Gå til innhold

Pcen bare skrur seg rett av i XP.


Anbefalte innlegg

Jeg starter opp pcen. Så plutselig bare skrur den seg av i loading til xp og i xp. Jeg kunne ikke skjønne hva som var galt så jeg testa med annen ram. Samma skjedde så jeg prøvde og klokke ned cpu og sånn. Satt multiplayer/Ratio ned til 8 orginalt står den på 10. Så det er 400 mhz mindre. Dette hjalp såpass at jeg for skrivd dette :p . Men hva kan være galt da. testa den i Prime95 med 200*10 med lite RAM bruk og da bare skrur den seg rett av så fort jeg sklir over OK knappen. Så da regner jeg med at det er CPUen som gjør noe galt. Eller at RAMen ikke greier og følge med.

 

Men pcen har verdt mer stabil før med testing av annen RAM også. Men ikke klokke stabil den kræsjer så fort jeg setter opp FSBen bare litt kræsjer også med alt i Stokk. Noen som har opplevd noe av det samme.

 

MSI K8N Neo2

AMD64 winchester 3200 2,0Ghz

Corsair PC3200 XL Pro

 

Mer spec står i profil.

 

(Skrev dette i Cpu/Prosessor jeg, kunne ikke tenke meg et annet sted)

har resetta Bios x antall ganger.

 

Har en Corsair XMS CMX 3200C2 også liggende men får ikke testa med den for da kommer det ikke bilde en gang. PCen bare står og piper. Men ifølge dette MSI forumet skal den Ramen funke. Den RAMen var gåen :p

http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadi...e5d04e4065483a2[/url]

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan være du trenger en ny vifte fordi den er for varm :)

 

Eller så kan det være at den er stillt slik at den restarter seg hvis temperature er så så mye, dette skal det gå an å stille på i BIOSEN :)

har Zalman 7000Cu. Så tror ikke det er noe problemer med tempen. Har målt med Bios, i windows og med et sånt måleapperat jeg har. Den går aldrig over 60 på cpuen.

Lenke til kommentar
Det kan være du trenger en ny vifte fordi den er for varm :)

 

Eller så kan det være at den er stillt slik at den restarter seg hvis temperature er så så mye, dette skal det gå an å stille på i BIOSEN :)

har Zalman 7000Cu. Så tror ikke det er noe problemer med tempen. Har målt med Bios, i windows og med et sånt måleapperat jeg har. Den går aldrig over 60 på cpuen.

Det er kanskje stilt slik i BIOSEN din: Hvis temperaturen overstiger 50 grader restarter den seg eller slår seg av, men jeg er ikke sikker altså :cool:

Endret av CryptoN
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemer, ikke fullt så ille, men tilsvarende..

Fikk Ufrivillig restart av windows etter en stund 10min.. 30. min.. 1 time.. varierte..

 

MSI K8N NEO platinum

AMD64 3200

Crusial Balistic PC4000 1x512

FX5900 Skjermkort

 

Problemet (så langt som jeg har funnet ut til nå), var at jeg hadde kobla eskterne strømmen til skjermkortet OG deretter videre til HD'en (spinpoint SATA).. Jeg vet dette er amatør, men man lærer noe hver dag :) hæhæh

 

Etter at jeg la egen kabel til skjermkort og HD så løste problemet seg (foreløpig)

 

Det som tok tid å finne ut var at når jeg prøvde å forandre settinga på CPU, så fikk jeg problemer.. derfor tenkte jeg ikke først på skjermkortet...

 

Nå er jeg happy, overklokka og kjølig :)

(nesten bedre enn sex å finne sånne feil :)

 

-Cookie-

Lenke til kommentar

Har lagt in xp på nytt når jeg satt opp pcen. Kjøpte alt nytt.

 

Skjermkort har egen linja fra PSU eneste annet det er på den er ledd foran.

Har 2 hdder på samma. En WD raptor og en WD 200G vanlig. Men det skal jo gå bra. Tenkte at alt skulle ha egen kurs fra starten av.

 

Ratio står nå på FSB:Dram CPU/10:0 . Burde dette stilles på?

 

Har oppdatert til en nyere Bios. 1.41B. Virker som det er blitt litt bedre i bare windows. Settter jeg på en Prime95 (Lavest bruk av RAM) da bare skrur den seg av med en gang.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...