Gå til innhold

Test av Komplett 410


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Her er lukket skjerm + tykkelse...ca 4 cm

:w00t: Hei, takk for bildene,det ser jo bra ut.

Lurer bare på en ting! lokket ser ut til å være litt "blågrått" mens bildet av

maskinen fra siden viser koksgrå, er det slik det ser ut i virkeligheten eller er det

lyset/blits'en som lurer oss litt med fargen på lokket? :innocent:

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er litt fargeforskjell, men ikke så mye som bildet viser. Dessuten er jo det i midten en glassplate, så det som ikke kommer frem på bildet(pga blits) er at denne er helt blank og gir speilbilde. Har ikke tenkt noe over fargeforskjellen før nå jeg. Føles liksom helt naturlig at det skal være slik.

Lenke til kommentar

Hei Spikeshot

 

Jeg synes vel at kvaliteten er best på de høyeste oppløsningene, men jeg selv trives best med en litt lavere oppløsning. Så jeg havner vel på en 1100-1200 eller noe sånt til vanlig bruk. Jeg merker at bildet blir noe dusere da men så er det den vanen da. Kjører nå med nyeste omega drivere....og der er mange valg for oppløsning. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei Ruskin,

Hvilke skjermoppløsning gir best bildekvalitet på denne bærbaren?

Lurer på når komplett får inn 9700 versjonen, tar jo en evighet.

Optimal bildekvalitet på LCD-skjermer oppnår man kun på deres egentlige oppløsning, det vil si; på en SXGA+-skjerm (1400*1050 piksler) er dens egentlige oppløsning akkurat det, 1400*1050 og den optimale oppløsningen mtp bildekvalitet er også det samme. Dette er ubestridelig og ligger plantet i hvordan LCD-skjermer fungerer og er oppbygd.

 

Nå skal det også sies at LCD-skjermer ofte håndterer andre (lavere) oppløsninger bra også, men du spurte om hva som ga best bildekvalitet. På SXGA+-skjermer (eller LCD-skjermer med høyere oppløsning på bærbare) og i spill blir det gjerne et kompromiss mellom ytelse og bildekvalitet.

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar
Det der er bare lureri.Snakket akkura  med komplett da jeg var interessert i et slikt oppsett. Barbara eller komplett har oppgitt pris ekslusiv moms og da øker prisen med 24%. Så da var den ikke så interessant mer. Dagens lurejoker!

:thumbdown: Det er mange måter å skape blest om et produkt. :w00t:

haha, morsommen. All priser på komplett er inkludert moms ! #fjernet# !

 

#Å kalle folk sånt som du gjorde der er lite pent, og det passer spesielt lite når det var du som antageligvis ikke forstod hele sammenhengen her. Slik jeg forstod det i alle fall henviste Taita til at prisen som Komplett oppga til oss/Barbara.no antageligvis var feil og om vi oppga feil pris pga det eller om det var skjedd en glipp internt. Mvh ponke#

Endret av ponke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, har nå fått sjansen til å se/prøve denne maskinen litt.....

 

Syntes komplett Notebook 410 ser veldig "pen" ut , den virker

absolutt ikke tung og tykk og er veldig stilfull. :thumbup:

Når det gjelder Tastaturet så virket dette utmerket, fast å fint uten "knirking".

Merker i skjermen var heller ikke å spore på dette eksemplaret ,så vi får håpe

at Komplett har vært spessielt uheldige (dårlig produktkontroll :thumbdown: ) med maskinen de sendte til test.

Testen sier vel ellers mye, men maskinen kunne sikker få enda

bedre "score" uten bemerkningene på skjerm og tastatur!

 

Ventet lenge.. men ikke forgjeves!

 

God Jul

 

 

pm 1,6/ati 9700/sxga+/dvd +-rw/60g.hd

Endret av dataatad
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nice!!! :dribble: Dette ser ut til å være laptop'en for meg.

 

Edit: Hvis det jeg har kommet fram til er riktig, så er Komplett 410 basert på MSI Megabook M510A hvor chassiet er svart på sidene. MSI Megabook M510C derimot, er helt sølvfarget. Ergo, så er bildene dataatad postet ovenfor av både MSI Megabook M510A og M510C, og er derfor misvisende. Da er faktisk også produktbildet av Komplett 410 på komplett.no misvisende.

 

I tillegg er det en kuriositet at at de har valgt å kalle den Komplett 410 når den er basert på MSI Megabook M510A.

 

Jeg klarer heller ikke å finne mer detaljert info om skjermen, type konstrastforhold og responstid.

 

Edit 2: I have it now! :D Fikk min i går ettermiddag! Jeg kommer tilbake med litt mer info når den og jeg har blitt mer kjent.

 

Edit 3: Jeg har laget en ny tråd for denne bærbare. Ta en titt her!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Jeg og en kamerat har kjøpt denne maskinen, jeg med 2,0GHz og han 1,8GHz Pentium M.

Resten av specs er de samme:

1GB RAM

80GB HD

Radeon 9700 128MB

Trådløs kort

DVD/CD-RW

bla bla bla....

 

 

HER KOMMER DET OPPSIKTSVEKKENDE:

Begge Pc'ene slår seg av ved tilfeldig tidspunkt og uavhengig av cpu load.

Altså den kan slå seg av når jeg leser mail, el. når jeg kjører et tungt program.

Min har allerede hvert til service, da den slo seg av og aldri kom på igjen. Men selv etter service slår den seg av.(riktignok kommer den på igjen! men...)

 

Tenkte jeg ville opplyse om dette.

 

Om andre har samme problem, post det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...