Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lokallan via internett


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og noen kamerater skulle egentlig ha LAN idag, men det gikk ikke alikevel.

Så vi tenkte vi kunne spille online isteden, men selfølgelig har han ene karn mista cd-keyen og glemt account info. (c&c generals)

Jeg snakka med en kar og han sa det var mulig å sette opp et lokalt lan via internett ? Altså en lan game som kameratene mine kan koble seg på hjemme fra, eller noe sånt.

 

Dette er ikke en ulovlig tråd, han har kjøpt spillet.

Vennligst ikke kom med kommentarer som "kjøp spillet" osv, ser da ingen grunn i det..

 

Karn ble plutselig borte og vi venter på rask hjelp fra en it ekspert, eller noen andre som vet dette selfølgelig :D

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tro at det går an og sette opp et VPN lan.

Da vil alle ha samme lokale ip på nettverket og vil mest trolig kunne spille LAN games også.

Problemet kan muligens være at når en velger LAN game vil det kreve mer båndbredde en et spill satt opp for internettl. Aldri prøvd dette selv da.

Lenke til kommentar

Skal jeg skrive inn ip-addressen til min pc ? og må jeg ha passord og brukernavn til internett oppkoblinga mi.. ?

Vi har automatisk DSL fra bluecom. Det vil si bredbånd som alltid er på, og ikke krever innlogging.

Når jeg skal koble til VPN greia står det at jeg må ha brukernavn og passord, jeg skriver ikke inn brukernavn og passord men jeg får en feil:

 

 

Error 800:

Unable to establish the VPN connection. The VPN server may be unreachable, or security parameters may not be configured properly for this connection.

 

???

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
gå inn på mine nettverksteder og trykk på "create a new connection" så kan du bare lese deg til hvordan du setter det opp!

litt dårlig forklart dette! (Ikke at jeg vet løsningen, er selv ute å "forsker" på dette området)

 

Du kan ikke bare "lage" en vpn-oppkobling..du må vel sette opp en vpn-server (eller har jeg misforstått?)

 

 

Har du satt opp vpn mellom f.eks 2 maskiner over internett ved at begge gikk inn og laget en vpn-oppkobling? Som trådstarter spør om, hva skrev du på ip og brukernavn/passord?

 

 

Er det noen som vet om en guide som viser hvordan dette gjøres?

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Forsøk dette lille men veldig nyttige programmet:

 

http://www.koreus.com/modules/mydownloads/fichier21.html

 

Dette har fungert for meg og mine venner i mange spill, dessverre har vi ikke fått til C&C generals, men dere kan jo prøve allikevel. Uansett nyttig å ha det liggende.

 

Prinsippet bak programmet er at det forwarder all broadcasting til de ip-adressene du setter opp i programmet. Dessuten er det mindre overhead, og mye enklere enn VPN.

 

Alle som er med å spille må kjøre battle.lan lokalt, og samtlige må referere til ip-adressene til de andre (unntatt seg selv).

 

Fungerer for eks glimrende i Trackmania og Doom3.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Prøver selv å sette opp vpn for å kunne spille lan over internett! etter mye om og men har vi fått til vpn i winxp. MEn har problemer med å finne hverandre i spillet! battlelan fungerte også svert dårlig! Noen som har noen meninger om hvordan en skal få til å spille lokalt over internett, eller andre prog som kanskje kan fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...