Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trafikk Sverige til Norge med NGT = Tregt


Anbefalte innlegg

Heisan

 

Har et "problem" i den forstand at trafikk fra mesteparten av Sverige til Norge og meg går utrolig tregt.

 

Jeg har testet med følgende resultat:

 

ftp.sunet.se -> 100 kB/s

TP Test v3.12 -> TCP: ~1 Mbit UDP: 3 Mbit

web.bitnet.net/dimension -> Bitnet: Full hastighet Bredbandsbolaget: 700 kbit

 

Jeg tenkte med meg selv at dette var et problem lokalt på min maskin så jeg tok turen over til en kamerat som har 8000/864 pakken fra NextGenTel. Jeg får akkurat de samme resultatene hos han. Deretter tok jeg turen til en bekjent på andre siden av byen og også han har de samme resultatene med sin 2.3 Shdsl linje fra NGT.

 

For å gå nærmere i sømmene på hva NextGenTel holder på med kontaktet jeg en kompis i Drøbak (Jeg holder til i Indre Østfold) og han får full hastighet med sin 8000/864 linje fra NGT. Alle testene jeg kjører og får ca 100 kB/s får han nærmere 750 kB/s og da har vi kjørt testene flere ganger...

 

Vet ikke helt hva jeg skal konkludere med, men det ser ut til at Østfold har for å si det pent "ræva" hastighet fra Sverige til Norge, og det er ikke noe pent gjort.

 

Er det noen andre bosatt i Østfold og omegn som har NextGenTel og kan teste med noen av de overnevnte adressene og poste hva de får og hvilken linje de har. Og hvis noen med andre ISP får de nevnte problemer så kom gjerne med resultatene.

 

Har vurdert en felles innsats i området her for å få noe til å skje. NGT har enda ikke svart på noen forspørsler.

 

Tester i Norge f.eks speedometeret på itavisen.no og ftp.uio.no gir full hastighet.

Tester i USA og andre land gir mellom 200 og 405 kB/s.

 

Edit: Skrevet om da det har kommet ny info i saken.

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd noe lignende, de siste dagene har hastigheten min på dc++ gått ned til mellom 4-10kb/s, og de hubbene jeg er tilkoblet er svenske.. Men internettsider og sånt går helt perfekt, samme gjør det når jeg spiller online også. Jeg har ADSL ifra noen litt mer ukjente folk da. Men hadde ikke det problemet for 3-4 dager siden. Merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...