Gå til innhold

Valg av OS under bootup


EspenDL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke 100% sikker på om jeg forstod spørsmålet riktig, men du har altså Windows XP to ganger i boot-menyen - og kun den ene funker?

 

Jeg har fikset dette et par gang ved å gå til:

Høyreklikk Min Datamaskin - Egenskaper - Avansert - Oppstart og gjenoppretting.

Der har du nå innstillingene for boot-menyen din.

Om du klikker på rediger, kan du slette den ene "linja" med Windows XP.

Men, for all del! Fjern nå riktig XP, ellers kan det vel resultere i at du ikke får startet maskinen i det hele tatt.

 

(For å finne ut hva som var riktig gikk jeg inn om endret navn på den som skulle fjernes, i første omgang, og bootet opp for å se om det var riktig. Du ser vel også i Oppstart og Gjenoppretting hva som står "fastdetect" på, men jeg tok en omvei for sikkerhets skyld :p )

Når du har bare "en linje" med info under Rediger, så skal du ikke få noen boot-meny.

 

Mulig det også går an å bare ta bort haken i "Tiden operativsystemlisten skal vises" (dermed blir den 0 sekunder). Det er vel noe mindre "risikabelt" enn å slette noe i boot-fila, men pass på at riktig OS er /fastdetect. Har ikke prøvd dette.

 

Tjah, var det dette du mente eller?

Til slutt sier jeg bare; tenk deg om før du gjør noe. Om du gjør feil kan det vel bli problemer. Og jeg tar absloutt ikke noe ansvar for hva som kan gå galt :!:

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...