Gå til innhold

Half-life 2 og ram

Dukle

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nå kjøpt meg HL2 og er i gang med å spille det, men etter noen minutter så begynner det alltid å henge seg i noen sekunder for så å gå glatt, og så gjentar alt seg.

Får denne feilmeldingen: Instruksjonen i "0x241f8997 refererte til adresse "0x01b8f5c0". Minnet kunne ikke være "read"

Har 1024 pc2100 266mhz DDR ram.

Det jeg lurer på er om årsaken er at ramma ikke klarer å holde hastighet med resten av pcen. Har AMD 64 1,8 2800+ og MSI nForce 3 Neo hovedkort. Skjemkortet er et GeForce 4 TI4600.

Spør i samme slengen om de ramma som kjører på 533mhz, finnes det noen hovedkort som støtter det? Jeg fant ingen da jeg tok en titt.

Edit: Dette skjer også i andre nye spill.

Endret av Dukle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha nytte av RAM som kjører raskere enn 400MHz på en AMD platform må du nok overklokke HT-frekvensen. Denne ligger normalt på 200 eller 201MHz på K8N Neo2. Det er ikke alle hovedkort som er like gode til å overklokke, og det kommer også an på kjøleren.

Angående HL2:

Henger det ofte, eller bare når den Auto-saver? Her lagger det bare når den autosaver, men jeg vet at mange har problemer med hakking i HL2. Har også selv fått Minnet kunne ikke være "read" feilmeldingen, og den kom stort sett samme sted hver gang. Løsningen ble å justere ned oppløsning og grafikk ett hakk til jeg var forbi dette stedet.

Kanskje noen andre har opplevd symptomer som ligner mer på dine.

-Zlatzman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...