Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det trenger jo ikke å bli så ille, da!

 

Hvis du har mulighet for å slipe det ned med en håndholdt pussemaskin (som er helt flat under) eller først litt grovt sandpapir, mye tålmodighet, og en flat plate du kan feste sandpapiret på, kan det jo faktisk bli helt rett. :)

 

Ser frem til flere updates.

Lenke til kommentar

Hei, dette blir jo nok et bevis på at verktøyet er omtrent halve jobben. Dessverre er det sånn i mange tilfeller. En sløv håndsag fortjener ikke å bli noe annet enn mat for søpleposen. Hvis du skal sage noe mer, skaff deg for all del en ny håndsag, gjerne en av litt kvalitet! På Jernia har dem f.eks Jernia-sag til rundt 50 kr, eller du kan slå til med en ordentlig sag (anbefales sterkt).

 

Som Flames foreslo, kan jo det å feste sandpapir på en benk hjelpe med å pusse delene rett til slutt, men det forutsetter at du har saget skikkelig først, eller at du pusser til du blir pensjonist. Ikke gøy. Et annet verktøy som er en forutsetning for å få bra resultat, er en vinkel. Om du ikke har det, kjøp det! Heller ikke mange kronene. Det gir rette streker når du skal tegne opp, og så er det jo bare å ta den flunkende nye fine sagen din og sage så rett du kan (sag med laaange tak, altså at du bruker flest mulig av tennene på sagen for hvert tak)!

 

Håper ikke du mister motet, idéen er fin den, og dette kan bli meget bra :)

Stå på, man!

 

Edit: Kom på et tips til: For å sikre rett saging, kan du legge platen du skal sage på benken, og så legge en planke til oppå, og feste denne så den ligger langsmed streken som skal skjæres - dermed har du en guide til sagen - Kanskje du har tenkt på det, men ville iaf si ifra :)

Endret av cc
Lenke til kommentar

nei, selvfølgelig ikke :) . Det jeg mente var at alt var ferdigsagd, så sag kommer jeg ikke til å benytte mer. kan jeg bruke en fil istedet for sandpapir?

 

edit. Kanskje det blir en update idag hvis noen er interessert. Men da må jeg først få svar på spørs. over da. Takk

 

edit2. Noen som vet om noe smart jeg kan gjøre for å feste treplatene til ramma? vil helst kunne få dem løs igjen. Takk

 

edit.3 blir ikke noe update idag likevel

Endret av illvit
Lenke til kommentar

Hei igjen, illvit

 

Du kjenner ingen som er snekkere? Hvis ikke, så er det verdt å ta seg en tur ned på byggmakker eller hvor enn du kjøpte materialene, og så spørre pent om de ikke vil sage opp til deg. Hvis de skal ha noe for det, er det ikke mye. Jeg fikk selv saget opp gratis sist jeg skulle ha noe på byggmakker. :)

 

En fil kan du sikkert bruke, men det er da også fare for at det ikke blir -helt- rett, men så aller verst kan det umulig bli. ;-)

 

 

Minner meg forresten litt om en worklog jeg leste på bit-tech for en stund siden, så dette ser jeg fram til blir ferdig.

Lenke til kommentar
Hei igjen, illvit

 

Du kjenner ingen som er snekkere? Hvis ikke, så er det verdt å ta seg en tur ned på byggmakker eller hvor enn du kjøpte materialene, og så spørre pent om de ikke vil sage opp til deg. Hvis de skal ha noe for det, er det ikke mye. Jeg fikk selv saget opp gratis sist jeg skulle ha noe på byggmakker. :)

 

En fil kan du sikkert bruke, men det er da også fare for at det ikke blir -helt- rett, men så aller verst kan det umulig bli. ;-)

 

 

Minner meg forresten litt om en worklog jeg leste på bit-tech for en stund siden, så dette ser jeg fram til blir ferdig.

Da jeg kjøpte tre hos dem, så spurte jeg om de kunne skjære det opp for meg. Dette var det jeg fikk til svar:

Det ligger en håndsag der! Gjør det selv
Lenke til kommentar
Skifta navn jeg. Hva synes dere var best av dette og det gamle? Skal ha vannkjøling, så skal overklokke.

synes det nye navnet var greit jeg, men ser du kunne treng litt assistanse med den philoux kopien din :p Om du bor i trondheim kan jeg gjøre det for deg (går "snekker" faget) og har et digert verksted tilgjengelig.. Så bare si fra.. =)

 

mvh ballemann

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, men bor dessverre ikke i Trondheim. Bor itt utenfor Drammen-området. Om litt kommer en update, og da kan dere se hvordan jeg løste dette :) Du kommer til å se at dette ikke kommer til å ligne philoux k i det hele tatt(okey da, kanskje litt :p )

Endret av illvit
Lenke til kommentar

Update 11.12.2004

 

Jeg har blitt mye kritisert pga. at jeg sagde platene skeivt, så nå har jeg prøvd å rette det opp. Først lagde jeg "gjørme" av treflis og trelim.

gjoerme4x3.jpg

 

Så smurte jeg det på. Dette kan jeg. Var som å smøre på glasur!

fylt4x3.jpg

 

Et nærbilde

fylt24x3.jpg

 

håper jeg ikke fikk med meg noe som ikke skulle være der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...