- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Lurer egentlig hva dere vil anbefale meg å gjøre da. Har to IDE hardisker fra før, og vil sette inn en SATA disk. ...må jeg ikke da ha en SATA-kontroller som festes i PCI-porten? Hvilken anbefaler dere?
theck1 Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Jeg bruker promise sitt tx2 s-ata kontroller kort som har 2 s-ata tilkoblinger inkl. en ata-133 tilkobling som det kan kobles til 2 ata 133 harddisker. Det koster ikke allverden heller. Fungerer utmerket
- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Forfatter Skrevet 26. november 2004 ...men jeg lurte også på om det var muligheter for å kunne plasere flere IDE hardisker i enn pc, enn 2 stk. noen ekstra kort eller lignende..?
theck1 Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 tx 2 kortet har plass til 4 harddisker tilsammen, altså 2 s-ata harddisker pluss 2 ide disker Les om det selv på Promise.com
- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Forfatter Skrevet 26. november 2004 Kanskje jeg misforstå, eller omvendt, men for å omformulere spørsmålet litt: ...er det mulig å plasere 3 IDE hardisker i en pc... noen løsninger?
Sigurd2 Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 (endret) Dersom du greier deg med kun en optisk enhet, f.eks DVD brenner, kan du jo kjøre 3 IDE hardisker i tillegg, uten å kjøpe et kontrollerkort. Men dersom du vil ha S-ATA, og hovedkortet ikke har det, må du kjøpe et kontrollerkort som theck1 sier. kontrollerkort = PCI kort for tilkobling av flere disker Endret 26. november 2004 av Sigurd2
- mOtz^ - Skrevet 26. november 2004 Forfatter Skrevet 26. november 2004 Jaok.... takk begge to...da vet jeg hva jeg vil gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå