Gå til innhold

Ikke gå glipp av Metroid Prime 2!


Niskivara

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettop MP2, og har spillt i en time eller to. Hittil er alt helt konge. Grafikken er utrolig nok et godt hakk over ener'en, med større områder, fler polygoner, høyere oppløsning teksturer, masse shine-mapping og litt bump-mapping, og masse mer små detaljer. I tillegg er det geniale grafiske designet fra ener'en blitt enda bedre i og med at Retro har fått friere tøyler til å skape sitt eget litt mørkere design. Selvom lys og skygge og\eller teksturoppløsning ikke er helt på høyde med Half-Life 2\Doom 3\Halo 2, kan jeg med hånden på hjertet si MP2 har det mest organiske og levende miljøet i noe spill noensinne. Overalt er det partikler som flyr gjennom luften, innsekter, rare aliens, lys som beveger seg langs veggene og ledninger, ufattelige mange rare steinformasjoner og planter, spindelvev, alt mulig rart, og over himmelen raser det elektriske stormer med jevne mellomrom som får hele brettene til å få en creepy lillafarge.

Gameplayet ser ut til å være det samme gamle, men enda mer fokusert. Og jeg har ennå ikke kommet til lys\mørkeveden delen av det.

Story'en virker definitivt mye skummlere en eneren. Stemningen er en god blanding av snikende frykt og fantastiskt vantro over den flotte fremmede verden Retro har skapt.

 

Med andre ord: Løp og kjøp med en gang butikkene åpner i morgen!!!!

 

Skriver sikkert mer når jeg har spillt mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd ut mulitplayeren, og med 2 player var det langt gøyere enn man kunne frykte fra de heller nedtonete anmeldelsene den delen av spillet har fått. Det er absolutt ikke en stor del av spillet, men et morsomt lite tillegg. Høyoktan multiplayer action. Jippi!

 

Har også spillt en god del lenger i singleplayer delen. Lys\mørkeverden tingen er skikkelig stilig, og noen av monsterne er sinnsykt tøffe. Har fått Light beam og Dark beam, og den sistnevnte har kanskje noen av de beste effektene jeg har sett it et spill.

 

På den negative siden er vannet ennå stygt, enn om det er pittelitt penere en i ener'en.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettop MP2, og har spillt i en time eller to. Hittil er alt helt konge. Grafikken er utrolig nok et godt hakk over ener'en, med større områder, fler polygoner, høyere oppløsning teksturer, masse shine-mapping og litt bump-mapping, og masse mer små detaljer. I tillegg er det geniale grafiske designet fra ener'en blitt enda bedre i og med at Retro har fått friere tøyler til å skape sitt eget litt mørkere design. Selvom lys og skygge og\eller teksturoppløsning ikke er helt på høyde med Half-Life 2\Doom 3\Halo 2, kan jeg med hånden på hjertet si MP2 har det mest organiske og levende miljøet i noe spill noensinne. Overalt er det partikler som flyr gjennom luften, innsekter, rare aliens, lys som beveger seg langs veggene og ledninger, ufattelige mange rare steinformasjoner og planter, spindelvev, alt mulig rart, og over himmelen raser det elektriske stormer med jevne mellomrom som får hele brettene til å få en creepy lillafarge.

Gameplayet ser ut til å være det samme gamle, men enda mer fokusert. Og jeg har ennå ikke kommet til lys\mørkeveden delen av det.

Story'en virker definitivt mye skummlere en eneren. Stemningen er en god blanding av snikende frykt og fantastiskt vantro over den flotte fremmede verden Retro har skapt.

 

Med andre ord: Løp og kjøp med en gang butikkene åpner i morgen!!!!

 

Skriver sikkert mer når jeg har spillt mer.

Ah nå gleder jeg meg bare enda mer, har spillet foran meg, men ikke åpnet enda :)

Lenke til kommentar

Æsj, hvorfor må alle de bra spilla som er "må-ha-spill" komme ut samtidig!!!

 

Metroid Prime 2 :love: , 549,- skal kjøpes på Elkjøp

Need For Speed: Underground 2, 400,- skal også kjøpes på elkjøp

Halo2:CLE 679,- kjøpt på spaceworld!

For ikke å snakke om Fable til 549,- som jeg bare må ha!

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
Æsj, hvorfor må alle de bra spilla som er "må-ha-spill" komme ut samtidig!!!

 

Metroid Prime 2 :love: , 549,- skal kjøpes på Elkjøp

Need For Speed: Underground 2, 400,- skal også kjøpes på elkjøp

Halo2:CLE 679,- kjøpt på spaceworld!

For ikke å snakke om Fable til 549,- som jeg bare må ha!

OK, Half-Life 2 er viktig å få med seg, men Fable kan drite å dra i forhold til MP2. Og jeg DIGGET Fable. Jeg elsker Hack&Slash(Og rollespill), og er egentlig ikke så glad i futuristiske spill(I hvert fall ikke hvor man er helt alene) menm uansett er Metroid Prime 2 tyve ganger så bra som Fable bare kan drømme om å være. Vent med Fable til det blir billig.

