Gå til innhold

Waterchill og ati9800pro


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å prøve vannkjøling på mitt ati kort.

Jeg har et sett fra komplett, som skulle passe. Når jeg setter på blokka står den på skrå i forhold til rammen som sitter på kortet. Lurer på om det er tilstrekkelig

? Det ser også ut til at prosessoren er litt lavere enn rammen rundt, noe som gjør at blokka ikke kommer 100% inntill. Har testet i noen sekunder, men kortet blir veldig varmt fort. Temperaturen på cpu stiger også med noen grader, så litt temp. får jeg fjernet.

 

Noen som har prøvd denne blokka? Må jeg slipe et spor i den så den ligger helt inntil? Synes det er litt rart siden blokka er laget for ati skjermkort.

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shimmen (rundt kjernen) er litt høyere enn kjernen på de fleste av disse kortene.

 

Ser at cowai forslår sliping.. vel, jeg prøvde dette, det tar lang tid (uten el-verktøy).

 

Ta den heller av; vippes av med en spiss kjøkkenkniv e.l.. OBS: garantien ryker!

 

Søk litt på forumet her etter 'shim', det er skrevet en god del om dette.

 

mvh r.

Lenke til kommentar
Shimmen (rundt kjernen) er litt høyere enn kjernen på de fleste av disse kortene.

 

Ser at cowai forslår sliping.. vel, jeg prøvde dette, det tar lang tid (uten el-verktøy).

 

Ta den heller av; vippes av med en spiss kjøkkenkniv e.l.. OBS: garantien ryker!

 

Søk litt på forumet her etter 'shim', det er skrevet en god del om dette.

 

mvh r.

funderte lenge på om jeg skulle ta av shimmen. Men det er mange som har fått ødelagt kortene sine sånn. Brukte en slipemaskin... så det tok ca 5 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...