Gå til innhold

Autofullfør i Firefox + videospoling


Sire

Anbefalte innlegg

Når jeg skriver en link i adressefeltet så kommer det ikke opp automatisk i feltet slik som i IE. Er det mulig å aktivere noen plass? Har ikke funnet det i innstillingene.

 

En annen ting: Når man streamer video fra feks. Nrk så går det ikke an å spole fremover og feks starte midt inne i et program. Har innstallert Media Player 10 og det går an å gjøre dette i IE. Er det noe jeg må innstallere i Firefox for å få det til? Videofremvisningen er som vanlig men det går altså ikke an å dra slideren videre. (må starte på begynnelsen og se hele programmet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skriver en link i adressefeltet så kommer det ikke opp automatisk i feltet slik som i IE. Er det mulig å aktivere noen plass? Har ikke funnet det i innstillingene.

Autofullføring i adressefeltet er da standard. Det er ikke noe du må skru på. Er du sikker på du har noe i historien fra før av, sånn at det er noe å fullføre?

 

En annen ting: Når man streamer video fra feks. Nrk så går det ikke an å spole fremover og feks starte midt inne i et program. Har innstallert Media Player 10 og det går an å gjøre dette i IE. Er det noe jeg må innstallere i Firefox for å få det til? Videofremvisningen er som vanlig men det går altså ikke an å dra slideren videre. (må starte på begynnelsen og se hele programmet)

 

Regner med det er mplayerplug-in du bruker. Den oppfører seg slik du beskriver. Vanligvis skal man jo ikke spole frem og tilbake i streams (siden de streames til deg fortløpende og ikke tas vare på underveis). MPlayer lar deg riktignok spole i streams (med varierende hell), så vi får vel bare vente og se om dette kommer i mplayerplug-in også.

Lenke til kommentar
Autofullføring i adressefeltet er da standard. Det er ikke noe du må skru på. Er du sikker på du har noe i historien fra før av, sånn at det er noe å fullføre?

Nei, med autofullfør mener jeg at man f.eks skriver www.da og da kommer det automatisk opp i adressefeltet www.dagbladet.no og da trykker man bare enter. Med Firefox må man trykke piltast ned og så enter.

Lenke til kommentar
Unnskyld, Media Player 10? Snakker du om Windows Media Player 10 eller Mplayer 1.0? Hvis det er den første, så er du kraftig på feil del av forumet.

Sorry. Trodde Firefox nettleser hørte til under Linux (selv om den kjøres under windows). Eller er vi i en gråsone her?

Lenke til kommentar
Unnskyld, Media Player 10? Snakker du om Windows Media Player 10 eller Mplayer 1.0? Hvis det er den første, så er du kraftig på feil del av forumet.

Sorry. Trodde Firefox nettleser hørte til under Linux (selv om den kjøres under windows). Eller er vi i en gråsone her?

Dine Firefox problemer under Windows har INGENTING i dette forumet å gjere.

Lenke til kommentar

for og få autofullfør

 

lag en fil som heter user.js i profil mappa di

 

legg inn dette:

// Currently you do not have a user.js file.

 

// Enable urlbar autocomplete

user_pref("browser.urlbar.autoFill", true);

 

profilen din er her hvis du ikke vet det:

%appdata%\mozilla\firefox\profiles\"et eller annet".slt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...