Gå til innhold

stort kabinett med gode kjølemuligheter


Anbefalte innlegg

Har nå et Ashima fulltower (hälvettes drit) hvor jeg har 6 disker, 2 cd-drev, 5pci spor, et stk blodklokket 9600pro fbe m/iceberq 4, floppy, CWT 550W psu og annet ymse. (bare 1 kabinettvifte av den enkle grunn av at det ikke er tatt høyde for fler, PAPST 80x80 på 12db).

 

PGA varme (cpu (xp 2500@2800)) er ikke SÅ ille... thermaltake silent boost, ilde på ca. 40-43 grader) på diskfronten og skjermkortfronten vurerer jeg etter hvert å bytte kabinett.

 

Kravene er som følger:

 

Må ha:

* MINST 7 diskplasser (med eller uten drevrammer).

* Generell god luftgjennomstrømning

* fulltower eller servertower... ikke noe miditower er i gården.

* Takle standard ATX hovedkort ect.

* Generellt romslig, da det blir JÆVLIG mye kabelrot med 6 disker samt ekstra.

 

Kan gjerne ha/være:

*vifte for hver diskplass / annenhver disk eller lignende.

* hjul

 

Skal gjerne _ikke_ ha/være

* fikse festeløsninger ect som ikke fungerer i praksis.

* Over 75cm høyt (inkl hjul?), da skrivepulten min er 76 cm høy.

* Lian Li

* Fjortisdesign / juletrelys / plexidør.

* Vifte i sidedøra

 

Har vurdert Image & Shapetek Eye-981GB, men tar gjerne imot andre forslag. Har forsåvidt ikke satt noe maxpris, men tenkte ikke å gå så veeeldig mye over prisen på I&S kabinettet. Skal tross alt ha med vifter osv. også.

 

Er det noen som har andre forslag ??

 

På forhånd takk!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wops...min feil. Har sett litt på det alternativet, men av en eller annen grunn har jeg en større (sexuell??) dragning mot I&S kabinettet....vet ikke hvorfor (kan det være hjulene?). Edit: nei, definitift server-looken :lol:

 

Dessuten er I&S kabinettet fysisk høyere...ikke at det nødvendigvis er bedre, men. Uansett så frister forsåvidt kjøleløsningen til CM'en, men i utgangspunktet blir det litt for dyrt (skal ha noen papst vifter type stillegående i tillegg også... tenkte å havne på en rundt 1500-1600 kr + frakt inkl alt ekstrautstyr (sånn ca).

 

Er det ingen som har vært borti I&S kabinettene rent praktisk/fysisk? Liker forsåvidt designet på I&S bedre også, men CM'en er dypere...klarer ikke helt å bestemme meg. Kabinettets støydempingseffekt (uten ekstra matter osv) har veldig mye å si.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
wops...min feil. Har sett litt på det alternativet, men av en eller annen grunn har jeg en større (sexuell??) dragning mot I&S kabinettet....vet ikke hvorfor (kan det være hjulene?). Edit: nei, definitift server-looken :lol:

 

Dessuten er I&S kabinettet fysisk høyere...ikke at det nødvendigvis er bedre, men. Uansett så frister forsåvidt kjøleløsningen til CM'en, men i utgangspunktet blir det litt for dyrt (skal ha noen papst vifter type stillegående i tillegg også... tenkte å havne på en rundt 1500-1600 kr + frakt inkl alt ekstrautstyr (sånn ca).

 

Er det ingen som har vært borti I&S kabinettene rent praktisk/fysisk? Liker forsåvidt designet på I&S bedre også, men CM'en er dypere...klarer ikke helt å bestemme meg. Kabinettets støydempingseffekt (uten ekstra matter osv) har veldig mye å si.

hei. jeg har I&S kabinettet. svært romsligt og fint. eneste minusene er

 

- 80mm viftegrillene MÅ kuttes, (må ikke ,men den stopper mye luft)

 

- ingen minijack(aux) og usb kontakt i front

 

- svert tungt.

 

luftinga er kan jeg ikke si så mye om siden jeg har lagd hul i døra til vindu. men ikke satt inn plexi enda. (den er garanter god med 2 120mm og 2 80mm vifter)

 

se workloggen i signaturen min for detaljerte bilder :)

 

send PM om ert er noe spesielt du vil ha bilde av :)

Lenke til kommentar

nice!

 

minijack i front har jeg overhodet ingen bruk for. USB og firewire hadde jo vært kjekt, men er ikke et must. Har uansett forlengerkabler til begge deler, så det vil ikke bli noe praktisk problem. At kabinettet er tungt ser jeg heller på som et pluss. Tyder på solid konstruksjon og forhåpentligvis lite med egenresonans (ashima kabinettet jeg har nå har kriminellt mye egenresonans).

 

Hvis viftegrillene blir et problem, kan de vel enten fjernes eller kuttes?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et CM stacker igår, hadde før et bite lite kabinett som jeg ikke fikk plass til den Artic Cooling kjølern til skjermkortet (traff IDE kablene som gikk til HDD) Så jeg kjøpte meg et CM Stacker. Det er utrolig stille, bare 120mm vifter (Kan ha på noen 80mm også) Men dette kabinettet anbefales på det sterkeste :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...