Gå til innhold

1000Hz på Razer Diamondback


Anbefalte innlegg

Som mange vet, spesielt de som har musen Razer Diamondback så er det anbefalt (?) at den kjører på 1000Hz som tilsvarer da 1MS responstid.

Standard responstid når du plugger inn musen i Windows XP er 8MS (125Hz)..

 

Det jeg lurer litt på er som følgende:

 

Jeg har redigert usbport.sys til at musen skal kjøre på 1000Hz nå, og for meg virker som den "hakker" litt siden den reagerer såpass mye raskere.

Hvorfor er dette anbefalt, og er det sånn den skal virke som så det rett og slett er en vanesak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er egentlig ikke anbefalt, det er bare det at det kan la seg gjøre. Om du liker det eller ikke er en smakssak.

Vel, det er bare Windows XP som da setter ned musa til 125Hz, må være en grunn hvorfor.

 

Selvfølgelig tror jeg også det er hvordan smaken er og hvordan du vil ha det.

 

Jeg ble bare nysgjerrig med tanke på at enhver review jeg har lest angående Razer Diamondback inneholder at de har skrudd opp musen til 1000Hz og har merket betrakelig forskjell og hinter til steder som har howto angående hvordan man redigerer usbport.sys så musa indeed skal høre på 1000Hz (1MS responstid)

Lenke til kommentar

Naa vet jeg ikke hva slags CPU du har i maskinen din, men noe av grunnen til "hakking" kan vel ligge ved at aa kjore paa 1000Hz saa vil CPU'en bli belastet en god del, alt fra 5-40% (har selv opplevd store sprett opp til 60% en skjelden gang). Det er er dette som er din hakking kan vere vanskelig aa si noe om. (Jeg har forresten Razer Boomslang 2k).

 

Prov heller 500Hz hacken istedenfor, og se om du faar mindre hakking paa systemet ditt.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Som mange vet, spesielt de som har musen Razer Diamondback så er det anbefalt (?) at den kjører på 1000Hz som tilsvarer da 1MS responstid.

Svaret er at det IKKE er anbefalt. Og det er IKKE pga musporten, men pga musen.

Musen takler 1000hz helt fint, men den kan ikke levere helt ned til 1ms hele tiden.

Gjennomsnittet vil ligge på 750hz, fordi den vil hoppe mellom 500hz og 1000hz. Det vil si at USB porten spør musen om 1000 samples hvert sekund, musen prøver sitt max, men den vil ikke klare å levere nok som USB porten spør om. Derfor vil det også "hakke".

 

Alt som er ukonsistent er "hakkete", fps, ping, hz, accel, you name it. Bruk musen på 500hz MAX. Vanesak? Jo, alle kan bli vandt med å spille på en laptop, med en grønn skjerm, med 10 fps, med 150 i ping. Men det er ikke optimalt.

 

Ikke les reviews fra kommersielle sider, eller fra folk som ikke har peiling. Bare plagiatarbeid, de sier akkurat det samme som den forrige. Som regel med en ny vri, men aldri noen teknisk tyngde i det som forklarer noe som helst.

Lenke til kommentar
Noshit fischy? Trodde det var usb porten som kjørte 1000 jeg ikke musa, men så vet jeg lite da. De testene jeg har lest har mest snakka om at usb.sys har blitt stilt opp til 500 Hz - da 1000 ofte er litt i overkant av hva som tåles. Catchy language du user forresten...

Ja, altså... USB-porten, da. Beklager for den fantastisk teite skrivemåten, jeg mente USB-porten :)

 

Min feil!

Lenke til kommentar
Som mange vet, spesielt de som har musen Razer Diamondback så er det anbefalt (?) at den kjører på 1000Hz som tilsvarer da 1MS responstid.

Svaret er at det IKKE er anbefalt. Og det er IKKE pga musporten, men pga musen.

Musen takler 1000hz helt fint, men den kan ikke levere helt ned til 1ms hele tiden.

Gjennomsnittet vil ligge på 750hz, fordi den vil hoppe mellom 500hz og 1000hz. Det vil si at USB porten spør musen om 1000 samples hvert sekund, musen prøver sitt max, men den vil ikke klare å levere nok som USB porten spør om. Derfor vil det også "hakke".

 

Alt som er ukonsistent er "hakkete", fps, ping, hz, accel, you name it. Bruk musen på 500hz MAX. Vanesak? Jo, alle kan bli vandt med å spille på en laptop, med en grønn skjerm, med 10 fps, med 150 i ping. Men det er ikke optimalt.

 

Ikke les reviews fra kommersielle sider, eller fra folk som ikke har peiling. Bare plagiatarbeid, de sier akkurat det samme som den forrige. Som regel med en ny vri, men aldri noen teknisk tyngde i det som forklarer noe som helst.

Ja, har tenkt på det samme selv faktisk.

Har prøvd å teste ut mouse rate for å se hvor mye Hz det var i gjennomsnitt og som du sier så er dét for det meste 750Hz så svaret er nok angitt i det du sa.

