Gå til innhold

Litt om Mandrake 10.1 powerpack DVD


Anbefalte innlegg

La inn Mandrake 10.1 Powerpack DVD inn på workstation.

 

 

jeg har ALDRI blitt så utkjemt NOEN gang.

Dette er den første distroen jeg syns at ALT funker "out from box"

 

Nvidia driver ferdig installert.

Tvkortet funnet og lagt som ikon på skrivebordet.

Ingen problemer med å brenne dvdplater

divx og masse codec allerede klar til å bruke med mplayer :love:

0 problemer. Alt funker liksom.

 

Har alltid våre slik før at jeg måtte jobbe litt med å få lagt inn siste codec'er og nvidia driver. Og kansje krangle litt med dvdbrenneren. For å ikke snakke om tvkortet :p

 

Dette er en distro jeg anbefaler til ALLE som vil teste ut linux.

 

Eneste. Powerpack DVD versjonen må kjøpes :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er den dyr a?

 

tror jeg heller velger å laste ned en gratis distro, knoter heller litt ekstra med skjermkortet, enn å betale penger. Akuratt det som er en av grunnene til at jeg velger Linux, at det er gratis....

NVIDIA-drivaren er jo kjempelett å legge inn den.

 

Codecs er jo 10 gangar enklare enn i Windows. Eg bruker Totem som medieavspelar, og det einaste eg trengte å gjere var å laste ned codec-pakken til MPlayer og legge codecane i codec-mappa til Totem.

Lenke til kommentar
hmm. valget mellom å kjøpe eller laste ned velger du selv.

vett fint det går ann å sette opp alt med å knote litt. nvidia driveren er og lett.

 

MEN.

 

En av grunnene jeg skrev dette var for å vise til de som ikke er så inni linux at det finnes en mulighet med lett og grei distro til å starte med.

 

:D

Jea, det er sant det. Men eg trur kanskje at ein vil kome raskare inn i korleis Linux fungerar om ein installerar f.eks Gentoo eller Slackware.

 

SuSE er og ein slik distro som Mandrake, men ein må hente NVIDIA drivaren frå Online Update (snakk om 3-5 klikk)

Lenke til kommentar
hmm. valget mellom å kjøpe eller laste ned velger du selv.

vett fint det går ann å sette opp alt med å knote litt. nvidia driveren er og lett.

 

MEN.

 

En av grunnene jeg skrev dette var for å vise til de som ikke er så inni linux at det finnes en mulighet med lett og grei distro til å starte med.

 

:D

Jea, det er sant det. Men eg trur kanskje at ein vil kome raskare inn i korleis Linux fungerar om ein installerar f.eks Gentoo eller Slackware.

Joda, hvis du vil lære noe. Men det er det jo ikke alle som vil, mange vil bare ha et system som fungerer.

Lenke til kommentar

Nettopp, det er ikke alle som har tid til å learning by making mistakes and reading tons of MAN pages...

 

Folk flest, er tross alt at 'dataen' (gjerne også ved å peke på skjermen) skal fungere med en gang, uten å måtte gjøre noe som helst med den. Og denne brukergruppen er svært viktig for utvidet programvarestøtte for Linux, som også er til fordel for folk som liker å bruke mesteparten av fritiden sin på å tweake OSet+softwaren sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...