Gå til innhold

MX 1000 erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Har hatt den en stund nå og den fungerer glimrende.

 

-Synes utformingen er bedre enn MX700, som jeg også syntes hadde god passform.

-Batterilevetiden har så langt vært glimrende

-Nøyaktighet og respons er optimalt til mitt bruk

 

Bruker forresten Steelpad 4S og de medfølgende mouse-skates.

 

Det ligger også en del erfaringer i produktguiden.

Lenke til kommentar

Noen som har erfart den skjevheten det her vises til. (produksjonsfeil) Noen som har merket at den ikke 'glir' så lett mot underlaget?

 

Kommer jo til å bruke den til spill også, men liker spill som WoW og da blir ikke musen brukt så mye, så på akkurat det punktet blir det vel ingen problem. Vanlige ting som surfing osv bør den jo være eksemplarisk til?

 

Liker forøvrig litt tunge/store mus, da jeg føler det blir litt krampeaktiv 'klemming' rundt de små, med tilhørende smerter i underarmen når man sitter for lenge. Håper bare denne gir hva jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Bruker forresten Steelpad 4S og de medfølgende mouse-skates.

Regner med steelpad er musematte, men hva er mouse-skates

Steelpad er en musematte ja (lagd av aluminium).

 

Mouse-skates, padsurfers etc. etc. er teflon-tape som du kan klistre på museføttene for å redusere friksjon mot underlaget. Det fulgte med en bra bit tape til Steelpad-en når jeg kjøpte den. Dette utgjør en markant forskjell i de fleste situasjoner.

 

Jeg anser det som en fordel med tape i motsetning til å velge en mus med teflonføtter da det er lettere/billigere å bytte tapen.

Lenke til kommentar

Hittil den beste musa jeg har prøvd. Jeg har ikke lest omtalen over her, men vil si meg uenig i at den er for tung (seffern, nerdehender som ikke rører andre verktøy enn mus og tastatur kan kanskje slite litt ;)). Den ligger godt i handa. Midt i et spill måtte jeg en gang bytte tilbake til min mx500 pga batteriet som gikk tomt. Svært uvant i forhold og jeg merka hvor god mx1000 faktisk er.

 

Formen er perfekt og knappene ligger fint for enkel og rask tilgang. Det eneste jeg ikke liker, er manglende mulighet for å skru av advarsel om lite batteri. Utrolig kjedelig når den dukker opp midt i en runde FPS-spilling. Etter å ha klikket den vekk, dukker den dog ikke opp igjen før du har lada litt og brukt den igjen.

 

Selv synes jeg at nøyaktigheten min gikk opp i FPS-spilling etter å ha tatt i bruk denne musa. Kan ikke si meg annet enn svært godt fornøyd (det med batteriadvarsel bør kunne fikses i en seinere versjon av programvaren).

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med musa, både til spilling (mye fps-spill) og annet bruk.

 

Når det gjelder mouse skates, så er vel hyperglides som er på microplex å anbefale. :)

Det er teflon-føtter som du bare fester på de gamle føttene (så slipper du klipping og alt det dillet der, bare å feste dem på).

 

Noen synes visst denne musa er tung, men det legger jeg ikke merke til under bruk.

Lenke til kommentar

Jeg angrett min bestilling så jeg tok med min mx1000 til spaceworld (skulle bruke musen til cs:source\hl2 så gadd ikke vente på retur) og byttet den til mx510 som er laget for spilling, angrer ikke på det, den er lett, har bedre respons tid pga ledingen (dette fikk jeg høre av logitech selv, de haddet stand på oslocity), lettere å ligger bedre i hånden.

 

Hun sa at mx1000 var en mus du kunne bruke til alt og var laget for å fungere like bra på alle underlag, noe jeg ikke trenger fordi jeg har func.

 

spilling -> mx510 ler Razor

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

MX1000 er nok bedre enn en 4'er ja..

 

Er enig i at den er litt tung, men dette er faktsik ikke det største problemet for meg ved spilling. Her er det nesten passformen som er det verste problemet; passformen er faktisk så "bra" at det føles at hånda nesten "sitter fast" i musa! Selvfølgelig er det i fsp spill dette er verst, men jeg klarer rett og slett ikke å venne meg til dette.

 

Bruker heller MX700 nå, så blir det vel en Razor Diamondback etter hvert...

Lenke til kommentar

Hmm logitech sier selv at den har dårligere respons tid-den går på batteri å må lades, når batteriene yter dårligere er det enda dårligere respons tid.

 

Mx510 er laget for gaming-Razor serien også, begge har ledning.

 

Jeg byttet mx1000 før jeg prøvdet den av den enkle grunn at logitech selv anbefaller mx510 til spilling.

Lenke til kommentar

Vel, selv føler jeg at jeg dreper med større nøyaktighet i FPS (Wolfen ET) nå enn jeg gjorde med den forrige. Digger også utformingen.

 

En konklusjon man kan trekke fra alle innleggene her, er rett og slett at det er ganske så for individuelt til å gi en objektiv anbefaling. Jeg kjøpte forøvrig min på Siba og eksen var formet slik at man kan "kjenne" musa før kjøp. Ble overbevist der og da. Sjekk derfor om du kan prøve musa hos noen/ i en butikk før du kjøper.

Lenke til kommentar

Venter på min mx1000, tar tid før den kommer :(

 

Men bare må si at etter å ha lest den testen høres det ut som at testeren er en person med MEGET små hender og ikke noe som kan kalles kraft i armene i det hele tatt.

 

Personlig liker jeg at musen har litt tyngde, får bedre følelse av at du holder noe og bedre kontroll spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...