Gå til innhold

NTDLR missing, byttet kabinett.


Penol

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et nytt kabinett og har satt i de samme komponentene som jeg hadde i mitt gamle. Alt virket når jeg hadde delene i det gamle kabinettet.

I det nye derimot er det noe som ikke stemmer.

Når windows starter (Win 2000), henger det seg lenge ved logoen til windows (3-4 min) for den går videre til der hvor jeg skal logge meg på. Når jeg har logget meg på går alt veldig treigt. Det tar 5-8 min før alle ikonene har kommet opp nede til høyre, og hvis jeg prøver å starte noen programmer tar det evigheter før de åpner seg, og når jeg skal

avslutte programmet jeg har starter forsvinner ikke programmet når jeg klikker på "krysset". Alt går utrolig treigt.

 

Hva er galt?

 

Jeg får heller ikke installert OS på nytt, kommer ikke lenger enn til at filene har blitt kopiert og får da opp meldingen om at windows har funnet en feil og har avbrutt installasjonen for å forhindre skade på maskinen. Får videre beskjed om å gjøre et virussøk på hdd og starte maskinen på nytt.

 

Noen ideer om hva som kan være galt?

 

 

Det er ikke noen unormale pipelyder eller lignende. Alle komponenter starter opp og alt virker i det hele tatt normalt bortsett fra at ting henger seg noe for j*****.

 

Edit : Skal legge til at jeg har også lagt til en ekstra harddisk som jeg først prøvde å sette som master.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå prestert å få formatert partisjonen der windows var installert, og får nå "NTDLR missing".

 

Jeg har søkt mye på dette forumet og funnet denne linken :

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;q255220 , men problemet lar seg ikke fikse med boot disk fordi det ikke finnes noen partisjon som har spor etter noen windows.

 

 

Jeg har i dag fått min Raptor(S-ATA) disk og prøvd å installere OS på den, men får samme feilmelding som beskrevet i første innlegg med den.

 

Jeg trenger desperat hjelp fra dere kyndige pc eksperter som holder til inne på dette forumet!

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Jeg har nå kun koblet til hd (IDE),dvd-brenner og floppy. Dvd og hd på hver sin kabel og hd som master (selv om det er den eneste på kabelen). Jeg har inget OS på hd.

 

 

Når jeg starter opp med XP cd'en kommer jeg ikke lenger enn til etter at loadingen av filene er ferdig (tar ca 1 minutt) og så henger det seg, skjermen blir svart med en markør (en sånn strek som dette _ oppe i venstre hjørne.

 

Prøver jeg å installere Win 2000 så kommer jeg til etter filene har blitt loadet, beskjeden : win 2000 is starting up, dvd brenneren slutter å jobbe etter en liten stund og så får jeg blåskjerm men : Inaccessible_boot_device.

 

Jeg har en boot disk (Win 98), og har prøvd å formatere, men der er det ikke støtte for større hd enn 2gb så jeg har nå en partisjon på 2gb . Eller rettere sagt den sier at den har støtte men da må samme OS (Win 98) brukes for å få tilgang til den partisjonen som blir formatert.

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Jeg har fått samme feil mange ganger. Det hjalp med å bytte cd eller cdrom

Prøvde med en gammel dvd-rom som jeg har, og da kommer jeg videre med installasjonen hvertfall.

 

Jeg krysser fingrene!

 

Takk skal dere ha!

Sjå det!

 

Tenkte meg det var problemet...

Har hatt samme problem MANGE ganger.

Lenke til kommentar

Installasjonen gikk bra og jeg har nå installert xp på min s-ata raptor disk.

 

Problemet jeg har nå er at når jeg restarter etter installasjonen, vil ikke maskinen boote opp. Uansett hva jeg setter som first boot device, står det : boot from cd... ved oppstart.

 

Det er sikkert noen innstillinger i bios, jeg driver å laster ned hk manualen nå.

 

Kanskje noen har svaret allerede?

 

edit : jeg har MSI neo Platinum nForce3 250 hovedkort.

 

HD Boot priority er satt til raptor disken og IDE disken er satt som slave.

 

GLEM det! Etter et par restarter kom alt i gang av en eller annen grunn.

Endret av Penol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...