Gå til innhold

Liten eller stor vanntank?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 25 liter vanntank ute,(borret 2.stk. huller i veggen) og en 3 dl vanntank i PC'n.

 

PC'n står bestandig på, slik at ikke vanntempen blir for lav når jeg starter opp.

Dette for og unngå kondens. Les denne om kondens.

 

Min erfaring med 25 liter vanntanken ute er at jeg får ca 6-10 grader kaldere vanntemp.

 

Vannet blir som sagt oppvarmet etter en tid og min normale vanntemp. er 18-20 grader når det er ca.0 grader ute.

 

Kjøpte min 25 liter vanntank på Europris til ca.70,-

 

Jeg kjører med 24 liter springvann og en liter frostveske fra Biltema til ca. 20,-

(skal helst ha 20% frostveske, men jeg har ca. 4% og dette har gått bra nå i 10mnd.)

 

Jeg har fortsatt radiatoren, EVO240, inne i PC'n og mellom denne går det nå vann på 18 grader. Dette medfører at jeg har en temp inne i PC'n på ca 22 grader. (romtemp ca. 23 grader)

 

For under hundre kroner får du en vanntemp, som er "6-10" grader kaldere om vinteren med "stor tank ute".

 

Plasserer du tanken inne får du en 1-3 grader bedre vanntemp.

 

Dette er mine erfaringer.

Lenke til kommentar
bluesman: er det noen vits for deg å ha radiator når vannet er kaldere en romtemp i utgangspunktet?

Nei, det kan du si, men det er for og få en kaldere luft temp inne i PC'n også.

 

Jeg har så mye elektronikk og musikk utstyr inne på romet, at når jeg begynner og spille, øve, stiger romtempen min med 2-6 grader.

 

Med vanntanken ute, får jeg varmen ut av rommet og varmen stiger bare 1-2 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...