Den Polse Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Ohh, dette var en fin tråd, får ordne den blå grav gunnen og runne det igjen
Darky Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Når man har fått til å ha blå gravity gun så oppfører fienden seg ganske rart når den dør, og våpene til fienden går i oppløsning slik som når man er i the citadel. Tok å bindet 5-6 forskjellige NPC til taster og gikk til Coast1 og laget nesten 3 verdens krig. Combins mot ...ehh.. Frihets forkjemperne mot Zombier mot Combins mot... Også hiver man en AntlionGuard oppi det hele og skyter med bazooka inn i folke mengden... MORO! Også ender det med at pcen nesten kveles av alle de døde kroppene som ligger strødd utover området. Spørsmål : Kan man slå av slik at man også kan drepe de man sloss på lag med i Singelplayer.. slik som Barney...?
The Stig Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Skrevet 28. desember 2004 Hmm, tips to y'all! Ikke prøv å spawn (nøyaktig) 101 Stridere samtidig, da det resulterer i følgende: "Could not spawn world" "Could not spawn Player1" "Killing server" Altså krasj
Arne_F Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Skriv "impulse 82" eller noe sånt ca 20 ganger... Sinnsykt lagg! gikk ned i 3fps eller noe sånt :!:
Diablodoc Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Hva enn dere gjør, IKKE bruk Blå GGun på Combine biler, da tryner hele spillet. Jeg klarer selv fint å plukke opp vanlige biler og vrak, omtrent alt som er, men ikke bilene til Combine. Bare noen få. Prøv å ta en haug med combinesoldater ved siden av hverandre og spill bowling med ett eller annet. Jeg har laget en .CFG fil med masse ting og tang, og her er noen få av tingene jeg puttet inn (Kan også brukes i Consollet). Jeg der det står "#" betyr det at du skal skrive ett tall der, jeg har som oftest 9999. Hvis det står "1/0", mener jeg at du kan enten ha 1 (Som aktiverer funksjonen) eller 0 (Deaktiver). Av og til skriver jeg bare 1 eller [Nummer] og [Navn]. (NOEN AV DISSE FUNKER KUN I SMOD, SLIK SOM AT VANLIG GRAVITYGUN BLIR BLÅ!): sv_infinite_aux_power 1 - Uendelig Energi, Sprinting, Luft, etc. physcannon_tracelength # - Bestemmer hvor langt vanlig gravitygun kan tiltrekke ting (Ha den på 9999 physcannon_maxmass # - Bestemmer hvor store ting du kan løfte med GravityGun. Jeg har 9999. physcannon_minforce 9999 - Usikker, men tror det er hva minimum kraft som objektet skytes med når du skyter det vekk er. physcannon_maxforce # - Maksimum kraft på å skyte vekk objekter, tror jeg physcannon_mega_tracelength # - Hvor langt Blå GravityGun kan tiltrekke ting physcannon_mega_pullforce 9999 - Kanksje hvor kraftig Blå GravityGun kan skyte physcannon_megacannon 1 - Gjør at vanlig gravitygun blir BLÅ GRAVITYGUN! (FUNKER KUN I SMOD) weapon_ar2_firerate # - Bestemmer hvor fort PulseRifle skal skyte (PLeier å ha den på 0.08, da skyter den raskt. Lavere tall = Fortere skyting. weapon_crossbow_fastshoot 1 - Gjør at Crossbow skyter kjempekjapt weapon_smg_firerate # - Jo lavere tall, jo kjappere skyter SMG-en din. sk_max_357 # - Bestemmer hvor mange Magnum skudd du kan ha i reserve sk_max_ar2 # - Bestemmer hvor mange PulseRifle skudd du kan ha i reserve sk_max_ar2_altfire - Bestemmer hvor mange PulseRifle Baller du kan ha sk_plr_num_shotgun_pellets # - Bestemmer hvor mange skudd som Hagla skyter i ett skudd (jeg pleier å ha den på 200, hvis du tar den på tusen så hakker det skikkelig, men du bommer ialfall aldri. Den er til vanlig satt til 7) sk_manhack_health # - Bestemmer hvor mye liv Manhack skal ha sk_metropolice_health # - Bestemmer hvor mye liv Metropolice skal ha (Politi) sk_max_grenade # - Bestemmer hvor mange granater du kan ha sk_max_rpg_round # - Bestemmer hvor mange Rakett/Bazooka skudd du kan ha sk_max_smg1_grenade # - Bestemmer hvor mange SMG granater du kan ha sk_max_smg1 # - Bestemmer hvor mange SMG skudd i reserve du kan ha sk_max_buckshot # - Bestemmer hvor mange skudd til Hagle du kan ha i reserve sk_weapon_ar2_alt_fire_duration # - Bestemmer hvor lenge ett PulseRifle baller skal vare før de smeller sk_weapon_ar2_alt_fire_mass # - Bestemmer hvor massive Pulserifle Baller skal være sk_weapon_ar2_alt_fire_radius # - Bestemmer hvor langt PulseRifle baller kan fly før de smeller (Tror det gjelder når du skyter opp mot himmelen, de sprekker som regel et stykke oppe) bind [Tastaturknapp] [Kommando] - Lar deg aktivere en funksjon uten å måtte skrive den i konsollet, for eksempel: bind i "impulse 101". Hvis du skriver dette, så får du alle våpner og ammo når du trykker på "i" tasten. bind e "npc_create npc_metropolice" gjør at hver gang du trykker på E så tryller du fram en Metropolice (De er liksom politiet) give [Våpennavn] - gir deg våpenet du vil ha, eks. give weapon_pistol, give weapon_rpg, give weapon_ar2, osv. Alle våpen begynner med "weapon_", som du sikkert legger merke til. sk_max_crossbow # - bestemmer hvor mange piler til Crossbow du kan ha i res. alias [Egen kommando] [Kjent Kommando] - Lar deg gjøre en kjent kommando til en egen kommando. For eksempel: alias "rask" "sv_infinite_aux_power 1". dette gjør at hver gang du skriver "rask" i consollet, aktiveres "sv_infinite_aux_power 1". Det kan være du må skrive dem i omvendt rekkefølge, "rask" etter "sv_inf..." men jeg vet ikke. npc_create [Karakternavn] - Tryller fram den personen/fienden/allierte du vil ta fram, f.eks "npc_create npc_antlion" tar fram en Antlion. Du kan bruke den på mennesker og personer også, alle karakterer, men de får ikke våpen automatisk. Hvis de skal ha våpen, bruk kommandoen jeg skriver under. npc_create_equipment [våpen];npc_create npc_metropolice - Skaper den karakteren du vil MED det våpenet du velger. F.eks "npc_create_equipment weapon_smg;npc_create npc_metropolice". Da tar du fram en politimann med SMG våpenet. VIKTIG: Det er ikke alle våpen som går an, ikke prøv å gi politimannen en GravityGun, han kan ikke bruke den, bare holde den. Enkelte våpener klikker også spillet! say [tekst] - Får deg til å si det du skriver inn. Det er det samme som å chatte på multiplayer, men du gjør dette i konsollet. For eksempel: "say Hei, ole!". Da sier du "Hei, ole!". Det vises på skjermen etterpå en stund. Her er en liten liste over karakterer og ting: Karakterer: metropolice - Politimann cscanner (eller scanner) - En skanner antlion - Antlion antlionguard - stor antlion-boss alyx - alyx kleiner - kleiner barney - barney ichtyosaur (eller noe lignende, vanskelig å huske) - monster-dinosaur-fisken. Ikke helt ordentlig laget. combine_s - soldat combine - IKKE BRUK DENNE, SKAL TA FRAM SOLDAT, MEN KLIKKER SPILLET, BRUK combine_s ISTEDENFOR! stalker - stalker stripped - er usikker på om denne funker, skal ta fram en soldat uten drakt på overkroppen pigeon - Due crow - kråke zombie - Zombie zombine_torso - Usikker på om denne funker, skal ta fram en levende zombie-overkropp som krabber etter deg headcrab - HeadCrab helicopter (kanskje feil stavet, til helicompter eller noe) - helikopter combine_gunship (eller bare gunship) - GUNSHIP strider - Strider gman - G-Man, kanskje med koffert i hånden, usikker grigory (eller gregory eller monk, usikker) - Tar fram Father Grigory (Han i Ravenholm) breen (eller dr.breen) - tar fram Dr. Breen, spark ham bak poisonzombie (eller