Gå til innhold

Import av LCD skjerm (110V vs. 230V)


Peat

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har store planer om å kjøpe meg en LCD-skjerm som skal holde lenge. Jeg har kikket på massevis av tester, bl.a. her på hw.no ;) og fant ut hva jeg ønsker meg til jul - Samsung SyncMaster 173T :thumbs:

MEN! ...denne skjermen ligger på underkant av 5000kr, noe som er litt mye for lommeboka mi (og andres hvis noen skulle vudere å kjøpe til meg.. :p).

 

Så etter å ha sett litt på tomshardware's "prisguide" fant jeg skjermen til under 3000kr u/frakt og moms :w00t:. Med moms og frakt kommer den på noe under 4000 (tror jeg...?). Da sparer jeg jo noe! :D

Så kommer problemet(?). Hvordan er det med tanke på spenningsforskjellene som er i USA og Europa? :hmm:

 

Er det lett å bytte ut trafoen som sitter i skjermen, eller er det ikke "bare bare"? Teoretiskt ville jeg tenkt at det sitter en 110V --> xxV trafo, som jeg bytter ut med en 230V --> xxV. Men spørsmålet er da hvor mye spenning som skjermen får i seg.

Hadde nok vært lettere hvis det var en ekstern strømforsyning...

 

Ville det fungert med en reiseadapter som visse DJer bruker på sine importerte mixere..?

 

(..)meste går jo på 110v iallefall i USA... Problemet med det?

Kjøp en reise adapter  til 30kr,-(da er den på ca. 50w.. er ikke mange apparater som bruker mer.. mine Technichs bruker så vidt over 20w)

 

-Peat

 

Edit: hvis noen synes tråden er på feil topic, så flytt den gjerne! :)

Endret av Peat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok iallefall ha valgt en skjerm med ekstern trafo hvis jeg var deg. Det blir vel ihvertfall lettere. Å mekke inne i en LCD monitor for å bytte ut strømforsyningen der kan vel fort bli veldig dyrt. Eller det beste ville vel ha vært om det var en skjerm hvor man kunne velge 110/230V via en bryter, men jeg vet ikke om det finnes.

Lenke til kommentar
Jeg ville nok iallefall ha valgt en skjerm med ekstern trafo hvis jeg var deg. Det blir vel ihvertfall lettere. Å mekke inne i en LCD monitor for å bytte ut strømforsyningen der kan vel fort bli veldig dyrt. Eller det beste ville vel ha vært om det var en skjerm hvor man kunne velge 110/230V via en bryter, men jeg vet ikke om det finnes.

Naaaj...tror ikke sånn bryter finnes på skjermer. Jeg har i allefall ikke sett noe sånt.

 

Har kikka på noen omformere nå, og fy helvete som de koster! Omkring 600kr! :cry:

Det er faen ikke lett å være nordmann i Norge, nei... :mad:

 

Hvis noen skulle komme over noe som er billig, så post gjerne her :)

 

-Peat

Lenke til kommentar
Jwg hadde aldri i verden kjøpt den skjermen for 5 k.

 

Dessuten bruker 173t et annet panel i Amerika enn i Europa, som er langt dårligere.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg seriøst sett meg om etter en nyere skjerm

:hrm: *gruble*

 

Er det noen lignende skjermer som kanksje er litt billigere som du kan anbefale (o' MonitorGuru :p)?

Tenkte ikke over at testen av den skjermen er nesten et år gammel :blush:

 

Skjermen skal brukes all-round, men bør være mest for spilling. Skarpt bilde med klare farger, og en tynn (sølv) ramme er mine kriterier.

Akkurat nå har jeg en 15" LCD fra LG (566LE), så det skal ikke mye til tror jeg for å slå den ;)

Er ikke så veldig kresen heller... :whistle:

 

-Peat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...