Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sub som spiller "fint"


SpkStrp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

soundstream eg12 passer fint i lukket kasse og har kommet bra ut i tester..men den har dobble 4ohm spoler som blir enten 2ohm eller 8ohm..saa det gjelder aa ha rett forsterker..

www.musicaltransparency.com har priser..

 

ellers kommer det an paa hvilken forsterker du har.. er jo mulig aa se etter brukte subber..en fint brukt sub til halv pris (1000,-) er jo bedre enn en ny til 1000,-

 

men ellers saa kunne du se paa jbl gt4-10 eller gt4-12.. de spiller meget fint og taaler mye juling og er absolutt verdt pengene..

 

ellers har du litt kraftig forsterker kunne du feks vurdere denne : JBL P1020e

 

mye som kommer innom din kategori faktisk...endatil sony sin femkantede sub spiller oki til pengen..900,-(men vil ikke anbefale den da..)

 

en annen du kunne vurdere er peerless resolution serien fra eltek...billige aa peerless gir oftest mye for pengene

 

mvh, stig

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme dilemma som deg.. Jeg hadde lite penger og måtte kjøpe noe som ikke var så alt for dyrt. Jeg kjøpte 10" Pioneer med Arizona Eagle forsterker.. lukka kasse på ca 20 liter.. Det slår sinnsykt djupt... rister i hele bilen.. anlegget kosta totalt 6000 med spiller til 2400.. Pioneer 3600. Men pioneer har billige gode subber.. 990kr for en 10". Bygg kassa sjøl! Bilder kan du får hvis du vil :)

Lenke til kommentar

har pioneer 3600 selv :) Virker som grei kvalitet. Eneste problem jeg har med min, er at knappen nede til høyre (som du velger lydbilde, altså loud osv) er litt kranglete og lager ikke sånn "klikk" lyd når du trykker på den.. har vært hos bilradiospes med den og de "fikset" den.. erh.. not..

 

Appropos Arizona Eagle, er det vist en fyr i Trondheim som står bak, greiene er laget i taiwan (eller tilsvarende lavpris land) for så å bli sendt til Norge hvor de fester på klistremerker. Blir ikke solgt noe annet sted enn i Norge :) Så akkurat det merket tror jeg at jeg holder meg unna - no offense intended :D

 

Bilder hørtes kult ut :)

Lenke til kommentar

I USA har de litt anna strøm enn oss nordboere, men jeg har sett video av en Adire Brahma 12", Magnum D2 (den jeg har) og en 12W7 satt på rekke og kobla til i free air. Syke saker. Alle fungerte fint etterpå, men det er grov voldtekt da :p

La oss se... 220V på en 10A kurs skulle gi 2200W. Ved 50Hz skulle dette svinge bra ;)

Lenke til kommentar
kan noen gi meg en adresse hvor jeg får gratis hjemmeside.. Start.no funker ik lenger.....

Så kan jeg legge ut bilder..

Du kan jo prøve home.no

 

Du trenger ikke å bygge en lukka kasse for å få fin lyd, du kan bruke bassrefleks kasse åsså. Hvis du tar deg tid til å bygge den årntlig så låter det fint. Som du ser på Kassa mi så bruke eg noe som kalles for slott eller noe i stede for rør å det låter ganske bra. MTX sier at sånn skal det være. Å en kompis sin Elemental Designs skal ha samme opplegge bare mye mere arbeid for å få den slotten sånn som dem vil ha den:P

 

Jalla, med tanke på at subban ikke tåler mere enn tja, 200 å 400 watt sko det der svinge ganske bra:)

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...