Gå til innhold

På tide med en liten Nostalgi-tripp.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Klassikere som aldri kan byttes ut:

• Goldeneye (N64)
  • Zelda: Ocarina of Time
  • Atomic Bomberman
  • Megaman
  • Crash Bandicoot
  • Street Fighter II
  • Donkey Kong
  • Super Mario bros.
  • Heroes of might and magic III

Edit: Glemte å ta med HMM3 fordi jeg fortsatt spiller det med jevne mellomrom. Men når jeg tenker meg om begynner det å dra skikkelig på årene. Så jeg måtte nesten ha det med.

Endret av Skurupu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Space Invaders på arkaden på kiosken den gang jeg var liten tass på slutten av 70-tallet. Hadde bare lomma vært full av kronestykker. Nøyde meg ofte med å stå å se på de tøffe gutta som hadde mot til å tømme mammas pung.

Skrevet
Civilization, Colonization, Railroad Tycoon og X-COM: UFO Enemy Unknown.

Jeg spilte de i går faktisk :)

Microsoft VirtualPC 2004 + FreeDOS + Gamle Spill mappa = kos

Du trenger ikke det for å spille X-Com :)

Det finnes en Gold versjon som fungerer fint (med en liten patch) i WinXP.

Skrevet
Savner:

- Quest for Glory serien 1-5 spesielt 1ern (har lett meg i hjel etter disse spilla...alas uten hell)

Sjekk denne siden. De holder på å lage en remake av Quest for Glory 2. De har allerede lagd remake av KingsQuest1 og 2.

Skrevet

1). north & south - hva er vel NES uten god gamle north & south, husker jeg digga detta spillet når jeg var liten.

2). punchout - husker jeg knocka alle motstanderne med kontrollen bak ryggen haha

3). contra - king spill for 2 player, jævlig kult på den tida det kom ut

4). toejam & earl serien - sjeldent jeg har fått den gode spillefølelsen jeg fikk når jeg spilte det her, klassiker til sega.

5). under a killing moon serien - helt forjævlig kult spill, hardbarka fan. Elsker oppsettet, puzzles'a og hele storylinen.

6). monkey island serien - guybrush threepwood må værra en av de kuleste rollefigurene sammen med tex murphy.. kodak moment når man skjærer av trebeinet til han piraten som sover :)

Skrevet
Savner:

- Quest for Glory serien 1-5 spesielt 1ern (har lett meg i hjel etter disse spilla...alas uten hell)

Sjekk denne siden. De holder på å lage en remake av Quest for Glory 2. De har allerede lagd remake av KingsQuest1 og 2.

Takker! Det er forøvrig et fanmade QfG 6 på vei... virker ikke helt dumt men uten Cole-ekteparet blir det ikke magi :mad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...