Gå til innhold

Radeon 9550 - oppløsning for tv?


ias

Anbefalte innlegg

Kobler s-video utgangen på grafikkortet til min tv via s-video til scart overgang, men tv'en viser ikke hele bildet.

 

I innstillinger kan jeg ikke regulere oppløsning lenger ned enn til 800x600, antar det er problemet for tv'en har vel en lavere oppløsning.

 

Noen som vet?

 

ias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har stilt den ned til 800x600 på "monitor 2", men kutter fortsatt en god del av bildet.

 

Bruker også en bærbar med samme kablene uten å gjøre noe med innstillinger i det hele tatt, og det fungerer perfekt.

 

Er det evt. noen innstillinger for tv-ut vs. monitor, at det tuller det litt til?

 

Kan jeg evt. bruke powerstrip eller lignende for å justere enda lengre ned i oppløsning?

Lenke til kommentar
På den maskinen jeg sitter med nå, kan jeg stille skjerm nr. 2 helt ned til 640*480.

 

Om du går inn på innstillinger på skrivebordet(der du velger oppløsning), og velger nr. 2 under bildet av skjermene, så får du se om du kan stille det enda lenger ned.

Går nok dessverre ikke lenger ned enn 800x600.

Lenke til kommentar
Går nok dessverre ikke lenger ned enn 800x600.
Det var synd. Men har du trykt på "avansert" langt nede på innstillingene? (og sett over innstillingene til TV?)

Antar du mener under ATI Display etter at jeg har trykket avansert?

 

Ja, men har ikke trykket for mye rundt for det førte en gang til at oppløsningen på pc-skjermen ble helt tullete og ikke kunne se noe (måtte stå og scrolle på tv for å få stilt tilbake...).

 

Tar gjerne mot forslag om det er noe jeg kan gjøre her...

Lenke til kommentar
Antar du mener under ATI Display etter at jeg har trykket avansert?
Ja

 

Kan du trykke på noe ved tv-en på "Displays"-taben?(avanserte innstillinger)

Ja, det er to ikoner. En "dartblink" og en dualskjerm (antar jeg). Ikke noe forskjell om jeg skifter mellom dem.

Lenke til kommentar
Nei, jeg mener den store knappen(er det mulig å trykke på den??).

Litt usikker hva du mener, men hvis det er den det står TV på så er jeg relativt sikker på at jeg ikke kan trykke på den. Sitter ikke ved den maskinen nå. Regner med den har samme funksjonalitet som din knapp.

 

Hvilket kort har du?(produsent)

Hightech Excalibur Radeon 9550SE 128MB

 

Tekniske spesifikasjoner :

* GPU : 250MHz Graphics Engine Clock

* Minne : 128MB DDR memory. 64-bit memory interface, 400MHz memory clock.

* RAMDAC Dual integrated 10-bit per channel palette DACs operating at up to 400MHz

 

Utganger :

* 15-pin VGA connector

* S-Video - TV-Out

* DVI-I

* DVI-I til VGA adapter

 

System krav :

* Intel®Pentium®4/III/II

* Celeron™

* AMD®K6/Athlon™or compatible with AGP 8X / 4X slot 128MB of system memory

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...