Gå til innhold

Kabinett i fiberglass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal også lage meg et kabinett men jeg tviler på at det blir med glassfiber.

Har jobbet en del med glassfiber og dette egner seg aldeles ikke til slike tynne flater, dersom man da ikke har utstyret.

 

Spørs jo da selvsagt hva slags størrelse du vil ha da.

Jeg skal igang med et server kabinett da. Dobbel bredde slik at man kan ha 2 HD'er ved siden av hverandre, og regner med at det skal være plass til 18 disker internt. Så kommer 5.25" brønnene, vifter etc etc etc

Noen som er intereserte i å være med på dette proskjektet.

Trenger målene til ....ja egentlig alt. HK fester, PSU, HD, 5.25 etc etc. You name it.

Svar på denne dersom vi skal slå oss sammen da Oya

Andre er også velkommen.

Kommer til å lages i aluminium tenker jeg. Og nei det er ikke et LAN kabinett. Skal tegnes i AUTOCAD

Lenke til kommentar
Jeg skal også lage meg et kabinett men jeg tviler på at det blir med glassfiber.

Har jobbet en del med glassfiber og dette egner seg aldeles ikke til slike tynne flater, dersom man da ikke har utstyret.

 

Spørs jo da selvsagt hva slags størrelse du vil ha da.

Jeg skal igang med et server kabinett da. Dobbel bredde slik at man kan ha 2 HD'er ved siden av hverandre, og regner med at det skal være plass til 18 disker internt. Så kommer 5.25" brønnene, vifter etc etc etc

Noen som er intereserte i å være med på dette proskjektet.

Trenger målene til ....ja egentlig alt. HK fester, PSU, HD, 5.25 etc etc. You name it.

Svar på denne dersom vi skal slå oss sammen da Oya

Andre er også velkommen.

Kommer til å lages i aluminium tenker jeg. Og nei det er ikke et LAN kabinett. Skal tegnes i AUTOCAD

Dette er vel på grensen til Hijack av tråd. :roll:

 

Men ellers er jeg enig i at glassfiber ikke egner seg så godt, med mindre du skal bruke det å legge det utenpå et skall. Blir nok også ganske tungt.

 

 

XenZor

Lenke til kommentar

Jeg driver med et lite prosjekt hvor jeg lager et kabinett bla. av glassfiber (link i signaturen som Prosjekt 2).

 

Hvis du vil ha tynne vegger, ville jeg brukt f.eks balsatre som kjerne med glassfiber og epoxy over. Det vil fungere fint.

 

Jeg har kjøpt min glassfiber og epoxy hos West Systems. De har gitt god service og kan anbefales.

 

Noe av inspirasjonen til mitt prosjekt var Y2K-bug. På Mashie-sidene finner du også endel info om karbonlegging, som er ganske likt glassfiberlegging.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

det kommer til og bli jevlig tungt da! ett standard kabinett har en plate tykkelse på 0,4- 0,6mm eller aliminium 0,8-1-2mm. så sa du att glassfiberbåter hadde tynne plater! gå og se på en glassfiberbåt. det er ivertfall snakk om 4-5mm tykkelse, så ett kabinett i glassfiber blir ikke noe særlig og dra med seg på lan :D

Lenke til kommentar

hvor får en tak i balsatre?

 

jan.ata: går fint an å lage glassfiber 2-3 millimeter. blir nok ikke like lett som aluminium, men tviler på det blir så mye tyngre enn et standard kabinett?

 

jeg har sett på en båt :) har en 7-8 stk. liggende i båthuset. men kommer jo selfølgelig helt an på båten en ser på...

Lenke til kommentar
det kommer til og bli jevlig tungt da! ett standard kabinett har en plate tykkelse på 0,4- 0,6mm eller aliminium 0,8-1-2mm. så sa du att glassfiberbåter hadde tynne plater! gå og se på en glassfiberbåt. det er ivertfall snakk om 4-5mm tykkelse, så ett kabinett i glassfiber blir ikke noe særlig og dra med seg på lan :D

tungt med glasfiber? trur du skal ta og kjenne på eit panser til bil laga av stål/metal i forhold til glasfiber! er ein grunn kefy ein brukar glasfiber i motorsport i staden for metal! FOR Å SPARE VEKT! karosseriet på ein bil er kanskje 0.5-0.8mm tjukt men likevel tyngre enn samme karosseri laga av glasfiber som er 2-4 mm tjukt!!!

Endret av ghost77
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg vil bruke glassfiber e.l. er for å forme det i buer. Driter i tyngde. Har ingen planer om å dra det med på lan...

det er to typer glasfiber, ein som er "fletta" og fin som eit stoffplagg som er lett å skjære utan masse søl, og ein som er mange tråder i på kryss og tvers som kan vere litt vanskele å bruke... ein får kjøpt glasfiber av type to på dei fleste fargehandler som er litt større... dei har også peiling på alt du trenger av herde midler og polyester og det der... når ein først er blitt vandt med korles "vått" glasfiber oppfører seg og kor lang tid det tar til det stivner so er det eit soff som du kan bruke til å lage det meste... bruk fantasien som i "Bremyk" reklamen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...