Gå til innhold

Vil ha joystick til bilspill og annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt lei av å være begrenset til piltastene når jeg spiller f.eks. bilspill.

Derfor vil jeg gjerne skaffe meg en joystick, men jeg har aldri vært spesielt mye borti det, annet enn hos kamerater. Har stort sett brukt tastatur på PC'n eller pad på konsoll.

Jeg vil ha en stabil og presis joystick, som står støtt på bordet og gir god kontroll. Force Feedback er jeg lite kjent med. Hvor viktig er det for spillfølelsen?

Vil gjerne ha forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan anbefale gamepad! Har logitech rumblepad 2, og den er konge, til bilspill, fifa og mye annet... mye mer allsidig enn bare en joystick eller et ratt

Skrevet

Spiller du stort sett bilspill ville jeg ikke vurdert verken joystick eller gamepad, da er ratt det eneste riktige.

Hvis du ikke vil bruke all verdens penger burde du ta en titt på dette rattet: Logitech Formula Vibration Feedback Wheel. Du får det til litt over 300,-. Du får heftigere ratt, men det der gir veldig mye for pengene.

Hvis spill som FIFA, NHL og plattformspill er interessant kan derimot gamepad være kontrolleren å satse på. Det finnes veldig mye å velge mellom. Thrustmaster har flere som er meget gode, men de har typisk litt svak d-pad.

Vil du likevel ha en joystick er Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick verdt en titt. Knallgod stikke, den er trådløs, så det er fort gjort å rydde den bort/ta den frem. Batteriene varer lenge, og du vil ikke kunne merke noen forsinkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...