Gå til innhold

Kiss DP-558 - DivX compatible DVD player with Ethe


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestillt min på www.databutikken.com

"Alle" selger den for ca 4900,- mens databutikken selger den for 4158,-

Sjekk test på dinside.no for mer (og bedre) info

 

Løp og kjøp!! :yes:

 

Mvh

Roger Andersen

 

Virker TV guiden for norske kanaler på DP-558?

 

Regner med at du må bruke Kiss fjernkontrollen for å zappe hvis man skal bruke timeshifting osv, får man tak i textTV med denne?

Har lyst på en slik.. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp bestillt min på www.databutikken.com

"Alle" selger den for ca 4900,- mens databutikken selger den for 4158,-

Sjekk test på dinside.no for mer (og bedre) info

 

Løp og kjøp!! :yes:

 

Mvh

Roger Andersen

 

Virker TV guiden for norske kanaler på DP-558?

 

Regner med at du må bruke Kiss fjernkontrollen for å zappe hvis man skal bruke timeshifting osv, får man tak i textTV med denne?

Har lyst på en slik.. :yes:

Programguiden fungerer fint på norske kanaler. Når ting fungerer er den veldig bra.

Men.. Jeg vil IKKE anbefale et kjøp! Den lider av endel alvorlige bugs, b.l.a. blir den out of sync både på tv og på lange opptak. Støtten for divX er begrenset (det går ikke an å spole i en del codecer, samt at den kræsjer en del) Generellt sett er det alt for mange bugs til at det er et bra produkt. Er dritt lei og har tenkt å sende den tilbake. :( Hvis du allikevel har tenkt å kjøpe en vil jeg anbefale at du leser grundig på mpeg-playcenter.com forumet før du kjøper! Det er ikke bare meg som er misfornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kun bærbare maskiner hjemme, og ønsker derfor ikke å koble DP558 opp mot noen av disse.

I tillegg ønsker jeg å kjøpe en NAS - Intellinet NAS Server / Router

Fungerer det å la DP558 hente film og musikk fra en nettverksserver / NAS, eller må den hente den fra en Windows XP maskin som det står på sidene til KISS.

"Having Windows XP or a later Windows version installed on your PC you have the opportunity to play Audio, Video and picture files located on a connected PC."

Lenke til kommentar
Jeg har kun bærbare maskiner hjemme, og ønsker derfor ikke å koble DP558 opp mot noen av disse.

I tillegg ønsker jeg å kjøpe en NAS - Intellinet NAS Server / Router

Fungerer det å la DP558 hente film og musikk fra en nettverksserver / NAS, eller må den hente den fra en Windows XP maskin som det står på sidene til KISS.

"Having Windows XP or a later Windows version installed on your PC you have the opportunity to play Audio, Video and picture files located on a connected PC."

Du trenger å ha en windowsmaskin ja. Det er en applikasjon som heter pc-link som du henter film/mp3/jpg fra. Vil igjen fraråde fra å kjøpe denne! MANGE bugs!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser at Netshop selger den MED 200GIG HD til 5000,- Går ut fra at dette er en HD de har satt inn selv !!!???

 

Sovida.com selger den med 80GIG HD til 3860,-

 

Synspunkter???

 

Hadde denne hatt DVD brenner hadde jeg kjøpt umiddelbart!!!

 

Men i ogmed at man kan koble den til PC, så er det vel bare å brenne fra PC????

Lenke til kommentar
Har 2 stk KISS DP-500 selv og er veldig fornøyd jeg. Helt korrekt at det tar tid å spole, men det kan jeg leve meg.

 

Ethernet-funksjonen er den funksjonen jeg faktisk er mest fornøyd med. For de som sliter med denne har jeg følgende tips: ikke bruk det jalla programmet som følger med spilleren (Kiss PC-link) - gakk heller til http://www.kiss-ezlink.com og prøv dette. Det kan ikke bli enklere, og gratisversjonen av programmet fungerer aldeles utmerket, stabilt og greit. Bare å angi mapper på PC - dumpe MP3 og film i mappene, og programmet oppdaterer listene i menyen på TV´n automatisk.

 

Ellers så er det vel det å si om KISS support at de ikke har fått helt gode tilbakemeldinger på tjenestene de yter. Høyfrekvent piping? Skal det definitivt IKKE være ... hverken fra spiller eller høyttalere. Mine 2 spillere er HELT lydløse, de jeg har anskaffet til venner og familie (4 stk) har også vært helt lydløse. Så har du garanti igjen på spilleren vil jeg anbefale deg å kontakte KISS, få et returnummer - og sende spilleren til dem for undersøkelse og eventuell "helsesjekk". Høres ikke god ut den spilleren.

 

Kan også være et tips å oppdatere firmware på spilleren ... alt etter hva slags versjon du har inne pr. i dag. Nyere firmware inneholder en del bugfixer ...

 

Håper software tipset gir deg bedre utnyttelse av Ethernet-funksjonen - det er jo den som gjøre hele spilleren etter min mening. Jeg har mer enn 6000 CD som MP3 på filserveren min - og henimot 700 filmer i DivX og Xvid format ... kunne ALDRI tenkt meg å skyfle dette som plater  :p

vil anbefale alle og bruke ezlink Ng betan da denne er dønn stabil og enda bedre en det gamle ;)

 

http://www.ezlinkng.com/

 

 

og hva "pipingen" angår så er det en liten vifte , eller så sier di på space world der jeg kjøpte den , den er plagsom når det er någenlunne stille i rommet , og frekvensen på lyden varierer etter belastnig på spilleren .

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke denne istedenfor http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=26220

Det er 508 versjonen og den koster 1700,- mindre for bare en TV-tuner mindre. Og hvis man allerede har en video spiller eller en TV med ut-utgang så er jo ikke det noe problem.

det er en anne video prosessor i 558 , 508 er bare en 500 med hd , mens 558 er en helt annen spiller med ny og bedre software og muligens kraftigere maskinvare , og støtte for nyere codeker

Lenke til kommentar
Da er den uaktuell. Ikke interessert i å ha måtte dra en pc rundt for å overføre ting jeg ønsker å ha, det er ikke pasende med en pc stående der jeg vil ha den heller, synd:-(

det er jo mulighet for overføring via ftp , og da er det jo bare og legge opp en netverkskabel fra stua til datarommet

Lenke til kommentar
Har nettopp bestillt min på www.databutikken.com

"Alle" selger den for ca 4900,- mens databutikken selger den for 4158,-

Sjekk test på dinside.no for mer (og bedre) info

 

Løp og kjøp!! :yes:

 

Mvh

Roger Andersen

 

Virker TV guiden for norske kanaler på DP-558?

 

Regner med at du må bruke Kiss fjernkontrollen for å zappe hvis man skal bruke timeshifting osv, får man tak i textTV med denne?

Har lyst på en slik.. :yes:

ja , di fleste norske kanalene er og finne , ivertfall på 500 (moddet software for og få programlisten)

Lenke til kommentar
Jeg har kun bærbare maskiner hjemme, og ønsker derfor ikke å koble DP558 opp mot noen av disse.

I tillegg ønsker jeg å kjøpe en NAS - Intellinet NAS Server / Router

Fungerer det å la DP558 hente film og musikk fra en nettverksserver / NAS, eller må den hente den fra en Windows XP maskin som det står på sidene til KISS.

"Having Windows XP or a later Windows version installed on your PC you have the opportunity to play Audio, Video and picture files located on a connected PC."

funker og med mac , hvist nas serveren kan kjøre win programmer så burde det ikke by på problemer , for du må kjøre programet som følger med eller Ezlink

Lenke til kommentar
Ser at Netshop selger den MED 200GIG HD til 5000,- Går ut fra at dette er en HD de har satt inn selv !!!???

 

Sovida.com selger den med 80GIG HD til 3860,-

 

Synspunkter???

 

Hadde denne hatt DVD brenner hadde jeg kjøpt umiddelbart!!!

 

Men i ogmed at man kan koble den til PC, så er det vel bare å brenne fra PC????

ja det er bare og overføre filene via ftp til pc og brenne di ut der fra

Lenke til kommentar
Jeg har kun bærbare maskiner hjemme, og ønsker derfor ikke å koble DP558 opp mot noen av disse.

I tillegg ønsker jeg å kjøpe en NAS - Intellinet NAS Server / Router

Fungerer det å la DP558 hente film og musikk fra en nettverksserver / NAS, eller må den hente den fra en Windows XP maskin som det står på sidene til KISS.

"Having Windows XP or a later Windows version installed on your PC you have the opportunity to play Audio, Video and picture files located on a connected PC."

Du trenger å ha en windowsmaskin ja. Det er en applikasjon som heter pc-link som du henter film/mp3/jpg fra. Vil igjen fraråde fra å kjøpe denne! MANGE bugs!

bugsene jobbes det med og fikse , har du husket og opdatere med siste software ???

 

det var hvist noen versjoner av softwaren som kom som defalt som nesten ikke virket i det hele tatt

 

og bare for og nevne det så finnes det en enkel softmod som gjør spillen sonefri

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Da er den uaktuell. Ikke interessert i å ha måtte dra en pc rundt for å overføre ting jeg ønsker å ha, det er ikke pasende med en pc stående der jeg vil ha den heller, synd:-(

 

 

gikk opp for meg at jeg hadde svart før :blush:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...