Gå til innhold

Logitech mx1000? Hvordan er den?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe en ny mus. Jeg har tenkt mye å Logitech mx1000

Komplett

 

Er det noen som har to bilder som sammenligner fargene siden det er en blå og en svart! ikke det at det har så mye å si, men det hadde vært litt kjekt å vite/se forskjellen:D

 

Noen som vet noe om hvordan denne musa er i spilling, redigering av bilder osv, er veldig nøtt til å ha en ganske nøyaktig mus :yes:

 

Takker for all respons :thumbup:

 

MVH BoggÈ

Endret av Bogge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**klipp fra omtale tråden hvor jeg skrev om musen :)**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ok.. Her er mine tanker etter 2-3 timer med denne musen.

 

Bakgrunn: heavt Quake3Arena gaming og CS gaming.

 

Brukte MS Intellie 3.0 med fUnc pad opp til i går da MS'n tok kvelden.

R.I.P....

 

 

MX1000 har ikke lagg som vanlige trådløse mus.

Men den har denne repsosisjons laggen som gjør meg gal.

Var jo sånn når jeg gikk fra ball mus til Optisk IE1.0 også.. Så dette kan være

med å finne riktig høyde å løfte den på. Så ikke sensoren slår seg helt av.. Ikke vet jeg. Litt for tidlig å si. *update*: ja hvis man løfter den i framkant så den går på rompa når du flyttern, så funker det helt fint...**

Den er tyngre en min gamle MS3.0 men i CS synes jeg dette ikke er en bakdel.

Men i q3 liker jeg heller lette mus.

 

MEN så kommer det helt store som ikke kan tilgis.

Den har negativ acl.

DVS. kjører jeg musen på nøytral instilling på Windows og i Logitech sitt driver program. Bruker også ingen acl i windows/drivere og CS nå under testingen. Kjører opp CS med -noforcemparms -noforcemaccel også..

Liker 180° FOV endring fra kant til kant på en fUnc matte ( må kjøpe meg ny matte jeg vet.. den er jo alt for liten.. )

Så tar du å snur deg 180 grader den eneveien sakte for så og dra den tilbake i en høyhastighet sånn som du ville når du reagerer kjapt i spillet.

Du vil da enda på 120-150 grader og ikke 180.. !! Varier på hvor langt man kommer etter hvor fort man drar musen. Dette er jo helt håpløst imo.

 

 

Såå.. kan man fixe dette?.. Tja driver oppdateringer fra Logitech vil kanskje gjøre noe ? Får håpe på det. Hvis ikke så er vel eneste mulighet å starte å spille med litt Mouse acl i spill så man kontrer den negative acl'n.. IKKE EN GOD LØSNING for meg siden jeg ikke takler mouse acl.

 

jaja..

Men bottomline..

Må du ha trådløs kjøp denne. Det er den desidert beste jeg har testet.

Er du ikke så kresen som meg? Så funker den også. Men er det å være "best" i et FPS spill din greie? Styr unna.

Sånne andre ting som om musehjulet er litt hardt og den er laget for høyrehendte osv er denne mini testen ikke basert på.

 

Til annet bruk en "hardcore" spilling så fungerer den yppelig etter min mening.

 

 

 

EDIT:

 

Jeg f.eks. kommer til å kjøpe meg en ekstra mus kun for gaming.

Skal prøve å få tak i en IE Intellie 3.0 ( den som har gått ut egentlig )

Hvis ikke så blir det en IE 4.0, Logitech MX510 eller Razer Diamondback.

 

For de som setter gaming som det viktigste i innkjøp av mus så er det mellom disse musene du bør velge. imho :)

 

 

-=Whuups=-

Endret av DaXi
Lenke til kommentar
**klipp fra omtale tråden hvor jeg skrev om musen :)**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ok.. Her er mine tanker etter 2-3 timer med denne musen.

 

Bakgrunn: heavt Quake3Arena gaming og CS gaming.

 

Brukte MS Intellie 3.0 med fUnc pad opp til i går da MS'n tok kvelden.

R.I.P....

 

 

MX1000 har ikke lagg som vanlige trådløse mus.

Men den har denne repsosisjons laggen som gjør meg gal.

Var jo sånn når jeg gikk fra ball mus til Optisk IE1.0 også.. Så dette kan være

med å finne riktig høyde å løfte den på. Så ikke sensoren slår seg helt av.. Ikke vet jeg. Litt for tidlig å si. *update*: ja hvis man løfter den i framkant så den går på rompa når du flyttern, så funker det helt fint...**

Den er tyngre en min gamle MS3.0 men i CS synes jeg dette ikke er en bakdel.

Men i q3 liker jeg heller lette mus.

 

MEN så kommer det helt store som ikke kan tilgis.

Den har negativ acl.

DVS. kjører jeg musen på nøytral instilling på Windows og i Logitech sitt driver program. Bruker også ingen acl i windows/drivere og CS nå under testingen. Kjører opp CS med -noforcemparms -noforcemaccel også..

Liker 180° FOV endring fra kant til kant på en fUnc matte ( må kjøpe meg ny matte jeg vet.. den er jo alt for liten.. )

Så tar du å snur deg 180 grader den eneveien sakte for så og dra den tilbake i en høyhastighet sånn som du ville når du reagerer kjapt i spillet.

Du vil da enda på 120-150 grader og ikke 180.. !! Varier på hvor langt man kommer etter hvor fort man drar musen. Dette er jo helt håpløst imo.

 

 

Såå.. kan man fixe dette?.. Tja driver oppdateringer fra Logitech vil kanskje gjøre noe ? Får håpe på det. Hvis ikke så er vel eneste mulighet å starte å spille med litt Mouse acl i spill så man kontrer den negative acl'n.. IKKE EN GOD LØSNING for meg siden jeg ikke takler mouse acl.

 

jaja..

Men bottomline..

Må du ha trådløs kjøp denne. Det er den desidert beste jeg har testet.

Er du ikke så kresen som meg? Så funker den også. Men er det å være "best" i et FPS spill din greie? Styr unna.

Sånne andre ting som om musehjulet er litt hardt og den er laget for høyrehendte osv er denne mini testen ikke basert på.

 

Til annet bruk en "hardcore" spilling så fungerer den yppelig etter min mening.

 

 

 

EDIT:

 

Jeg f.eks. kommer til å kjøpe meg en ekstra mus kun for gaming.

Skal prøve å få tak i en IE Intellie 3.0 ( den som har gått ut egentlig )

Hvis ikke så blir det en IE 4.0, Logitech MX510 eller Razer Diamondback.

 

For de som setter gaming som det viktigste i innkjøp av mus så er det mellom disse musene du bør velge. imho :)

 

 

-=Whuups=-

Siden jeg gamer såpass mye, så har jeg ikke lyst på en unøyaktig mus.

Tror heller jeg ser på en mus med tråd :yes:

 

Takker for all hjelpen :thumbup:

 

MVH BoggÈ

Lenke til kommentar
Siden jeg gamer såpass mye, så har jeg ikke lyst på en unøyaktig mus.

Tror heller jeg ser på en mus med tråd 

 

Takker for all hjelpen 

 

MVH BoggÈ

 

 

Bare for å si det.

Musen er Veldig nøyaktig.. Beste musen jeg har brukt sånn sett.. Men den er bare ikke nøyaktig under høye hastigheter derfor den negative acl'n :)

Så til windows bruk er den :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...