Gå til innhold

Headphones til musikk og arbeid


Anbefalte innlegg

Leter etter Headphones som må gi ett balansert lydbilde innen de fleste musikksjangre (alt fra klassisk til jazz til rock).

Kunne godt tenkt meg ett par som var hvertfall dels skjermet mot utvendig støy, siden jeg knotter litt på konserter og slikt. Kunne godt tenke meg å kombinere noen som kan brukes i litt bråkete omgivenheter sammen med ett som låter bra også. Har hørt at Beyerdynamic DT 250-80 ikke er så aller verst (med tanke på at de er lukket), noen med erfaringer, anbefalinger?

Er vel snakk om tusenlappen og oppover (stanser vel når jeg nærmer meg 3000).

 

Helst svar fra personer som har egne erfaringer, og ikke bare sier hva andre før dem har sagt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier fra 1000 lappen og oppover som demper støy så må jeg vel nevne Sennheiser HD280 Pro som demper veldig og faktisk har veldig fin lyd .. 1200 kr på hpx.. Men når du sier at du stopper på 3000, så finnes det absolutt alternativer rundt 2-3000 kr som gir deg merkbart flottere lyd enn Sennheiser HD 280 pro.. du har jo HD600 f.eks (men denne demper jo ingenting) .. Koster jo rundt 3000 kr. Men spørsmålet er hvor mye penger du har tenkt til å bruke. Skal du bruke ca 1000 kr + så er det ingen tvil om at du burde skaffe deg HD280 Pro, i og med at den demper så og si best på markedet (er vel kun gått forbi av en annen modell), den er lettdreven (64 ohm) og kan faktisk utnytte helt greit i en vanlig mp3spiller.. Selv om den er merkbart bedre i et stereoanlegg.. Den passer også til alt mulig, men synes den er spesiell fin til musikk. (kanskje ekstra råest i pop sjangeren)

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Når du sier fra 1000 lappen og oppover som demper støy så må jeg vel nevne Sennheiser HD280 Pro som demper veldig og faktisk har veldig fin lyd .. 1200 kr på hpx.. Men når du sier at du stopper på 3000, så finnes det absolutt alternativer rundt 2-3000 kr som gir deg merkbart flottere lyd enn Sennheiser HD 280 pro.. du har jo HD600 f.eks (men denne demper jo ingenting) .. Koster jo rundt 3000 kr. Men spørsmålet er hvor mye penger du har tenkt til å bruke. Skal du bruke ca 1000 kr + så er det ingen tvil om at du burde skaffe deg HD280 Pro, i og med at den demper så og si best på markedet (er vel kun gått forbi av en annen modell), den er lettdreven (64 ohm) og kan faktisk utnytte helt greit i en vanlig mp3spiller.. Selv om den er merkbart bedre i et stereoanlegg.. Den passer også til alt mulig, men synes den er spesiell fin til musikk. (kanskje ekstra råest i pop sjangeren)

En plass mellom 1000 og 3000 er greit, tviler på jeg finner så veldig god kvalitet under tusenlappen. Settet behøver ikke ha enormt bra demping, men HD600 tror jeg derimot vil bli litt for åpent :p

 

Takk for anbefalingene, jeg får kikke litt rundt

Lenke til kommentar
En plass mellom 1000 og 3000 er greit, tviler på jeg finner så veldig god kvalitet under tusenlappen. Settet behøver ikke ha enormt bra demping, men HD600 tror jeg derimot vil bli litt for åpent :p

 

Takk for anbefalingene, jeg får kikke litt rundt

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7598

 

Ser at frekvensområdet ikke er mye å skryte av her men den har jo fått greie omtalelser.. Lettdreven også. Men føler at du kanskje vil ha en dyrere hodetelefon

 

Denne er kanskje mer i rett prisklasse : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7693

 

(kanskje du ikke har hørt om hpx.no, men det er ingenting å frykte, dette er seriøs business :thumbup:)

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Jeg setter også en finger på Sennheiser.

 

Har HD500 selv og er strålende fornøyd.

 

Myk og rund lyd. Bass i massevis. Eneste jeg sanver på mitt er lydnivået og overgangen mellom mellomtone og diskant er tørr. Mangler også litt i det øvre området for diskant

 

Har ikke hørt HD550 men vil gå utifra at de er vesentlig bedre enn de jeg har da de er både dyrere og bygd på en helt annen måte.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD555 er absolutt bra greier, men de er helt åpne og du vil merke stor forskjell når du kommer deg over 1.500,-.

 

Beyerdynamic DT250-80 er en knall hodetelefon. Godt lukket og behagelig å ha på. Lettdreven, diskret og solid. Putene er som regel litt for små til å ligge rundt ørene, men de er myke og behagelige.

 

Beyer DT770 Pro er en god gammel klassiker som isolerer godt og låter tøft. De er nok litt for tunge å drive for bærbare ting. DT770 M er ekstremt godt isolert, faktisk 35 dB, og låter relativt likt som Pro-utgaven. Dønn solide saker også.

 

Kanskje den beste lyden jeg har hørt i en lukket hodetelefon, er Ultrasone PROline 750. Den har knalltøff bass og plenty med detaljer. Utseendet er vel litt smak og behag. Putene er velur, men Beyers puter er mer behagelig.

PROline 750 er ikke billig, men lydmessig tror jeg dette er noe av det bedre du får ifra en lukket konstruksjon.

 

Jeg har hørt alle de nevnte hodetelefonene selv, og det meste av Sennheiser, Beyerdynamic, Ultrasone og endel AKG, Sony, Philips, Koss etc. :-)

Lenke til kommentar
Gå for Sennheiser HD 555!

Kan du begrunne litt? egne erfaringer? er litt tvilsom når en påstand bare blir slengt opp slik :)

Jepp, snakker av erfaring her, jeg har selv disse hodetelefonene og ble sjokkert av resultatet når jeg hadde "spillt inn" hodetelefonene.

 

De er behagelig og har god lyd.

 

Min anbefaling til den prisen :love:

Lenke til kommentar
Sennheiser HD555 blir for åpent for meg.

Leste en lang review om PROline 750, skulle vist være temmelig bra saker. Fant også ut at den dempet rundt 25 dB, som er ganske mye.

 

Jeg lurer på om det ikke blir disse, men takk for alle anbefalinger.

HD280 Pro demper 32 db og har imponerende lyd hvis du skal ta med at det er et ekstremt lukket headset i sin prisklasse.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...