Marvil Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Hm.. Kjedlige greier.. Får vel ta en tur til butikken igjen og høre om dem kan komme ut og sjekke.. Evt, om jeg skulle begynne å fikle med dynamoen, er det noe jeg må koble fra før jeg gjør noe..?
pcp160 Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Du bør ta av minuspolen på batteriet ja. Det er en grei tommefingerregel når du skal gjøre noe med det elektriske på bil. Minus er da altså den svarte, eller ikke røde ledningen. Det er i og for seg likegyldig hvilken ledning man tar av, men det tryggeste er alltid minus. Da ungår du fare for kortslutning med verktøy feks mellom batteri og jord (karosseri) mens du skrur av batteripolen.
Marvil Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Hm, tror jeg har funnet ut hvor det finnes bilverksteder..
Dan Stamnes Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hvilken årsmodell er den golfen din og hva slags motor har den? så det kosta ca 400 for spenningsregulatoren på mekonomen. Samme med dynamo, mye billigere på mekonomen. 1.6liters bensin fra 1988 mener jeg å huske.. Har ikke Mekonomen her på Gjøvik tror jeg, og trenger det litt fort.. @Opus: Må jeg ta ut hele dynamoen..? Gikk ut og tok bilder av min «pene» dynamo: Link.. Noen som virker kjent..? joda! mekonomen er ikke langt unna JET stasjonen ved østre totenveg (eller var det vestre)... uansett... mekonomen er på gjøvik! her på lillehammer har vi ikke mekonomen =) hehe
Marvil Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Å. Haha.. JETen ligger ved siden av Aksjeselskapet Bil, de som selger VW her, der jeg tydeligvis overbetalte for spenningsregulatoren.. Menmen, prioriteten er å få bilen til å funke, så da må jeg vel ut og se om jeg finner en måte å bytte spenningsregulator på, eller om jeg må levere den inn..
Dan Stamnes Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 dess.. du kunne jo stikki opp til hunndalen da... hos vazelina... de hadde vel hatt en til ca 300... ferdig overhalt og i fungerende stand =)
pcp160 Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 (endret) Marvil Skrevet 07/12/2004 : 15:28 Å. Haha.. JETen ligger ved siden av Aksjeselskapet Bil, de som selger VW her, der jeg tydeligvis overbetalte for spenningsregulatoren.. Menmen, prioriteten er å få bilen til å funke, så da må jeg vel ut og se om jeg finner en måte å bytte spenningsregulator på, eller om jeg må levere den inn.. Hvis du nå har funnet en Mekonomen, kunne du kanskje be noen der å SE om det er enkelt å bytte børster på den dynamoen. Er det ikke det, ber du om innbytte/ny der, eller kjøper en brukt. Lever tilbake den grisedyre regulator/børsten du har, og prøv i alle fall å skaffe dynamo fra annet enn WAG Hvis det ikke er børster/regulator i modul slik som den du har kjøpt, er det ikke lønnsomt å reparer dynamo (med mindre man er flink med loddebolt osv) Endret 8. desember 2004 av pcp160
Marvil Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Skrevet 8. desember 2004 Etter litt klabb og babb fant jeg Mekonomen (ved Rambekk Inustrianlegg), så da er planen å ta bilen dit i morgen..
Dan Stamnes Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Etter litt klabb og babb fant jeg Mekonomen (ved Rambekk Inustrianlegg), så da er planen å ta bilen dit i morgen.. var det jeg sa jeg bor ikke i gjøvik, men kjører den veien ofte! på vei mot Lena =) ser så vidt mekonomen oppi bakken der da ja =) g00d luck
Marvil Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 Var innom Mekonomen idag, skulle komme innom på mandag, så skulle dem fikse det, sa dem. Var visst snakk om et kvarter-tjue minutter ellerno.. Kikka litt i motorrommet ista, fant spenningsregulatoren, på undersiden av dynamoen.. Mulig jeg klarer å bytte den selv, men. Uten at han var sikker, så mente han at spenningsregulator kosta 490,- der, istedet for de 800 som Aksjeselskapet Bil skulle ha.. Ergo får jeg prøve å bytte den inn igjen.. Det beste var jo at etter jeg var hos Mekonomen var en tur i sentrum, og der daua bilen.. Fikk start etter noen minutter, og i løpet av turen hjem (tar vel litt over 5 minutter), så måtte vi ha startkabler 2 ganger.. Passlig stressa når den plutselig daua når jeg hadde kommet en meter ut i et trafikkert kryss (inn med clutchen, så satt jeg og en kamerat og hoppa for at bilen skulle rulle ut i grøfta)..
Marvil Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Mekonomen bytta spenningsregulator idag, så nå funker den finfint.. Bytta også noe spylerveskeslange, så slipper det å lukte sprit i bilen.. Men takker for all hjelp, kanskje det sparte meg for litt penger. Har også lært at det er penger å tjene på å sjekke ut priser på deler, og ikke kjøpe fra merkeverksted.. Brukte merkedel idag, gadd ikke bytte, men hadde spart 310 spenn på det. (nok til å dekke fyllekula mi i kveld )
Opus Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Har også lært at det er penger å tjene på å sjekke ut priser på deler, og ikke kjøpe fra merkeverksted.. Brukte merkedel idag, gadd ikke bytte, men hadde spart 310 spenn på det. Hehe ja. Kjøpte nylig 4 Bosch orginale dyser på Mekonomen til 2000,- Samme 4 Bosch dysene kostet 3500,- på merkeverksted. Så det kan være mye penger å spare på å sjekke litt priser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå