Monsoon Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Mener det greiene Duran prøvde å få tak i var enten en merge av protoss og zerg eller rasen som skapte de to. Har ikke spillt igjennom broodwar på år og dag, men synes å huska at det blir referert til en "skaper"-rase med et fancy navn av og til i slutten av protoss campaign.
Lex-Icon Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hmm, her var det mye kult å lese. Jeg har ikke spilt starcraft på flere år, men var skikkelig fan før i tiden. Monsoon: Jeg husker det slik jeg og, tror det var noen terrans som eksperimenterte med å skape en krysning mellom toss og zerg. Husker at protoss ikke ble særlig glad for akkurat det. Det kunne jeg ha tenkt meg som en ekstra rase ihvertfall. Ellers så ønsker jeg at de tingene som gjør at starcraft IKKE ER warcraft beholdes. - For eksempel det faktum at starcraft beror mer på macro og har høyere unit count enn warcraft. - Og det at det ikke er noen heroes og at man faktisk kan spille uten disse, at avhengigheten er borte. Det fører til en helt annerledes gameplay og strategiplanlegging enn wc3, og det er nettopp det som gjør at sc og wc er to ganske forskjellige strategispill i mine øyne, og det liker jeg. - Ellers er jeg enig med mange andre her... Litt off topic: Når det gjelder ubalanserte heroes osv i wc3, som noen nevnte her, så synes jeg at det er liten vits i snakke om. Wc3 er veldig komplekst sett under huden, og det består av mange ting som både er avhengig av hverandre og påvirker hverandre. Jeg snakker om armor types, damage types, unit spells, hero spells, items, 4 forskjellige raser, mange forskjellige heroes og de utallige kombinasjonene av disse faktorene. Og på toppen av det hele kommer valgene en spiller tar. Grovt sett er det bygd opp av mange sannsynlighetssystemer og valgene du tar blir kjørt igjennom dette systemet og relativt til valgene til din motstander vil det avgjøre utfallet av f.eks en game. Så det å snakke om spillet er balansert på forskjellige punkter er veldig... hva skal jeg si... gir lite mening uten å gå veldig veldig dypt. Endret 21. desember 2004 av Lex-Icon
E.T Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Tror nok at hvis Blizzard skal lage SC2 så tror jeg at de har alt under kontroll. Kan du nevne et dårlig spill som Blizzard har gitt ut? håper de klarer og lage den samme gode "stemningen" som de hadde i SC.. "The lost vikings" (GBA) var ikke noe å rope hurra for akkuratt
Sponis Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Skrevet 23. desember 2004 Kunne tenkt meg at det tok lengre tid å spille gjennom spillet, Starcraft er ikkje spessielt kort, men det hadde vert gøy med eit skikkelig lang-spill.
Gjest member-60584 Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Tror nok at hvis Blizzard skal lage SC2 så tror jeg at de har alt under kontroll. Kan du nevne et dårlig spill som Blizzard har gitt ut? håper de klarer og lage den samme gode "stemningen" som de hadde i SC.. "The lost vikings" (GBA) var ikke noe å rope hurra for akkuratt The Lost Vikings er jo genialt!
Ordinær Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 (endret) høyere pop limit. litt mer realistisk grafikk en i WC3(ikke at jeg ikke liker den grafikken, men den litt cartony stilen passer ikke til SC. 1 eller 2 nye raser. Masse animerte filmer som i alle andre blizzard spill. kule lyder riktigere proposjoner(at units ikke er like store som slott) De må ha med Battlecruiser! Men viktigst av alt er lang levetid Endret 25. desember 2004 av Do_the_Bender
Sponis Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Kva synest dere om max units? Kor mange skal man kunne trene og kor mange skal man kunne styre?
Skurupu Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Kan du nevne et dårlig spill som Blizzard har gitt ut? Warcraft Warcraft II Warcraft III Starcraft
Snorre Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Kan du nevne et dårlig spill som Blizzard har gitt ut? Warcraft Warcraft II Warcraft III Starcraft Kan du fortelle oss hva som er så dårlig med disse spillene. Eller synes du bare at de er dårlig fordi du ikke likte de helt?
Tertit99 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 ganske så interresant lesing, men når det kommer til stykket, er det mulig og klare å lage en oppfølger til sc/bw. slik som spillet er nå er det utrolig godt balansert og det er det spillet man aldri blir helt lei. Jeg har spilt en rekke spill opp gjennom årene men jeg faller alltid tilbake til sc/bw. Det blir litt sånn om man skulle lage en oppfølger til brettspillet sjakk som har vært en del hundre år. man kunne ikke ha kalt oppfølgeren sjakk 2. sånn uten videre. Jeg tror Blizzard må komme opp med noe helt nytt.
bajsmaster Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Jeg har bare ett ønske for SC2: Det skal ikke være mulig å rushe. Det er noe av det teiteste som finnes. Når vi spiller mange på lan så er jeg ALLTID den første som blir rushet .... og det er like morro hver gang å vente i en time halvannen på at resten av gjengen blir ferdig med sitt game ......
rakfisk Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 (endret) Blir nok lenge til SC2 kommer ut. Men eg vil for all del at Blizzard bruker den tiden dei trenger for å gjere spelet mest mulig gjennomført, og ikkje berre noke falskt dritt som er laga på 1, 2, 3. I mellom tida kan vi jo glede oss til StarCraft: Ghost. Eg synest i grunn grafikken på StarCraft ikkje kunne blitt bedre. Om StarCraft 2 blir alt for likt / får samme type grafikk som WC3 blir heile spelet ødelagt, i hverste fall hadde eg ikkje kjøpt det . Det kunne heller blitt en slags MOD til WC3. Eg kunne heller tenkt meg en slags expansion-pack til StarCraft, med samme grafikk, berre at dei hadde adda noken fleire raser/units etc. Og selvfølgelig fleire campaigns. At Bizzard skal greie å lage ett heilt nytt StarCraft spel som blir like populært som best-selgeren StarCraft er ganske tvilsomt, iom at StarCraft er genialt på alle slags måter Men det er mi meining Endret 30. desember 2004 av ZerkhaN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå