Gå til innhold

feil i strømtilførsel til skjerm?


mr_menace

Anbefalte innlegg

for ca. 1 1/2 år siden kjøpte jeg en targa pc med med. (av en eller annen butikk langt ute på landet).

 

uansett for ca. 1/2 år siden, begynte datamaskinen å klikke i hytt og gevær mens jeg satt og spilte mer eller mindre krevende spill (f.eks. splinter cell.)

klikket pcen :cry: (skjermen skrudde seg av) og jeg måtte restarte maskinen.

spill lagger, hakker (kall det hva du vil) hvis noen har lignende problemer eller vet hvordan det kan fikses si ifra er du snill

 

takk

 

pc spesifikasjoner

 

cpu: intel pentium 4 3,0 ghz prescott (ny)

ram:768 mb 266mhz (1. stk på 256 og en på 512, oppgradert)

skjermkort(viktig): geforce 4 ti4200 (

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type skjerm har du??

 

Jeg har et lignende problem...har slitt og styret med alt av drivere og dritt...helt til jeg fikk testa en samme type skjerm (en samtron) på en annen maskin...der var F.... samme feilen det er rett og slett skjermen som er ræva! :thumbdown:

...dette er så gale at jeg trodde faktisk at det var en stor feil på pcen min så var det bare ræva skjerm

...det greier rett og slett ikke og holde følge...vist jeg drar et vindu over skjermen i vindows så blir det noen merkelige pixel feil på en måte slik at vinduet blir dratt litt på skrå og flimrer i kantene....dette skjer også i alle spill...ser nesten ut som spillet lagger men det gjør ikke det...vist du forstår...

 

Samtron sucks :mad:

Lenke til kommentar

hverken prossessor eller skjerm er problemet, problemet inntraff lenge før jeg gikk over til prescott, og skjermen er bare et par måneder gammel så jeg tviler på at det er problemet.

 

jeg lurer på om ramen er problemet siden jeg trur det funka før jeg innstallerte ny 512 mb brikke

 

prossessoren er 10% overklokket

temperaturen ligger på rundt 50-60 C. :yes:

Endret av mr_menace
Lenke til kommentar
Hvis du må restarte maskinen for å få bildet tilbake er det tvilsomt at det har noe med skjermen å gjøre. Plutselige stopp er ofte relatert til minneproblemer og ekstrem varme. Jeg ville kjørt en skikkelig minne test, memtest86 eller microsoft sin minnetest funker også fint.

 

hvor får jeg tak i memtest86 eller microsoft sin minnetest???

Endret av mr_menace
Lenke til kommentar
Hvis du må restarte maskinen for å få bildet tilbake er det tvilsomt at det har noe med skjermen å gjøre. Plutselige stopp er ofte relatert til minneproblemer og ekstrem varme. Jeg ville kjørt en skikkelig minne test, memtest86 eller microsoft sin minnetest funker også fint.

 

hvor får jeg tak i memtest86 eller microsoft sin minnetest???

Windows Memory Diagnostic

 

Memtest86

 

:)

Lenke til kommentar
jeg lurer på om ramen er problemet siden jeg trur det funka før jeg innstallerte ny 512 mb brikke

Ta ut den ene brikken og kjør med bare en brikke og se om du får samme feil

 

Prøv så med den andre.

 

Hvis det feiler i begge tilfeller så er RAM ok

 

Hvis det feiler med den ene men ikke med den andre så er den brikken som står i defekt.

 

Hvis det ikke feiler med noen av dem hver for seg så har de to minnebrikkene konflikt med hverandre. f.eks timing-problem.

 

Edit: uklar språkbruk

Endret av Chrichton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...