 

Jeg vet som sagt det er en vanesak, personlig spiller jeg helt standard 125Hz, men som sagt: ble bare litt nysgjerrig :)

 

Men takk for svaret ditt!

Så fikk jeg bekreftet fra en annen bruker at dette kunne være tilfelle.

Lenke til kommentar
Har en slik mus som ligger i posten og venter på å komme fram til meg. Har sett den USB hacken med registry, men er den standard på 1000, eller kan man sette den til 750 som er MAX?

Det vet jeg desverre ikke.

 

Jeg vet jeg kunne redigere USB-porten til 500Hz og 1000Hz.

 

Som besvart før i denne tråden så hvis du setter den til 1000Hz så vil den kjempe for livet til å komme opp til 1000Hz men ligger mest på ca. 750, så det ville ihvertfall si for meg at jeg merket noen "hakk" med musa siden raten på musa forandrer seg så drastisk på millisekundet.

 

Så, om du i det hele tatt vil gjøre om rate på musa så ville jeg anbefalt 500Hz.

Personlig bruker jeg alt standard, noe som vil da si 125Hz (8MS responstid), og er meget fornøyd uansett.

 

Om er du er interessert i å prøve å sette opp Hz på USB-porten din så kan du gjerne sende meg en privat beskjed om du trenger noe hjelp. :)

Lenke til kommentar

Lite sidespor:

 

Jeg har denne Diamondbackmusa og tenker å sette USB til 500 Hz.

Noen som vet om det vil ødelegge min Thrustmaster Top Gun joystick?

 

Prøvde å overklokke en billig A4tech-mus (optisk), den sluttet å fungere, men kom langsomt tilbake i form etter at frekvensen var nedjustert ;)

Lenke til kommentar
Lite sidespor:

 

Jeg har denne Diamondbackmusa og tenker å sette USB til 500 Hz.

Noen som vet om det vil ødelegge min Thrustmaster Top Gun joystick?

 

Prøvde å overklokke en billig A4tech-mus (optisk), den sluttet å fungere, men kom langsomt tilbake i form etter at frekvensen var nedjustert ;)

Heisann!

 

Jeg tør ikke å svare på om det vil ødelegge din Thrustmaser Top Gun.

 

Jeg tror ikke det, men som sagt, jeg har aldri vært borti det.

 

Derfor musen ble vrang er sikkert fordi den dårlige musa ikke var så veldig oppdatert som dette nydelige stykke mesterverket er :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører min Razer på 250Hz. Jeg synes det gir best flyt uten noe som helst ekstra load på cpu eller eventuelle problemer i spill (har lest at bla. UT2004 kan bugge hvis man setter musa til 500 eller 1000Hz), og man merker ikke mye forskjell ved å gå opp til 500Hz. 1000Hz vil jeg ikke anbefale pga. diverse ovennevnte grunner.

 

Elsker min Razer :love:

Lenke til kommentar
Har en slik mus som ligger i posten og venter på å komme fram til meg. Har sett den USB hacken med registry, men er den standard på 1000, eller kan man sette den til 750 som er MAX?

Du kan ikke forandre det med registry, utenom str's filter i windows2000. Med min patch, som er kodet helt annerledes pga det er 7098273 ganger vanskeligere å få det til. Kan du bare få det til med å erstatte usbport.sys filen. Og bare oppnå, 125hz, 250 eller 500.

 

Alle mus til dags dato er default 125hz, firmware i musen som bestemmer det. XP lytter ikke til firmware, windows2000 gjør det. Man kan ikke sette hz til 750hz, fordi det vil tilsi en verdi av 1.5ms, det er bare heltall som fungerer pga datatypene som blir brukt i programmeringen for USBporten.

 

Folk kan lett misforstå deg og tro at en enkel reg-fil vil kunne gi dem høyere samplerate, og at det er alt som trengs.

 

fishyoNE: vanesak, jo. Men optimale settings er enda ukjent for folk flest. Så få som egentlig bryr seg om hva synkronisering betyr. Ja, det er viktig, pga det er fysisk hvordan ting arbeider godt sammen. Hatt fysikk på videregående? Da lærer man slikt. Om det har noe betydning innen spilling? Klart det har, men ikke for dem som ikke orker å tenke mye over det. Legger du kabal og spiller toppen 30 min online i FPS spill, trenger du ikke å bry deg i det hele. Men om du bruker mer enn 3-4 timer på det noen dager i uken, og gjerne gjort det i noen år allerede. Vil jeg anbefale å undersøke hvordan alt henger sammen. Ellers er det bortkastet tid, og vil bare gi deg frustrasjon over å lure på hvordan de "gode" spillerene kan spille så bra.

 

Lurte på slikt selv, da jeg begynte. Trodde ikke et rødt øre på at alt var skills, og hadde helt rett. Spart tid, spart frustrasjon, sparte penger også.

 

Men tviler på at det jeg sier vil ha en stor innvirkning på Ola Nordmann bak en kasse med ledninger og en skjerm. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...