Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor vs. NGT vs. andre?


Anbefalte innlegg

Jeg har selv telenor, og eneste grunnen til at jeg fortsatt holder meg på de, er at de er billigst på 1mb.

 

Men så har vi også mottat en masse tull fra de og.

De klarte å sende en regning på godt over 2000,- (for en 3 mnd periode), og når vi endelig kommer igjennom kundeservicen deres, så fatter ikker dama i enden at vi ikke skal betale så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke vurder Telenor en gang..dårlig service og ikke verdens beste hastighet opp.

Kan ikke skjønne hvorfor alle hakker Telenor. Har hatt ADSL fra dem i 2 år nå. Har aldrig hatt noen som helst problemer med linja. Tester farten på linja av og til og har den hastigheten jeg skal ha. Tror nok att det er litt inn og klage på Telenor. Vi skal være glad att vi har Telenor ellers hadde mange forsatt sittet på ett modem. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

..men så er jo telenor grunnen til at noen faktisk fortsatt sitter på modem, slik som jeg gjorde.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Ikke vurder Telenor en gang..dårlig service og ikke verdens beste hastighet opp.

Kan ikke skjønne hvorfor alle hakker Telenor. Har hatt ADSL fra dem i 2 år nå. Har aldrig hatt noen som helst problemer med linja. Tester farten på linja av og til og har den hastigheten jeg skal ha. Tror nok att det er litt inn og klage på Telenor. Vi skal være glad att vi har Telenor ellers hadde mange forsatt sittet på ett modem. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Hadde det ikke vært for telenor, hadde kanskje hele landet nytt godt av SKIKKELIG bredbånd!

 

Telenor må ta mye av skylda for at vi fortsatt (i 2004) sliter med 704/128, mens andre nyter godt av 10/100 mbit.

 

Greit nok at de leverer som de lover, skulle jo bare mangle!

Lenke til kommentar

Eg har Bluecom linje på telenor sentral. Må si meg veldig fornøyd kjempe rask support har aldri ventet faktisk. Den gangen eg hadde problemer var det telenor sin feil og Bluecom satt meg over på teknisk avdeling som fikset alt på en to tre. Dem har heller ikkje inkompetente support folk så eg anbefaler Bluecom på det meste.

 

God ping til battle.net vist du gamer f.eks war3, har 16-32 ms som oftest.

5? adresser fra DHCP, trenger ikkje router engang.

Lenke til kommentar

Har hatt ADSL fra Nextgentel i flere år. Aldri vært nedetid og hastigheten har ligget i overkant av hva som er lovet hele tiden. Har installert nettverk hos ca 25 venner/bekjente nå med forskjellige leverandører. Så langt er jeg ikke imponert over kundeservice noen steder - den er mildt sagt elendig. MEN når du først får kontakt med noen der har jeg god erfaring med Nextgentel, Tele 2 og Bluecom. Telenor ringer ALDRI tilbake, noe de andre gjør.

 

Ble nevnt her at Telenor har fri nedlasting, men jeg har vel aldri hørt om begrensninger hos noen av de andre. Her i gården spiller sønnen min (ganske avanserte greier) over nett, og begge ungene laster ned enormt mye(dritt?) til pc'ene sine. Så langt null problemer. Dessuten er jeg så sprø at jeg synes routeren til NGT er bra jeg, det fungerer så det holder både med firewall og jeg har satt opp switcher etterpå.

 

Men jeg har da hørt om folk som er fornøyd med alle leverandører som er nevnt i denne tråden. Noen har flaks, andre uflaks. Til en gunstig pris er jeg ikke redd for å anbefale NGT Charlie og slik sett tror jeg du får mye for pengene.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med NGT sin kundeservice er så horrible at jeg ikke kan anbefale det til noen. Den tekniske løsninga og kvaliteten på linja er helt grei, men du må regne med en god del "feilfaktureringer", og du kan banne på at det er UMULIG å få dem til å rydde opp i det, det blir mye krangling med Lindorff.

Lenke til kommentar

Er faktisk svært fornøyd med NGT`s kundeservice. Har hendt at jeg har vært så sen med betaling at jeg etter et par advarsler har fått redusert hastigheten på linja. Betalte regningen og ringte opp for å spørre om de kunne åpne linja igjen, noe de gjorde på flekken før de fikk bekreftelse fra banken min på at fakturaen var betalt. Mitt ord var godt nok

Lenke til kommentar

Har selv NGT og de leverer varene, har ringt support en gang så langt på 3 år...da lynet grilla routern(det lukta svidd på hele loftet... :p )

Kan ta litt tid å komme gjennom ja, men så er det faktisk mulig å få snakket med noen som ikke stiller masse dumme spørsmål...er strømmen satt i, å få snakke med en tekniker lar seg faktisk gjøre i motsetning til hos telenor.

