Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Grå, hvit olje


knutis79

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg oppdaget nylig at olja på min passat 86 plutselig har forandret farge. Den er mye lysere i fargen, nesten litt skummende. Kan det være noe annet enn toppakningen som er gått?

 

Hvis jeg peiler olja etter at den har stått rolig en stund er den helt normal. Den blir kun hvitere under kjøring.

 

Hvis toppakningen er gåen, hvor lenge går det an å kjøre eller må jeg bare la bilen stå?

 

Mvh

Knut-Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regnet med at det var toppakningen.

 

Noen som vet hva det bør koste å bytte denne, tror ikke jeg klarer det selv..Mye jobb har jeg hørt.

Det er ikke spesiellt mye arbeid. Bare ren skruing, men du trenger en momentnøkkel(med vinkelanvisning på VW motorer tror jeg).

 

Blir det veldig mye hvis eksos når du kjører? Lukter det søtt av eksoen?

Hvor mye kjøleveske bruker den? Hva med pluggfargen? Er noen litt hvite evt blåaktig.

 

Er du heldig så er det toppakning, er du uheldig så er det sprekk i toppen/skjev topp, men mye av dette ser du når du åpner motoren.

Lenke til kommentar

Tror et verksted skal ha noen lapper, for det går fort litt tid. Men det kommer veldig an på hvilken bil det er. På passaten din er det veldig greit å komme til. Det er ikke vanskelig, men kan ta litt tid å skru fra hverandre.

 

Har du gjort det en gang, greier du det fint alene neste gang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...