Gå til innhold

Beste skjermkort til rundt 2000kr?

audhage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ettersom mitt gamle skjermkort er herpa og jeg antakelig ikke får igjen på garantien lurer jeg på hvilket nytt kort jeg skal ha! Jeg har ingen fordommer ang. ATI vs. nVIDIA!

Er sikkert 1000 andre slike poster men jeg er for deppa til å søke i dag!

Takker for alle svar!

Mvh Audun Hagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja du har valgt en konkuranseutsatt prisklasse :D

Du har 3 gode valg:

9800 pro (god gammel rev)

6800 LE (modde muligheter til 1000, dette har jeg og har åpnet 16 pipes på =10 k 3dmark 03)

6600 GT (bare 8 pipes men yter absolutt bra)

Med modden er 6800 i en egen klasse.

Skrevet (endret)

9800 pro er fult brukbart! mange som sitter på data mye og spiller har kjøpt dette med en gang det kom ut og velger nå 6800 le/gt og de kortene så derfor kan du godt kjøpe ett 9800 pro brukt ganske billig.

det kortet holder til det aller meste. kan overklokkes til 9800 xt.

Endret av *RiFkinD*
Skrevet

Greia er at det er 9800PRO jeg har mista, og om jeg skal ha nytt vil jeg jo ikke ha det samme :p

Men ellers takker jeg for svar! :) (hva har jeg ikke fått svar på på Hw.no forumet? :love:

Men om jeg går opp til 2500! Hvor mye bedre kort kan jeg få da? Og hvilke?

Mvh Audun Hagen

Skrevet
Greia er at det er 9800PRO jeg har mista, og om jeg skal ha nytt vil jeg jo ikke ha det samme :p

Men ellers takker jeg for svar! :) (hva har jeg ikke fått svar på på Hw.no forumet? :love:

Men om jeg går opp til 2500! Hvor mye bedre kort kan jeg få da? Og hvilke?

Mvh Audun Hagen

Nå vet jeg ikke om du får nytt kort på garantien og eventuelt hva dette kortet koster der du kjøpte 9800 Pro kortet ditt men til rundt 2500 er dette et meget bra kjøp: 6800GT med 128MB til under 2600,-

Skrevet
6800 LE (modde muligheter til 1000, dette har jeg og har åpnet 16 pipes på =10 k 3dmark 03)

Jeg er ute etter skjermkort til samme pris selv! (2000,-)

Men funker softmodden på 6600 serien og?

Har mest lyst til å gå for GF6800LE, men ca. hvor stor sjans er det for at modden går og jeg får opnet de 8 siste pipelines?

Skrevet

Jeg er ute etter skjermkort til samme pris selv! (2000,-)

Men funker softmodden på 6600 serien og?

Har mest lyst til å gå for GF6800LE, men ca. hvor stor sjans er det for at modden går og jeg får opnet de 8 siste pipelines?

6600 serien har nok bare 8 pipelines. Ingen flere å åpne der. Det er vanskelig å si hvor stor sjansen er for at softmodden virker på 6800LE, men det virker som det er en relativt stor sjanse for at du får 12 pipelines i allefall. (men sikker er du jo ikke)

Skrevet
Nå vet jeg ikke om du får nytt kort på garantien og eventuelt hva dette kortet koster der du kjøpte 9800 Pro kortet ditt men til rundt 2500 er dette et meget bra kjøp: 6800GT med 128MB til under 2600,-

Noen som har noen tanker om prisene fremover når det gjelder GT modellene? Tenker å kjøpe et slikt kort snart, muligens over nyttår, men har ikke hastverk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...