zombie_poison, poison_zombie, osv prøv å eksperimentere) - tar fram den zombien som kaster giftige headcrabs på deg fastzombie (eller fast, zombie_fast, zombiefast, fast_zombie, etc) - tar fram den raske, gale zombien som skriker og hopper rundt etter deg. headcrab_poison (eller poisonheadcrab, poison_headrab, headcrabpoisoned, etc) - tar fram den giftige headcrab-en headcrab_fast (eller noe lignende, eksperimenter sånn som med de andre ovenfor) - tar fram rask headcrab med lange bein headcrab_black (eller kheadcrab, head_crab_black, etc) - tar fram en svart headcrab som IKKE er giftig, bare ligner citizen - tror denne tar fram en tilfeldig alliert person, bruk npc_create_equipment og gi dem et bra våpen, f.eks ar2. Våpenliste: Ar2 - Pulserifle SMG - maskingeværet pistol - Vanlig pistol 357 (eller .357) - Magnum (Colt Python med .357 kaliber) Crowbar - Gordon's beste venn - Brekkjernet physcannon - GravityGun Crossbow - Kryssbuen/armbrøsten/buen/Crossbow Grenade (eller granade, av og til) - granat Bugbait - Antlion Kommandørvåpenet (FUNKER IKKE PÅ LEVELENE FØR DER DU FÅR DEN NATURLIG!) RPG - RakettKasteren/Bazooka Shotgun (eller Buckshot) - Hagle Vehicles (Kjøretøy): Buggy (eller Car) - Bilen! Airboat - LuftPuteBåten Impulse-Koder jeg husker: impulse 101 - Gir deg alle våpen + Ammo impulse 203 - fjerner tingen/karakteren foran deg (FORSIKTIG!) impulse 83 - Tryller fram enten Airboat eller Buggy impulse 82 - Tryller fram enten Airboat eller Buggy Gidder ikke nevne mer enn dette, blir for slitsomt og jeg husker ikke mer i hodet. Jeg vet at impulse 96 og 95 gjør noe, men kanskje det kun funker i SMOD. impulse 20 tror jeg finnes, er ikke sikker.
SemikolonP Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Ja, var litt av en bump, men det er i hvert fall nyttige poster som kommer, får håpe ingen moderatorer stenger tråden. En eller annen moderator (skal ikke si hvem) har bumpet en 2år gammel tråd med: "Stenges, grunnet brudd på tre-ords-regelen!" Nok OT. ... (NOEN AV DISSE FUNKER KUN I SMOD, SLIK SOM AT VANLIG GRAVITYGUN BLIR BLÅ!)... 5815573[/snapback] Hva er SMOD? ------- Skal se om jeg får lagd et program/script som kan veksle mellom seint/hurtiggåing, sv_cheats av/på o.l. Får jeg det til, poster jeg scriptet her. Har noen andre kommandoer: cl_showfps 0/1/2 Viser bilder-per-sekund 0. viser ingenting 1. viser bilder-per-sekund + banen du spiller på. f.eks.: "28 fps on maps/d3_citadel_04.bsp" viser at det vises 28 bilder per sekund på banen der man er i tårnet til Breen (d3_citadel_04.bsp). 2. viser "smooth" fps. Vet ikke helt hva det menes. Legg merke til at fps-meteret skifter farge avhengig av hvor mange fps du har. Rød: under 50 fps - 28 fps on maps/d3_citadel_04.bsp Gul: 50 - 60 fps - 56 fps on maps/d3_citadel_04.bsp Grønn: over 60 fps - 69 fps on maps/d3_citadel_04.bsp ------ echo Det du skriver etter "echo" vises under kommandoen. F.eks.: echo BOOM HEADSHOT BOOM HEADSHOT Denne kommandoen er også i "cmd" i Windows. ------- Tips: I konsollen, skriv: bind \ "toggleconsole" Nå kan du bruke den vanlige konsoll-knappen (den du bruker i HL1) til å ta fram konsoll. Endret 18. april 2006 av :P
Cutthroat Bill Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Xbox: Up-Up-Down-Down-Left-Right-Left-Right-B-A Restores 25 pts of health each time it is used. Y B A X White Y X A B White Restores ammo for current weapon Left x4, Black, Right x4, White Unlocks all chapters Har ikke testet dem.
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Ser at mange her liker å leke seg litt med å spawne dv ting +++ Her er et tips: http://gmod.garry.tv/ Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå