Gå til innhold

1 vs 2 PSUer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kommer til å kjøpe Cooler Master Stacker over nyttår. Kabinettet støtter 2 PSU'er, jeg vurderer da å kjøpe to istedet for én. Hva tror dere om det?

 

Jeg tenkte da f.eks å kjøpe 2 stk F/S 300W istedet for én stk F/S 400W eller bZerk 500W, da dette ikke er så mye dyrere. Og disse to MÅ vel yte bedre én av de andre?

 

Eller har dere andre forslag til PSU(er) jeg bør velge, ikke over 800 kr. Har masse disker + at jeg kommer til å kjøpe et kraftig skjermkort senere.

 

På forhånd takk.

 

bjornoss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke så mye vits i dette medmindre du har tenkt å kjøre et peltier-element sammen med vannkjøling, eller noe der i tralten. For ellers vil jeg påstå at det ikke er noen vits. For om du fordeler komponentene du skal drive jevnt på de to strømforsyningene, så vil jo systemet knele uansett, om en av de går ned.

 

Ville anbefalt deg 1stk kraftig PSU. Har ingen umiddelbare anbefalinger selv i billig-kategorien, men ville anbefalt deg å ta litt i når du kjøper PSU. Det er jo et av de komponentene man har lengst.

Lenke til kommentar

OCZ-PSU'er er jo helt geniale, men 520W'ern tilfredsstiller dog ikke vedkommendes kriterier til pris; (Max 800,-)

 

Men vil nesten anbefale deg å ta deg råd til en god PSU, når du tross alt har såpass mye som skal drives av den. BZerk 500W som du linket til, er et ganske ålreit lavpris-alternativ.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det i pc'en min er det at PSU'en er egentlig den viktigste delen i PC'en for at den skal funke. Legger heller noen lapper ekstra for at noe skal funke UTEN problem. Alltid kjipt å kjøpe nytt og nytt hele tiden for at man ikke gidder å invistere i noe skikkelig...

 

Vis jeg skal råde dere her inne så få tak i en kraftig PSU for det gjør alt MYE enklere skal jeg si dere...

 

OCZ kan det med å lage PSU men lite støy og drift sikker som en djevel...

Du merker med en gang at det osser av kvalitet av produktene dems...

Lenke til kommentar
Ser ikke så mye vits i dette medmindre du har tenkt å kjøre et peltier-element sammen med vannkjøling, eller noe der i tralten. For ellers vil jeg påstå at det ikke er noen vits. For om du fordeler komponentene du skal drive jevnt på de to strømforsyningene, så vil jo systemet knele uansett, om en av de går ned.

 

Ville anbefalt deg 1stk kraftig PSU. Har ingen umiddelbare anbefalinger selv i billig-kategorien, men ville anbefalt deg å ta litt i når du kjøper PSU. Det er jo et av de komponentene man har lengst.

Vet ikke om vitsen er å få høyere kapasitet for mindre penger eller å ha backup PSU hvis den første kneler... Men hvis poenget er å få høyere kapasitet får du vel 2 300w PSUer for prisen av en 500/600w PSU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...