Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp: Hva skal jeg velge? Førstegangskjøp,usikker


Anbefalte innlegg

Hei,

nå er det første gang jeg skal sette opp et mini-nettverk hjemme.

 

Jeg har Telenor ADSL, altså bredbånd som bruker tilkoblingen PPPOE eller noe sånt.

 

 

Dette har jeg behov for (skal gjøre det enklest mulig :)):

 

1. Nå har jeg to PCer, meg og broren min sin, begge i samme rom. Begge har nettverkskort og jeg har lyst til å bruke begge direkte MED kabel mot internettdelingspunktet (router heter det kanskje?).

Etterhvert når vi flytter ut og han får rommet sitt lengre fra meg, tenkte jeg på å installere trådløs PCI-kort i hans PC slik at han får trådløs da. Altså først direktekobling, også senere trådløs for et av PCene!

2. Jeg kjøpte sånn trådløs DR*TT fra Elkjøp igår, var egentlig planen for å gå for mer kvalitet som 3Com eller D-link, men jeg ville skynde meg og endte opp med noe som het Topcom (Belgisk). Brukervennligheten var ELENDiG (den ba meg om å være tilkoblet nettet når jeg jeg satte opp nettet... ja ikke sant...) og imorgen skal jeg returnere hele driiiiten.

Altså må brukervennlighet være i fokus (tror 3Com scoret høyt i det på test).

3. Senere skal også en Bærbar PC hektes til nettverket, trådløs altså, hehe.. :) Så det må også være en mulighet for det...

 

Eller så har jeg ingen krav tror jeg...

 

 

Bare det er enkelt :)

 

 

Setter stor pris på hjelp, da jeg må komme igang raskest mulig... Bare gi anbefaling så bestiller jeg imorgen :):tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...