 

Telenor har jeg hjulpet noen å sette opp...som ikke fikk det til fordi Norton Internet security som de fikk av telenor sperret påloggingsprogrammet, support hos telenor mente at siden det trolig skyldtes problemer lokalt kunne de ikke hjelpe. :mad:

Ellers ser jeg ikke poenget med pålogging som telenor bruker...bare tungvindt og INGEN fordeler for deg som kunde.

 

Pluss som flere har nevnt telenor er flinke til å dra penger ut av folk...mye penger...

Lenke til kommentar

Kan si litt om Bluecom. Det er helt tydelig at det er forskjellig service nivå på de forskjellige stedene i bedriften.

 

Legg merke til:

 

-engangspris for modem, som man ikke får igjen, og man må betale porto når man mottar det/sender det

-to måneders oppsigelse

-faktura gebyr er ikke oppgitt i prisliste sist jeg sjekket

 

Før jeg ble kunde undersøkte jeg mye og hadde jevn kontakt med salg etpar uker.

 

De forsikret meg; ingen gebyr ved 3 mnd faktura periode med E-faktura.

 

Hva skjedde? Gebyr kom.

 

Jeg tok dette som avtalebrudd og ville ha fjernet denne avgiften.

 

Jeg har sendt rundt ti eposter / reply til faktura avdeling der jeg vil at de skal forklare meg hvorfor jeg skal betale noe som de skriftelig har bekreftet før avtalen ble inngått.

 

Det ble utrolig mye rot, og intrykket mitt er totalt knust av kundeservice. Jeg har mange eksempler på direkte tåpelige utsagn som "Vi er ikke lenger interesert i å krangle mer om dette" og henviser meg til å "lese avtalen før jeg blir kunde"

 

Etter mange mails fikk jeg et forslag endelig om å få 0,- i avgift veg 3 mnd + efaktura -- det tok over TI brev før de endelig klarte å lese hva jeg skrev til dem første gangen.

 

Så nå får vi se. Jeg har fått beskjed fra øverste ledelse i Bluecom om at "kunde må sette seg inn i og akseptere våre (Bluecom) sine vilkår"

 

Men hva gjør man når man ikke får, ikke kan finne og får feil informasjon?

 

 

Min konklusjon er:

 

Bluecom teknisk = kjempebra :thumbup:

BLuecom faktura = særdeles uprofft :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har Telenor ADSL Pluss 1024/256 - oppgradert gratis fra 704/128 - og jeg betaler fremdeles prisen for 704/128, pga. NBBL-avtalen. Har tillegg i regningen fordi jeg har sagt opp ISDN-linja, så jeg ender opp på 419,- i måneden, uten telefonlinje. Bruker kun mobiltelefon istedenfor fasttelefon.

 

I begynnelsen var det litt problemer (over halvannet år siden) fordi modemet ikke fungerte så godt sammen med linja. Fikk så et nytt, som har fungert prikkfritt siden, med unntak av 1 gang linja var borte i noen timer.

 

Kundeservicen til Telenor... ja, hvis man elsker å sitte i telefonkø, så er Telenor valget. Når man først kommer gjennom er det ikke alltid man møter på kompetente folk som tar tak i saken - men sånn er det overalt tror jeg.

 

Utover det er jeg godt fornøyd... men det er klart at hvis det dukker opp et bedre tilbud enn det jeg har idag til omtrent samme pris, så bytter jeg. Er dessverre ingen lojal Telenorkunde, men har vel egentlig ikke funnet noe annet enda. Mobiltelefon har jeg gjennom Talkmore, og fasttelefonen er sagt opp. :mrgreen:

Lenke til kommentar

Har selv hatt Telenor før og skjønner heller ikke all klaginga. Når jeg har hatt linjeproblemer før har de vært raske til å sjekke at alt har vært i orden. Og de tekniske folkene har alltid vært flink til å ringe tilbake. Men skjønner det varierer litt.

 

Har bluecom nå av litt diverse grunner. De hadde raskest leveringstid. Fikk satt det opp 2 uker etter bestilling. Jeg betalte ingen ekstrautgifter for modemet bortsett fra det vanlige etableringsgebyret som jeg tror alle har. Bluecom hadde god opplastingshastighet og befant seg i det billigste prissjiktet.

Og nå kjenner jeg ikke til dette fakturagebyr, men jeg forhåndsbetalte for et år og da fikk jeg det i tilfelle bare en gang, da jeg bare har en faktura fra dem i året.

Ellers er min erfaring at linjen holder den hastigheten jeg ble lovet, og er stabil stort sett hele tiden.

 

Og når alle kommer med skrekkhistorier så tror jeg stort sett alle leverandørene har det. Har ikke hørt om noen som ikke har det. Men ville vært litt forsiktig med NGT da de har hatt mye problemer på faktureringssiden, mulig det er fikset, men for meg er det mer trøbbel med feil på regningene og slikt tull enn at linja er ustabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...