Gå til innhold

Firefox: treig og ustabil i slackware


Anbefalte innlegg

Har lastet ned ned en ferdigkompilert versjon av firefox 1.0 fra linuxpackages.net .

Men den har en tendes til å avslutte av seg selv i ny og né når jeg skal laste inn en ny side. Hvordan kan jeg få en utskrift i konsolen på hva som skjer?

Men det kanske mest irriterende av alt er at den er TREIG dersom en side innholder mange bilder. Jeg mener da treig i den forstand at vertikal rulling blir svært hakkete. Altså treig rendering. Har notert meg at dette også gjelder for mozilla og netscape. Til sammenligning har jeg ingen problemer i konqueror.

 

Noen forslag?

Endret av Hoppesagåsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser nå at det er det er flash som forårsaker lagginga. Om jeg f.eks har ei side med mye flash i en tab, trykker på denne taben, så vil flashen lastes inn først og overlagres den foregående siden i 0,5s - max 1s før resten av siden rendres. Så: noen forslag til hvordan flash kan optimaliseres i firefox (geckobaserte browsere generellt for den sak skyld) ?

Lenke til kommentar
Ser nå at det er det er flash som forårsaker lagginga. Om jeg f.eks har ei side med mye flash i en tab, trykker på denne taben, så vil flashen lastes inn først og overlagres den foregående siden i 0,5s - max 1s før resten av siden rendres. Så: noen forslag til hvordan flash kan optimaliseres i firefox (geckobaserte browsere generellt for den sak skyld) ?

yup, har merka det samme... Har du en cpu-graf, så kommer du til å skvette!

Lenke til kommentar

yup, har merka det samme... Har du en cpu-graf, så kommer du til å skvette!

Fyda, det var ikke et pent syn. Kurven stagner jo i taket!

Firefox er langt i fra så rask som de skryter av. Den er jo regelrett treig! Hater å si dette: Firefox knuses av sin argeste motstander IE, hva hastighet anngår, til tross for at den skal være så liten og kjekk. Føler meg litt bøffa nå. :sick:

Lenke til kommentar

yup, har merka det samme... Har du en cpu-graf, så kommer du til å skvette!

Fyda, det var ikke et pent syn. Kurven stagner jo i taket!

Firefox er langt i fra så rask som de skryter av. Den er jo regelrett treig! Hater å si dette: Firefox knuses av sin argeste motstander IE, hva hastighet anngår, til tross for at den skal være så liten og kjekk. Føler meg litt bøffa nå. :sick:

Øhm, ikkje her i alle fall.

 

Når eg ein sjeldan gong bruker Windows og Firefox, er Firefox raskare enn IE, og mykje betre/sikrare.

 

I Linux kan eg vere einig i at flash gjer systemet treigare.

Lenke til kommentar

Det som også skjedde her om dagen var at alle bokmerkene mine var slettet.

Det var en mindre hyggelig overraskele. Slet også en periode med at firefox ikke ville vises på skjermen til tross for at den var startet opp og lå bant prosessene. Ble da nødt ti lå lage en ny profil som måtte startes opp i tillegg, hver eneste gang. Av ukjente årsaker har dette problemet nå blitt borte (slettet alle firefoxfiler, inkl. ~/.mozilla kataloger, reinstallerte, uten at det hjalp).

Lenke til kommentar

det fenomenet der skjedde i win til meg også. men hadde du avsluttet den som lå og hengte igjen i bakgrunnen ville du nok ha sluppet å opprette ny profil. iaff det som skjedde til meg. Måtte lage ny profil, alt av bokmerker og innstillinger osv var borte. men da jeg sjekka hva som lå i bakgrunnen og stengte det og startaff pånytt fikk jeg velge hvilken av profilene jeg skulle starte, valgte jeg den gammle var heldigvis alt der igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...