AvIOn Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 hei der. Half life 2 og CS:source er to meget bra spill, Men jeg slikter litt med at de ramler ut til windows og/eller at de henger seg. Har dette i maskina: DFi lanparty UT Amd64 3000+ x800 pro 1gig ram (akkurat nå i allefall) Tenkte at dette måtte komme av: *Enten for høy overklokk *Føkka drivere *Ramproblemer, da jeg bruker 2 forskjellige typer ram. *Agp fastwrite *VPU recovery *1: Har klokket ned maskinen til STOCK, samme problemer. *2: Har testa forskjellige drivere, samme problemer. *3: Har også testa med bare 1 rambrikke, samme problemer *4: AGP-Fastwrites testa jeg med både AV og PÅ, ingen forskjell *5: VPU recovery var det heller ikke noen forskjell mellom AV og PÅ Så jeg er rimelig frustrert pga av dette. Alle andre spill funker som de skal men ikke Hl2 og CS:S!!! Skal også sies at jeg har kjøpt spillet originalt fra EB-games, har registrert meg på Steam (som er noe køff i mine øyne)... Noen som kan hjelpe?
O1eP Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Hei hei, får ta det her, Har akkeratt samme problem.. Min maskin: Intel 2.8ghz ATI Radeon 9700 pro 1024 ddr ram Windows XP, SP1 Og eg har orginal versjon av Half-life2. Hadde vert utroligt fint vist noen som veit hva problemet er, skal reinstallere imorgen... så vist det fikser seg da gir eg beskjed.. Også ein annen ting eg er interrisert i, Som du ser ovenfor så har eg ATI kort, og dei har komt ut med nye drivere som skal fungere bedre med Half-life2, Men eg lurer på hva som er best av dei, og omega driverene.
Rusup Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Jeg har samme problemet, og hvis man sjekker forumet på www.steampowered.com finner man at utallig andre har samme problemet. Selv om det står mange rare løsninger der tror jeg det bare er å vente til Valve eller noen finner en løsning som fungerer. For min del har jeg samme feil både i HL2 og i CS:S: ----------------------------------------------------------------------------------------------- Counter-Strike Source: hl2.exe - Application Error The instruction at "0x241f2d25" referenced memory at "0x01158348". The memory could not be "read". Click on OK to terminate the program ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ikke vet jeg, har prøvd alt jeg kommer på for å fikse det. Har reinstallert hele CS:S, HL2, Steam, drivere osv. Prøvd å kjøre med -autoconfig, prøvd å "validere" filene på nytt osv osv. Hvis noen finner på noe som funker, så si ifra.. Forøvrig er dette typisk for Steam egentlig
O1eP Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 hmm, har nettopp reinstallert heile pcen, dette hjalp ikkje mye
LuggagE Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Det er andre på forumet som har hatt samme problem, de reinstallerte og det gikk fint. Det om "memory could not be read" betyr at du ikke hadde mer ram igjen å bruke og operasjonen ble avsluttet. Kjør det på Ultralow, så drittgrafikk du klarer og sjekk om det samme skjer. Oppdater alt du har av driver og hvis ikke det funker, send mail til Gabe Lykke til!
O1eP Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Hmm, skal ikkje 1024 ddr ram vere nokk? uansett, tror du det hjelper og skru opp virtualt minne
geneo Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Jeg datt ut et par ganger, så tenkte jeg det kunne være msn'n min som forstyrret når det dukka opp vinduer der. Så jeg avslutta msn og da funka det fint. Jeg prøvde også å bytte til windows med tab noen ganger, og da tryna spillet. Kent
O1eP Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 HeHe, er ikkje snakk om msn her, ivertfall ikkje hos meg, det hadde eg hatt iq til og fått fikset sjølv, men dette med meg må vere noe gale med spillet
O1eP Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 (endret) Hmm, har no testet med og ta større virtualt minne. Eg har testet og skrudd ned grafikken. Eg har prøvd og reinstallert Pluss at eg har installert SP2 Vist det er minnet som er problemet, så må det vere ein feil der den bare fyller opp minnet, og ikkje tømmer det, må vere ein eller annen måte det kan blir fikset på EDIT: Har og prøv ati og omega drivere til 3dkorte mitt Endret 28. november 2004 av OleOst_
O1eP Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Skal prøve med Win2k idag, har hørt at spilling på Win2k med SP4 skal vere bra
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Half_life 2 "datt ut" til skrivebordet i går, da han sjekka på RAM Idle, så han at han hadde 1mb ledig RAM! :!: Selv om han har 1024MB RAM!
