Gå til innhold

Ny led i musa mi


Anbefalte innlegg

HALLA GUTTA! LONG TRIPP HÆH?

 

jeg har tenkt å bytte ut den røde led'n i musa mi... det er en eller annen for for logitech mus ink. scroll..

hvordan skal jeg gjøre når jeg skal bytte led'n? har hatt ut kretskortet osv. før, og sjekka åssen den sitter...den sitter sveisa! er det bare å plugge i den nye led'n, eller må den sveises den og??

 

MVH: PandoRa :cool::fun::dremel:

Endret av PandoRa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm.. sveising.. det er en fin ting, men tror du mener lodding, og det er i hovedsak ikke loddinga som er ditt problem, det er styrken på LED'en og slikt ;)

Jepp, tror også det.. du må ha en LED som er over 7000mcd om jeg ikke tar helt feil, dette kan du kjøpe på LSDiodes, eller Elfa. Fargen har også noe å si, du kan for eksempel ikke bruke hvit(?) da sensoren i musa ikke klarer og registrere det som blir reflektert...

 

z1Ob

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Jepp, tror også det.. du må ha en LED som er over 7000mcd om jeg ikke tar helt feil, dette kan du kjøpe på LSDiodes, eller Elfa. Fargen har også noe å si, du kan for eksempel ikke bruke hvit(?) da sensoren i musa ikke klarer og registrere det som blir reflektert...

 

z1Ob

Fant en Grønn led på microplex, som jeg hadde tenkt å kjøpe...den er på 8000mcd.holder det vel?

kunne lagt ut link, men da microplex server'n ikke funker går ikke det :blush:

 

MVH: PandoRa :cool::fun::dremel:

Lenke til kommentar
....det er i hovedsak ikke loddinga som er ditt problem, det er styrken på LED'en og slikt ....

joda!

er nettopp loddinga som er mitt problem!!! fatter'n har bare en gammel lodde bolt, som ser ut som om den er fra før krigen(sier bare at den ser ut som det, da det faktisk kan hende den er det :p )

spissen på lodde bolten, er som en kulepenn, uten kulepenn dingsebomsen inni, stikkene ut(stor, bred, egner seg ikke til lodding av kretskort!!!!)

 

MVH: PandoRa :cool::fun::dremel:

 

EDIT: kyktr elif(trykk leif)

Endret av PandoRa
Lenke til kommentar
....det er i hovedsak ikke loddinga som er ditt problem, det er styrken på LED'en og slikt ....

joda!

er nettopp loddinga som er mitt problem!!! fatter'n har bare en gammel lodde bolt, som ser ut som om den er fra før krigen(sier bare at den ser ut som det, da det faktisk kan hende den er det :p )

spisses på loddebolten, er som en kulepenn, uten kulepenn dingsebomsen inni, stikkene ut(stor, bred, egner seg ikke til lodding av kretskort!!!!)

 

MVH: PandoRa :cool::fun::dremel:

hm.. de som egner seg til lodding av kretskort er eksakt slik som du forteller om, selv bruker jeg en som minner om en penn ;) og den er superb :p

 

og loddingen er ikke noeproblem, bare øv deg på å lodde to ledninger sammen og litt slike enkle ting først så går alt greit ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...