Karl K Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Hei til forumet fra ny bruker. :!: Jeg har nettopp kjøpt inn nytt maskineri, primært for å spill (men også for endel grafisk jobbing). Maskinen er Septembertilbudet fra Komplett.no oppgradert med 1024 RAM. WinXP Pro Norsk SP2 AMD Athlon 64 3000+ 1024 RAM NVIDIA GeForce 6800 LE nView Desktop Manager Jeg har en partisjon for Paging-fil og en annen for spill. Begge partisjonene har god plass (paging-fil er statisk) og ligger på en egen HD. Spill som Medal of Honor Allied Assault og Pacific Assault, Max Payne2, Need For Speed Underground 2, Call of Duty, Return to Castle Wolfenstein og Wolf-ET fungerer utmerket. Mitt favorittspill - Mafia, og Max Payne fungerer derimot ikke. Når jeg åpner Mafia så er grafikken helt ødelagt - det er bare meningsløse fragmenter av grafikk her og der, og er selvfølgelig helt umulig å spille. Når jeg forsøker å bevege meg i spillet, så forandres grafikk-fragmentene - noen forsvinner, andre dukker opp (Bedre kan jeg ikke forklare det). Når jeg forsøker å spille Max Payne (en annen gammel favoritt), så kommer jeg gjennom Tutorial (instruksjonen) og Cutscenes. Når spillet begynner, så ramler spillet ut og avsluttes uten varsel, og jeg er tilbake til desktop. Jeg har forsøkt å forandre på oppløsningen til begge, men uten resultat. Hardware er dessverre ikke mitt fagfelt og jeg mistenker at det er et hardware-problem - men jeg er takknemmelig for alle forslag og svar. Karl K
Kurt P Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Jeg går utifra at du har installert grafikk og nforce drivere.. www.nvidia.com ?
Karl K Skrevet 28. november 2004 Forfatter Skrevet 28. november 2004 Alle drivere som fulgte med er installert.
Dʋgɢtung Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Prøvd å patche spillene samt oppgradert til nyeste detonator-drivere?
Karl K Skrevet 28. november 2004 Forfatter Skrevet 28. november 2004 Prøvd å patche spillene samt oppgradert til nyeste detonator-drivere? Takk for tilbakemelding, men selv om jeg er relativt oppegående på software (nettverk) så må jeg melde pass. Hva er detonator-drivere?
Cruento Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Alle drivere som fulgte med er installert. I stedet for å bruke de driverne som fulgte med burde du gå inn på nVidia sine nettsider og laste ned de nyeste driverne der. Jeg hadde forøvrig det samme problemet som deg med Max Payne for et år siden eller noe. Det var på en annen pc, jeg husker desverre ikke helt hvordan jeg fikk det i orden, mulig det var noe med grafikkinnstillingene.
Karl K Skrevet 29. november 2004 Forfatter Skrevet 29. november 2004 Jeg fant en løsning på problemet når det gjelder Mafia - i Setup er det et alternativ for å slå av Truecolor, og da fungerer spillet helt perfekt. Takk for respons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå