Gå til innhold

Brukererfaringer Nokia 6630?


simson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tanker om å kjøpe denne telefonen, men er i tvil om jeg kommer til å angre etterpå siden den er så dyr. Jeg har Nokia 6230 fra før, så hva er de største forskjellene? Og er det vært pengene når jeg har 6230 fra før?

Største forskjeller:

Pris - 6630 er dyrere (dumt)

Størrelse - 6630 er større (dumt)

Vekt - 6630 er tyngre (dumt)

Symbian - 6630 har Symbian (bra)

Skjerm - 6630 har overlegen skjerm (bra)

3G - 6630 har 3G (bra for noen)

Minnekort - 6630 bruker en ny minnestandard som ikke er særlig utbredt (dumt så langt)

 

Så, vurderingen får du ta selv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte 6630 like før jul, og har nå fått testet den så smått. Svært fornøyd med veldig mye (SMS, bilder, skjermkvalitet, kalender), men et par ting jeg er misfornøyd med foreløpig:

 

- Telefonen fryser innimellom. Det har nå skjedd 3 ganger i løpet av de siste dagene. Det skjer etter at jeg har vært inne på en funksjon (f.eks. ny sms) og lukket denne uten å skrive ferdig. Da reagerer ikke telefonen på andre taster enn av/på-tasten.

- Alarmfunksjonen. Den er lite brukervennlig å bruke som vekkerklokke. I tidligere mobiler har det vært svært enkelt å sette en fast vekking for man-fre. Jeg kan ikke finne samme funksjon her, men må stille alarm på nytt hver kveld. I tillegg er det tungvint å stille alarmen på nytt når den først har ringt (dvs hvis jeg vil sove en time til).

- Bursdager i kalenderen. Er det virkelig ikke mulig å legge inn bursdagene fra adresseboka automatisk også i kalenderen?

Lenke til kommentar

simson:

 

Enig med deg i at det burde vært vekkerklokke med valgfri repetisjon på utvalgte dager. Det er jo etter hvert kommer på flere Nokia-telefoner.

 

Men endelig har Nokia klart å lage en telefon hvor man kan stille inn hvor lenge bakgrunnsbelysningen skal være på.

 

Sitter her med en 6630 og en 6230, og det er to knallrå telefoner.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 3650 og har nå fått en 6630. På min 3650 hadde jeg mange programmer installert, har noen prøvd å installere programmer laget for f.x. 6600 på en 6630. Det er samme OS, men ikke samme versjon, så vidt jeg har skjønt? Hvis man kan bruke alle disse programmene, finnes det mange programmer for f.x. daglige alarmer, som blir etterlyst her.

 

Michiel.

Lenke til kommentar

Hva følger med av programmer på telefonen?

Hva følger med av programmer på minnekort?

Hva følger med av programmer som man kan prøve noen ganger før man eventuelt må kjøpe de?

Ønsker svar fra en som har en ikke opperatørlåst telefon! Da det tydelig er forskjell.

Takker så mye!

Lenke til kommentar

For alarmer brukte jeg et program som heter World Traveller, fra Psiloc, på min 3650. Jeg har ikke prøvd det på 6630. Det har masse andre funksjoner også, bl.a. verdensur og valutaomregner. Handy Reminder prøvde jeg, men det var ikke særlig bra. Upraktisk og en bug eller to. Det finnes også noe som heter RemindMe, tror jeg, som heller ikke var noe å skryte av. Jeg hadde også et program som låste tastaturet automatisk, som jeg heller ikke har prøvd på 6630. Noen som har prøvd programmer for slikt her? Dustete av Nokia å ikke ha det med i utgangspunktet. Jeg savner også nedtelling og stoppeklokke.

Lenke til kommentar
1.Hva følger med av programmer på telefonen?

2.Hva følger med av programmer på minnekort?

3.Hva følger med av programmer som man kan prøve noen ganger før man eventuelt må kjøpe de?

Ønsker svar fra en som har en ikke opperatørlåst telefon! Da det tydelig er forskjell.

Takker så mye!

Har ikke 6630 man kan likevel svare:

1. Det er vel de "standard" programmene?

2. Det følger med Try & Buy mappe som inneholder noen programmer som man kan prøve før man evt. vil kjøpe full versjonen.

3. Gå inn på denne siden og du vil finne en god del programmer der samt masse spill.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det med vekkeklokke er noe proplem! man kan jo bare gå inn på kalender velger ny oppføring også ta på møte f.eks, der kan du stille på alarm varsling, så man kan bare bruke dette også ta på gjenta, funker helt fint for meg! men jeg har ikke merket at telefonen har hengt seg opp en eneste gang...

Lenke til kommentar

Har nå skjedd et par ganger til at telefonen har hengt seg, og det er dødelig irriterende.

 

Det skjer (enkelte ganger) etter at jeg har vært inne på ny sms - og trykket på lukk uten å ha sendt den. Jeg får da ikke brukt noen av tastene. Vanvittig irriterende når folk da ringer uten at jeg får tatt den. Må skru den av og på for å få den normal igjen.

 

Det merkelige er at av/på-knappen virker, slik at jeg kan endre profiler osv - men ingen av tastene på forsiden virker.

Lenke til kommentar

Joda, bakgrunnsbelysningen kan innstilles... men virker det?

 

Ikke på mitt ex! Fant det ut etter et døgn og kontaktet forhandler som selsagt måtte sende den inn. =uten den nye "leken" i en uke, og da jeg fikk den tilbake var den akkurat som før. Nnnghh!

 

Problemet er at man kan, eller skal kunne, stille inn bakgrunnsbelysningen i displayet slik at det slår seg av etter 5 - 60 sek, valgbart i trinn på 5 sek.

Når min er stilt til å slå av lyset etter 5 sek, går det av etter ca.40 sek. Prøver jeg å stille det til 1 min, så slår det seg av etter drøye et og et halvt min.

 

Er det andre som har denne bug-en?

Lenke til kommentar

Jepp, samme her. Jeg ser at etter de 5 sekundene jeg også har stilt min til, demper lyset seg littegrann, men det går ca. 40 sek før det slår seg helt av. Det burde jo helst ha vært slik at lyset slår seg av når man låser tastaturet, og senest etter innstilt tid hvis man ikke låser tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...