Gå til innhold

Eizo Flexscan L885 vs LaCie Photon Vision II 20


hirtshals

Anbefalte innlegg

Nu skal jeg have jer eksperters mening - Jeg havde besluttet mig for at købe en Eizo Flexscan L885 til mig selv i julegave, men efter at brugt timer på at læse indlæggene i forumet her - er det åbenbart nu LaCie Photon Vision II 20 der er den helt hotte her i forumet.

I Danmark koster L885 incl moms (9800,-) og LaCie Photon Vision II 20 (8300,-) -

Har set at mange har anskaffet sig denne skerm - jvf
[url="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=321995&hl=lacie"]http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=321995&hl=lacie[/url]

Er i stadig Vildt begejstret for LaCie efter et par ugers brug ??

er lidt i tvivl - Eizo vandt jo den store test
[url="http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5941&side=10"]http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5941&side=10[/url]

Men nu roser alle LaCie, og den er 1500,- billigere i Danmark

Skal det være Eizo eller LaCie ??
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke kun positive tilbakemeldinger om LaCie'n i brukertråden her inne, men det kommer vel kanskje av at de fleste av oss kom rett fra CRT skjermer, og i så måte er 'negativ' omtale av LaCie'n kanskje "urettferdig", fordi alle andre LCD skjermer har de samme problemene.

 

Personlig kjøpte jeg en LaCie og er fornøyd, men dersom du kommer rett fra en god CRT vil du kanskje legge merke til at LCD fortsatt har noen ulemper(sortnivå ved mørk skjerm, baklys, sideinnsyn, fare for døde piksler, og muligens farger). Men så, har de jo også så absolutt noen fordeler(lysstyrke, detaljeringsnivå, skarphet, digital tikobling, fysisk størrelse og innstillingsmuligheter ++).

 

Skulle personlig ønske jeg kunne ha direkte sammenlignet EIZO'en og LaCie'n før jeg kjøpte, men det er det jo ikke så mange som kan.

 

Men dette har jo nettopp Øivind Dahle gjort, så det skulle vel være trygt å stole på ham.

 

Etterslep er det mye snakk om når det gjelder LCD, men jeg har ikke kunnet se noe når jeg spiller Half Life 2 og et par andre spill, eller når jeg spiller av videofiler på min LaCie Photon20visionII.

 

Eneste skåret i gleden for min del er at det er en død piksel midt på skjermen min som er synlig i de fleste situasjoner, spesiellt på hvit bakgrunn(kunne ikke masseres bort). Men dette er vel noe man må regne med når man kjøper LCD, og man har vel heller ikke reklamasjonsrett på én slik feil.

 

Jeg blir nok etterhvert så vant til den at jeg ikke merker den til slutt, men jeg lurer på hvordan det vil påvirke annenhåndsverdien senere...

 

Hmm... mye utenomsnakk her plutselig - jeg begynte visst å babble litt. :ermm:

Endret av John P.
Lenke til kommentar

En dag når jeg ikke har så himla mye å gjøre skal jeg sette opp min gode gamle 21" trinitron ved siden av LaCie'n og koble dem mot en maskin med skikkelig skjermkort, og så skal jeg prøve.

 

On topic: Jeg jobber sikkert 80% med programmering (det vil si 16 timer i døgnet for tiden ;) ) og skjermen er perfekt til det. Høy oppløsning, flimmerfrittt bilde.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvis en slenger NEC 2080UX med i denne vurderingen da? Prisen på disse er svært likt.

 

MrG

Det har skjedd veldig mye på bare en uke eller to nå.

 

Da jeg bestillte min LaCie 20" for ca. to uker siden, lå prisen på NEC 2080UX på 11500,-

 

Heldigvis fikk jeg et tilbud på LaCie'n slik at jeg ga 8000,- for den.

 

Nå er de mye nærmere hverandre i pris.

 

LaCie skjermen er visstnok bygd på samme panel som NEC 2080UX, så det er vel stort sett designet på skjermen som skiller nå(?).

Du kan jo prøve å sammenligne testene på de to og se hva du synes.

Lenke til kommentar

de skjermene er så like at de er vanskelig å skille.

 

Det som er et problem er at det ofte er forskjell på skjermer fra samme modell.

 

Eks: to 2080 ux+ kan oppføre seg helt forskjellig. Sånn er det bare.

 

Du kan være heldig og få en bra 2080 ux+ som da vil være bedre enn en dårølig LaCie , og vis versa.

 

Jeg tror du bare må satse på den du liker designet på best jeg da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...