Gå til innhold

Kjøp av bærbar PC fra USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ebay? Tenk litt over hvorfor muligens de er billigere på Ebay enn hos Dell selv. Og så tenk over muligheten for svindel, og om det forsatt lønner seg når toll-avgifter og momsen kommer i tillegg til prisen for den bærbare (som forhåpentligvis ikke er en murstein eller tilsvarende)

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

du trenger bare en ny strømkabel sånn type 3pins greie.

koster ca 100kr

 

Har kjøpt flere maskiner ifra ebay selv, aldri opplevd svindel eller no.

Koster ca 150$(kommer ann på hvor i usa) for å få sent den som Express pakke via FedEX. Tar ca 4-5 dager så har du maskinen. Du slipper under momsen hvis du plukker pakken opp på terminalen FØR de har fått sjansen til å se igjennom den :whistle:

Lenke til kommentar

Tenkte selv på det samme en gang, men fannt ut at jeg sparte ikke nok til at det var verdt bryet.

 

Du må tenke på: (noen nevnt tidligere)

-Strømadapter

-Norsk tatstatur (ca 700 hos Dell)

-Eventuelle garanti komplikasjoner

-Frakt/Toll (om du ikke drar bort og henter den på ferie)

-Bør gjøre grunding research så du vet hvem som er seriøse forhandlere. Billigste alternativ er anntageligvis direkte idiotisk og velge.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Når du installerer norsk xp på maskinen så får du jo æ,ø og å , må bare venne deg til å hvor du finner de.

Det er kun 24% moms og gebyrer til firmaet som mottar pakken i Norge.

Jeg føler det er forholdsvis trygt å handle på Ebay, men holder meg unna selgere med "ferske" kontoer og de som har dårlig feedback.

Hvis du godsnakker med selgeren så får du han til å sende pakken merket som gave og skrive på en lavere verdi, så kan han evt. sende kvittering/faktura i et eget brev.

Billigeste måten å sende den på er vel med usps som airmail parcel post, tar ca. 8-10 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...