toriamos Skrevet 1. juni 2002 Skrevet 1. juni 2002 Installerte for foerste gang Xp i gaar, og maskina mener hver gang den starter opp at den har funnet ny hardware, og har lyst til aa soeke etter VIA bus master IDE drivers, hva naa dette er for noe rart. Tastaturet oppfoerer seg heller ikke helt pent, de norske bokstavene har falt ut, samt at anfoerseltegn er umulig aa finne. Bruker Logitech Cordless Desktop Optical.
toriamos Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Skrevet 3. juni 2002 Ja, det tenkte jeg også, men det hjelper ingenting. Samme tullet ved hver oppstart. Tastaturet derimot funker fint nå.
CIder Skrevet 3. juni 2002 Skrevet 3. juni 2002 Hei! Har en kompis som hadde samme problemet.Problemet hans var at han ikke hadde de nyeste driverne.Er du sikker på at du bruker 4.38 ??
bertie Skrevet 3. juni 2002 Skrevet 3. juni 2002 klippet dette ut fra FAQ'en til hovedkortet mitt abit kr7a-raid, men jeg vet ikke om det gjelder for alle? kanskje noen andre vet det? "Note that under WindowsXP, if you try to install the 4-in-1 drivers over the native WinXP drivers, the 4-in1 installs only the 1.40a.inf file. However, if you right-click the setup.exe file, choose properties, then in the Compatibility mode tab, check 'Run this program in compatibility mode for: Windows 2000", then click Apply and OK, you will be presented with all the driver install choices when you double-click setup.exe." bertie
toriamos Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Skrevet 5. juni 2002 Dette var jo et glitrende tips, hadde jeg aldri tenkt på. Desverre så funker ikke saken likevell. Men ideen var jo god. Må legge til at jeg har et MSI hovedkort, K7T turbo, men har ikke hørt at dette kortet skal ha problemer med kombabillitet ift. XP.
Yamato47 Skrevet 6. juni 2002 Skrevet 6. juni 2002 Du kan kansje prøve å etter å ha installert 4in1 å gå inn i device manager, høyreklikke på via ide busmaster controller og trykke update driver. Så velger du install from a specific location, do not search og så vi du få opp ei liste med tre alternativer - standarddriver, viadriver fra ms, eller viadriver fra via. Installerer du miniport-driveren skal den også komme opp på lista. Her kan du prøve deg fram, kansje det hjelper. Det finnes tre driver-alternativer til ide-kontrolleren når du har via-chipset. Du kan kjøre native xp-driver, via ide filter driver, eller via ide miniport driver. Sjekk ut denne sida: http://www.viaarena.com/?PageID=66 Når jeg installerer xp, blir selv etter 4in1-installasjon xp-native-driverne kjørt av windows på ide-kontrolleren. Jeg må manuelt velge via-driveren for at den skal benyttes. mvh Are-Harald.
Viva Skrevet 6. juni 2002 Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 19:59, toriamos skrev:Installerte for foerste gang Xp i gaar, og maskina mener hver gang den starter opp at den har funnet ny hardware, og har lyst til aa soeke etter VIA bus master IDE drivers, hva naa dette er for noe rart. Tastaturet oppfoerer seg heller ikke helt pent, de norske bokstavene har falt ut, samt at anfoerseltegn er umulig aa finne. Bruker Logitech Cordless Desktop Optical. Kjøpte du tastatur med Æ-Ø-Å også når du handlet XP ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå