Gå til innhold

brukket rotorblad i pumpe


Anbefalte innlegg

rundt sommertider i fjor kjøpte jeg waterchill sitt komplette vannkjølingssett (cpu , gpu , mb) fra microplex, men nå røyk det ene rotorbladet inne i pumpen ( Hydor Seltz L20 II ), så nå ønsker jeg meg ny pumpe. Jeg tenkte å kjøpe '''AC aquastream vannpumpe, m/MIST logo http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41020MI ''', og har sett etter nipler som passer både til pumpen og til slangene mine, men finner ikke noe som passer på lager hos microplex ( må ha tak i tingene fort )

 

så da har jeg noen spørsmål, hvilke størrelse er kablene som er med i waterchill kittet?

eventuelle fordeler/motdeler på undertrykk/overtrykk ved bruk av overganger ?

garanti på pumpe? ( ønsker ikke tilbake den samme pumpen, maskinen holdt jo på å gå til h_____te )

eventuelt , hva bør jeg kjøpe av deler for å få dette til å funke ?

og sist, men ikke minst, passer radiatoren fra waterchill kittet inn i '''AC rad.grill, Chieftec,"airplex EVO 120" http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC32031 ''' ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med min L20 pumpe. Jeg gikk på Asetek sin webshop og bestillte meg en L30.

 

Størrelsen på slangene på waterchill settet varierer, men sansynligvis har du 10mm. Men dette må du sjekke selv ved å lese på kanten av niplene på pumpen, radiatoren eller en av kjøleblokkene slik at du ikke bestiller feil slanger. Waterchill settet leveres med 12mm slanger også.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Er vel sånn i omtrent samme situasjon som deg. Jeg kjøpte den alphacool-tanken og to nipler til den med 5/16" tilkobling for slangene (gjengedimensjonen på pumpa står vel på sidene deres, jeg trengte 3/8" BSP såvidt jeg husker). Da får du ikke hurtigkoblinger på pumpa, men jeg tror ihvertfall det skal passe (Hvis du har versjonen med ~7mm indre slangediameter og 10mm ytre). De koblingene og slangene er veldig ukurante deler, noe jeg skulle ønske jeg visste den gangen jeg bestilte settet, siden jeg ganske ofte bytter deler :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...