Gå til innhold

reklamasjon på hovedkort


Anbefalte innlegg

hei. for 2 måneder siden kjøpte jeg et asus kt880 hk fra psdata. dette har sluttet å fungere slik det skal. nettverksutgangen har sluttet å virke, og printertilkoblinga har slutta å virke. slik skal det ikke være så jeg vil kreve nytt kort fra psdata som jeg kjøpte det fra.

 

det jeg lurer på er om det er greit å skrive dette i mailen til psdata?

 

 

*hei

 

for 2 måneder siden kjøpte jeg en pakke pc deler fra dere. En av delene jeg bestile var et Asus kt880 hovedkort. Dette hovedkortet sluttet å fungere for en uke siden. Først sluttet nettverksutgangen å fungere, så sluttet printertilkoblingen å fungere og nå får jeg ikke skrudd på pc'en i det hele tatt. Slik er uakseptablet og jeg krever å få tilsendt et nytt hovedkort fra dere!*

 

 

er dette ok?

har aldrig send tilbake noe på reklamasjon før sad.gif

 

det står i det norske lov verket at de må sende et nytt?

jeg har jo mottat et kort som har blitt defekt uten at jeg har noe med skaen å gjøre etter bare 2 måneder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Altså:

Det er overhodet ikke nødvendig å ringe og mase...og kaste bort sin egen og andres tid..

Du går inn på konto'n din.. finner aktuell ordre.. markere aktuell varelinje og ber om retur på denne..

Da er det viktig at du skriver en god feilbeskrivelse slik som beskrevet ovenfor av trådstarter..

Etter kort tid får du ett returnummer pr.mail, som du tydelig markerer på adressekortet på pakken du sender i retur (med HK godt innpakket seffers).

 

Og en ting til:

Trådstarter skriver at han har "Klokket" HK.. da spørs det om han har vært så uheldig/ukyndig at han har klokket PCI-bussen ad dundas.. Det vil jo neppe bli oppdaget uansett, men det kan være greit å vite for fremtiden..

Såvidt jeg kan se er det VIA-chipset.. og de jeg har vært borte i har ikke AGP/PCI-lock.. og kan derfor kun "klokkes" fra 100-133-166-200 i praksis..

"Correct me if I'm wrong".. :)

Lenke til kommentar

Trolig har han knekt PCI bussen. Han skriver et annet sted at han bare har klokket 10%. 10% er vel nok til å knekke PCI bussen ?

 

Egentlig synes jeg han kan trekke reklamasjonen på et klokket kort. Med dette må vi andre være med å betale regninga.... produsenten må hente inn disse kostnadene et sted.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Trolig har han knekt PCI bussen. Han skriver et annet sted at han bare har klokket 10%. 10% er vel nok til å knekke PCI bussen ?

 

Jeg har opplevd at CoreCenter på ett VIA-kort (MSI) poffa ett skjermkort idet "automagisk" overklokk økte FSB'n fra 166 til litt over 170..Det programmet ble rimelig fort deinstallert etterpå!

På Aopen's sider (forum/FAQ) vises det til at de "enklere" P4-korta (I865G) automatisk kobler ut integrert lydkort idet FSB'n økes utover knappe +5% (disse HK har ikke AGP/PCI-lock).

Så ja.. det er ting som tyder på at 10% overklokk uten AGP/PCI-lock aktivert er mer enn nok til å ta knekken på HW ila. kort tid..

Det er faktisk en grunn til at det i BIOS/manualer står en advarsel om at overklokking kan ødelegge utstyr.

De dyrere "entusiastkorta" er mye bedre egnet for overklokking i så måte..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...