Gå til innhold

Inspirasjon I Flash

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Html og Css delen av webdesign så går det jo ann å få fram kildekode i en nettside, kun for inspirasjon.

Åja, dt er slik de tabellene er bygd opp. Åja, de variablene trenger man da ikke. osv osv osv..

Men dette er jo et lite problem i flash, ettersom på nettsteder så er dt jo en swf.fil som er og kjører. Jeg har lest tonnevis av tuts til flash. Men synes det er sykt vanskelig å lage en bevegende mouseover til en knapp.

Er det i det hele tatt mulig å lære seg flash på andre måter enn :

Lære-Cd ( Har det )

Tutorials ( Har lest en del )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke helt sikker på hvilke andre det finnes..?

Som sagt, det som finnes på websider er .swf-filer, mens koden ligger i .fla-fila, som ikke er publisert..

En annen ting kan være bøker, fant en Flash-bok på datarommet på skolen her om dagen, regner med det vil være mulig å lære litt i slike bøker.. Litt om actionsscripting osv..

Flashkurs finnes vel også kanskje, men det koster vel en del (tok InDesign og Photoshop-kurs, 12 timer per kurs, 14.000 kroner kosta det til sammen (fikk det av skolen, dog))..

Endret av Marvil
Skrevet
Huff, vel litt i dyreste laget? :p

Dette er bare en fritid, så tenker jeg ikke skal legge i så mye penger i det heller.

Ja det er dyrt, men man får «heftig» diplom.. :!: (men det er vel viktig å ha papirer på ting)

Skrevet

Er vel viktig med papirer ja. Forresten, nå som vi er på saken, så slipper jeg å lage ny tråd. Her er den posten jeg skulle poste :

Noen som har mulige navn til en trio som skal sette sammen en side. Det skal på en måte ikke beskrive innholdet. Siden der er det nok fyllbilder allikevel. ( Ikke fjortisfyll :p )

Men hadde på en måte tenkt oss et navn (engelsk) som betyr noe med stil eller klasse og noe i den duren.

Har sjekket mange navn. Fks som : Elegance.com, Deluxe.com osv osv med mange slags vri og bytting av bokstaver, ( Eleganze...) Men de er alle tatt. Navnet skal også være fengende, slik at folk kan huske det. Og ikke glemme det.

Noen som har noe å bidra med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...