Kan ikke si noe om NFS:U2 sidne jeg ikke har prøvd, men tipper at det heller ikke når helt opp, men det er jo en helt annen sjanger.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med at spillet ikke gir meg samme godfølelsen som eneren. Selvom jeg sitter og koser meg stort, er det liksom noe som mangler og jeg føler at jeg har opplevd det spillet kaster mot meg og vet hva jeg har i vente. Er det bare meg, eller er det andre som opplever det samme?

I begynnelsen så syntes jeg det ga akkurat samme godfølelsen som ener'en, siden masse fete ting skjedde(Federation trooperene, se tempelet for første gang, første gangene i Dark Aether), men det gikk fort over. Så en lang stund så begynte spillet å minne mer og mer om originalen, og ting ble litt kjedelig. Helt til nå nylig, hvor jeg har kommet til Sanctuary Fortress brettet, og ting absolutt begynner å få sin egen karakter. Sinnsykt fett. Krysser fingrene og håper det varer. :love:

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Æsj, hvorfor må alle de bra spilla som er "må-ha-spill" komme ut samtidig!!!

 

Metroid Prime 2 :love: , 549,- skal kjøpes på Elkjøp

Need For Speed: Underground 2, 400,- skal også kjøpes på elkjøp

Halo2:CLE 679,- kjøpt på spaceworld!

For ikke å snakke om Fable til 549,- som jeg bare må ha!

OK, Half-Life 2 er viktig å få med seg, men Fable kan drite å dra i forhold til MP2. Og jeg DIGGET Fable. Jeg elsker Hack&Slash(Og rollespill), og er egentlig ikke så glad i futuristiske spill(I hvert fall ikke hvor man er helt alene) menm uansett er Metroid Prime 2 tyve ganger så bra som Fable bare kan drømme om å være. Vent med Fable til det blir billig.

Kan ikke si noe om NFS:U2 sidne jeg ikke har prøvd, men tipper at det heller ikke når helt opp, men det er jo en helt annen sjanger.

Jo, Half-Life 2 er som jeg har skjønt et "må-ha-spill" det også, men tror ikke det vil ha så mye for seg å installere det på en PII-450mhz og GF2MX :blush: , men så er jo dette er konsoll forum ;) (By the way, var litt morsomt på elkjøp i dag, da en 15-16 år gammel gutt ble spurt om legg når han skulle kjøpe HL2. Noen andre her som ikke fikk kjøpt det pga. aldersgrensen?)

Men nå er i alle fall to av spillene i hus, Metroid Prime 2 og Need For Speed: U2!

Kan dessverre ikke si at jeg har hatt de stor spille opplevelsene enda, men er vel tidlig å si etter bare 2-3 timer med spilling på begge til sammen... jeg kan vel trygt si at det ikke blir noe mindre scanning av omgivlesene, objekter og dyr i MP2E, noe jeg personlig synes er kjedelig. Men er jo en viktig del av spillet for å få info. om hva som har skjedd, og for å få den beste avsluttningen på spillet (om de bruker samme avsluttningsscene-systemet som MP)!

 

Edit: Ja, fant ut at jeg venter med fabel til det blir billigere.... synes det er litt drøy

med et spill til 549,- som alle runder på 15-16 timer max!!

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
Men nå er i alle fall to av spillene i hus, Metroid Prime 2 og Need For Speed: U2!

Kan dessverre ikke si at jeg har hatt de stor spille opplevelsene enda, men er vel tidlig å si etter bare 2-3 timer med spilling på begge til sammen... jeg kan vel trygt si at det ikke blir noe mindre scanning av omgivlesene, objekter og dyr i MP2E, noe jeg personlig synes er kjedelig. Men er jo en viktig del av spillet for å få info. om hva som har skjedd, og for å få den beste avsluttningen på spillet (om de bruker samme avsluttningsscene-systemet som MP)!

 

Edit: Ja, fant ut at jeg venter med fabel til det blir billigere.... synes det er litt drøy

med et spill til 549,- som alle runder på 15-16 timer max!!

Jeg brukte over 20 timer på Fable. Faktisk opp mot 25 tror jeg. Men jeg har en stygg mistanke om at mye av den tiden sikkert ble brukt på loading. Fy Fable. :mad:

 

Når det gjelder scanning og MP2 så blir det ikke mindre med det første. Men det er vel noe man må komme inn i. Det blir aldri akkurat morsomt å scanne, men det setter en fin rytme på spillet, mye mer avslappet og laid-back enn de fleste andre action spill. Og så brytes jo det opp av sinnsykt fete action sekvenser. Noen av fiendene er bare FOR kule. På en positiv måte. (Men noen fiender, særlig i begynnelsen, er bare repitisjoner av fiender fra ener'en, med nye navn, noe som er litt synd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...