Gå til innhold

Hvordan få vekk støy fra hk vifte?


gsn

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det så bråker enkelte hovedkort vifter under oppstart (som min egen) dette pga viftene har olje lager og ikke kule lager, derfor må man vente til oljen har blitt varmet opp og smidig.

Jeg har hørt at man kan påføre symaskin olje eller vaselin på denne vifta for å fjerne støy under oppstart, såfall hvor skal dette påføres, hva skader kan det forårsake (hvis noe i det hele tatt) og kan noen legge ut en guide eller bilder av hvordan man gjør dette ?

 

Jeg har et MSI KT3 ULTRA-ARU.

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, som trådstarter skriver selv, så varmer den opp olja, så forsvinner støyen.

 

Da er det jo ikke mulig å tilføre noe for å fjerne den støyen...om vifta ikke støyer unormalt mye når den har blitt "varm" så ser jeg ikke poenget i å smøre den med noe som helst.

Nå bor vi ikke i den tempererte sone hvor flesteparten av PC-brukerne bor.

Generellt bruker vi tynnere olje hertillands.... :D

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, må begynne å lete etter klistre lapper når jeg gidder å åpne maskina igjen :p

Btw, jeg er ikke interisert i å investere i en passiv hk kjøler på et 4år gammelt hovedkort, har nettop bestillt masse duppeditter fra microplex så ser ikke hensikten i å betale masse porto for noe jeg kan fikse med litt olje:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...