Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

diesel trim av skoda pickup


Ramton

Anbefalte innlegg

TDK er den typen Golt (forex) som er lik den du har i Skodaen din, altså den som passer best å ta turbo manifoilen fra og sette på Skoden. Dette skal være "bolt on" er ikkje sikker på om du m justere noe på diesel pumpa, men det kan nok din lokale VAG forhandler svare på.

 

Tenkte å gjøre samme konverteringen selv, men fant ut at bruksbil er bruksbil og hobby bil er hobby bil, da jeg har en hobby bil så legger jeg heller pengene i den.

 

Lykke til, Mvh: FI

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Alle dieselmotorer har innsprut. Forskjellen er om det er direkte-innsprut eller ikke. Eldre dieselmotorer har noe som kalles forkammer, der dieselen varmes og blandes med luft før blandingen går inn i kammeret. Det trinnet hopper de over på nyere motorer.

 

Du kan bruke manifold og turbo fra både tdi og tdk. TDI kan chippes pga elektrisk styrt dieselpumpe. TDK kan justere opp matingen på pumpa og turbotrykket. Da får du plutselig en helt annen bil.

 

Stig Arne: Jeg tror ikke at jeg kan noe, det får bli opp til andre å bedømme.

Men å tro at de på merkeverkstedene kan "alt" er å tro på nissen. Det finnes flere tunere rundtomkring som har mer peiling på motorene siden de holder på med de hele tiden. For folk som ikke har peil, og som ikke "tør" å kontakte andre, er merkeverkstedet helt greit. Jeg setter aldri noen av mine biler dit, da jeg kjenner andre som har mer peil og som hjelper meg. På den måten får jeg kanskje litt innsikt selv også.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i drkaos.Merke forhandlere vet ikke alt like greit å spere noen som har det som spesial området.Det med å stripse slangen er billig der og da,men kan fort bli veldig dyrt!!Man bør være forsiktig med gassen på lavt turtall og høyt gear.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HVIS (merk HVIS) du tar manifold, snurre, og hele røklet fra en TDI motor, så finnes denne igjen i 2 utgaver.. 90hk og 110hk.. Mest vanlig er vel 90hk utgaven mener jeg. Med chip på 90hk utgaven lander du på 125hk og 290nm. Er dessverre ikke sikker på hvor stort dreiemoment en orginal 90hk tdi motor har.

 

Tro meg, TDI motorer med chip er MORSOMME!

 

Når det gjelder pris, er jo det litt ut i fra hvor heldig du er med å få tak i deler..

www.norskbildelesenter.no har vel sikkert også en del deler du kan bruke.. Regner med at både vw og audi deler passer rett over og. Så det er jo bare å ringe å høre.. og en del jobb må du bare regne med.

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...