Gå til innhold

Spill tregere med XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heizann!

Windows XP er reknet på en litt raskere pc.

XP bruker opp en del ram når det blir starta og det bruker en del kraft når du spiller cs pga. at WinXP kjører hele tida i bakgrunnen av cs slik at visst cs crasher tar det ikke med seg hele operativsystemet.

Somsagt krever dette endel cpu kraft.

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 19:39, [TWM]Baltazar skrev:

Jeg har en PII 400 MHz med 320 MB RAM med et ATI RAGE LT PRO 16MB. Før kjørte jeg Win 98. Da syntes jeg CounterStrike gikk ålreit, men etter at jeg la inn XP virker det som det gåt tregere. Det hakker når jeg snur meg osv.


Kan dette være riktig?


Noen erfaringer?



 

Dette er ikke noe nytt fenomen.

Det har vist seg at XP har en elendig ytelse på de fleste pc'er. I mitt tilfelle har jeg funnet ut at XP'cd fungerer bedre som leirdue til luftgeværet mitt en OS til pc'n.

EXMPL:

I XP fikk jeg 1000 3dmarks mindre enn mine stakkars 2500 i 98 SE.

 

 

 

 

_________________

Viles are blue, roses are red

If I were you, I wish I were dead

;(

 

[ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-11-12 20:05 ]

Lenke til kommentar

satan hadde skrevet hele dette vinduet fult til deg men la meg gjøre det kort : gå hit å finn de driverne du antagelig mangler http://www.xp-erience.org/

 

vis du bruker via chipsett så oppdater til 4in1435 den funker som bare det ..ellers så kan det høres ut som at du ikke har de riktige driverne til ati kortet ditt .... så anbefaler jeg deg i sette på "best performence" i windows .. :smile:

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli irritert over alle de som skriver at:

 

"buhæææ Win XP suuuuuger.. funker sååå dårlig på min PC.. 1000 mindre poeng i 3Dmark2001 buhuuu.."

 

Dere vet f*** ikke hva dere snakker om. Enten så har dere : FEIL DRIVER, EN MASKIN FRA STEINALDEREN, ELLER DERE VET RETT OG SLETT IKKE HVA DERE SNAKKER OM.

 

Jeg fikk 1000 mer poeng i 3Dmark2001 etter at jeg la inn XP, og ALT går kjappere. Oppstart, shutdown, åpning av progs ca 50% kjappere. Defragmentering skjer fortløpende med NTFS. STABILT !!! Kræsjer ALDRI.

Lenke til kommentar

jeg også kjører Win XP jeg merket bedre ytelse med det en med win2000 og win 98se.

økte med ca 800 poeng i 3dmark2001..

når det er snakk om minne forbruk i XP så spiser den opp ca 128Mb men hva gjør vel det idag som Ram er så billig som det er.......

 

:smile: Happy XP bruker :smile:

Lenke til kommentar

Duron 950

256 Mb ram

GF2mx400

4in1435

Detonator 21.81

DX 8.1

 

Jeg fikk 800 i 3dmark2001 på XP og 2450 i 98 (bios 1003 for støtte av morgan og XP) med rene installasjoner og ovennevnte drivere :grin:

Løsningen min ble dualboot. Når noen andre logger på for å sjekke mail : XP. Når jeg skal spille bruker jeg Win98. 98 har ikke krasja siden folk slutta å installere alskens crap på C-disken. Ser derfor ut til at jeg beholder det en stund til. Funker utmerket :evil:

Lenke til kommentar

Vil bare kommentere at NTFS trenger defragmentering, med mindre du har programvare som fikser dette fortløpende. Dette har jeg smertelig erfart både med NT4/W2K og nylig XP, når hele HD'en er fragmentert går ikke tingene veldig fort. Jeg antar at jeg er en av dem som aldri kommer til å lære å defragmentere før det er for sent, dvs når HD går inn i "skarre" modus :smile:...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...