O1eP Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Må vere eit program som sitter og passer på ram da?
O1eP Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Hei hei, har funnet hva som hjelpet for min datamaskin Før hadde eg 2x256mb ddr ram også 1x512mb sd ram. altså 1024mb ram til sammen. Har no fjernet 512brikken(som var sd ram) og har bare 512mb igjen, og no fungere det
Hr. Jenssen Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Hei hei, har funnet hva som hjelpet for min datamaskinFør hadde eg 2x256mb ddr ram også 1x512mb sd ram. altså 1024mb ram til sammen. Har no fjernet 512brikken(som var sd ram) og har bare 512mb igjen, og no fungere det Herregud da, mann! Det går jo ikke an å få SD ram og DDR ram til å fungere på samme tid da!!!
Zero dud Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 den va dritt den! haha sånt burde du vita!
O1eP Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Sd og ddr ram fungere sammen, har no spilt andre spill og det har gått heilt fint, bare nyere spill eg har hatt problemer med, og det er NFSU2 og Half-life2. Og ein måte eg ser at det fungere bedre er at det Half-Life2 hakker meir no, enn når eg hadde 512sd ram brikken. Men er faktisk ikkje 100% på om det er det med SDram brikken, fordi eg har skrudd ned grafikken kraftig no og. tror det er da som gjorde susen enkelig, når kjører eg bare på 800*600, også medium på alt, også det det er bare High og Low har eg low
AvIOn Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Skrevet 2. desember 2004 Jeg skjønner ikke hva dette problemet er altså. Men en ting er sikkert, jeg har mistet lysten på å spille HL2 pga dette. Men jeg er sikker på at dette kommer av at de ga ut spillet 1 mnd for tidlig... Og ikke fikk testa det skikkelig først.. dette gjelder jo også Steam-problemene som har vært, og jeg HATER steam etter dette, var så mye kødd...
Wooho Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Både Hl-2 og CS-Sorce krever 1GB med ram. Så i dette tilfellet hadde det vært kanskje lurt å skanna maskinen for virus og spayware. Sjekk også for at dere ikke kjører noe form for bakgrunnsprogrammer pga de stjeler en del minne! Ellers så kan dere sette AGP til 4x hvis dere har et HK med AGP 8x. Det hjalp for meg i alle spill! men i dette tilfellet ser det ut som en minnelekasje dere har som har postet deres innlegg ang problemer med HL-2 og CS-S!!
AvIOn Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Skrevet 2. desember 2004 Jeg har 1gb ram, og jeg har null virus... Har sjekket alt som kan være relatert til brukerfeil fra min side.. og finner ingenting...Har ingen andre programmer som stjeler minne og slikt heller... jaja.
KusaRS Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Både Hl-2 og CS-Sorce krever 1GB med ram. Så i dette tilfellet hadde det vært kanskje lurt å skanna maskinen for virus og spayware. Sjekk også for at dere ikke kjører noe form for bakgrunnsprogrammer pga de stjeler en del minne! Nei skjerp deg a! HL2 krever 256MB ram... bare les bakpå coveret... anbefalt derimot er 512MB. Så å komme her å si at et spill KREVER 1024, blir bare surr, for det er ikke et spill som har blitt laget enda som har krevd 1024. Kan du tenke deg hvordan spillmarkedet hadde blitt hvis spill skulle ha krevd så mye?? Hei hei, har funnet hva som hjelpet for min datamaskinFør hadde eg 2x256mb ddr ram også 1x512mb sd ram. altså 1024mb ram til sammen. Har no fjernet 512brikken(som var sd ram) og har bare 512mb igjen, og no fungere det Oi oi oi, må bare si at dette er det dummeste jeg noensinne har lest... hadde du posta detta på overklokking.no ville de ha ledd deg ut... Forklaring: når man setter inn to minnebrikker av forskjellig hastighet, så vil de effektivt kjøre på den hastigheten som den treigeste minnebrikken klarer, i ditt tilfelle: SDRAM-brikken. Dette er noe HK'et bestemmer automatisk. Og bare hvis du lurer på forskjellen på hastighetene på de to minnebrikkene du har: SDRAM har hastighet på max PC133, mens DDRRAM har en hastighet på tja, fra PC2500 og oppover, hvis jeg ikke husker så feil. Har sjøl DDRRAM med PC2700, hvilket jeg ikke er så stolt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå