Gå til innhold

DIY stativ til laptop


k-nut

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter et par måneders bruk av min Aopen 1557 har jeg funnet ut jeg synes det er mye mer behagelig å skrive hvis jeg har en liten vinkel på pcen. Derfor har jeg av og til lagt en liten "ting" under bakdelen av maskinen. For en litt mer elegant løsning tenkte jeg at jeg skulle lage meg et slags stativ til pcen. Min første tanke var å ta en plate av f.eks. aluminium og bøye denne i passende vinkel. I tilegg kunne jeg da lage hull slik at vifte fikk lettere tilgang til luft. Noen som har noen innvendinger til dette konseptet?

 

Jeg ser at de selge aluminiumsplater på clas-ohlson på 25*40 cm. Denne er "halvstiv". Er det noen som vet hvor stiv "halvstiv" egentlig er? Bør jeg gå for en plate som er 2mm, eller holder en på 1mm eller 0.5 mm? Jeg har så og si ingen erfaring med slikt metallarbeid, men jeg regner nesten med at jeg trenger noe slags maskin for å bøye en slik plate skikkelig.

 

Noen tips?

 

mvh,

Knut Andersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte egentlig mer på et stativ som gikk under hele maskinen. Liksom forlenge tegningen over slik at den gikk helt fram. Det er kanskje unødvending, men jeg føler det vil bli det beste. Det beste ville vært om jeg fikk til å lage en liten kant i forkant av maskinen, slik at maskinen ikke kunne gli framover på stativet.

 

Knut

Endret av k-nut
Lenke til kommentar
Jeg tenkte egentlig mer på et stativ som gikk under hele maskinen. Liksom forlenge tegningen over slik at den gikk helt fram. Det er kanskje unødvending, men jeg føler det vil bli det beste. Det beste ville vært om jeg fikk til å lage en liten kant i forkant av maskinen, slik at maskinen ikke kunne gli framover på stativet.

 

Knut

Gi meg en tegning så skal jeg regne litt på det.

Lenke til kommentar

Noe slikt som den vedlagte tegningen hadde jeg tenkt meg. Selve dimensjonene og vinkelen vet jeg ikke så mye om enda.

 

Men,etter å ha tenkt meg litt om, så vet jeg ikke om det så smart å ha den helt fram. Da blir det kanskje litt høyt for håndledda i forkant.

 

Knut

post-72-1100994133_thumb.jpg

Endret av k-nut
Lenke til kommentar
OK. kunne forresten ha tenkt meg slik støtte selv. På www.x1000forums.com under offtopic har de en tråd om en slik "laptop stand", der var det et par som kjøpte en slags papirholder (tror jeg) som de kjøpte for under $5 på en bokhandel. Kanskje vi har noe dugbart her i landet og heh...  Skal se om jeg finner at linken!

Jeg fant igjen emnet, men det er ikke helt slikt jeg hadde tenkt meg, men det er kanskje ikke dumt siden jeg har ekstern mus og et keyboard jeg ikke bruker - i tillegg til at jeg har en 17-tommers LCD skjerm jeg bruker i tillegg.

 

Knut

Lenke til kommentar
OK. kunne forresten ha tenkt meg slik støtte selv. På www.x1000forums.com under offtopic har de en tråd om en slik "laptop stand", der var det et par som kjøpte en slags papirholder (tror jeg) som de kjøpte for under $5 på en bokhandel. Kanskje vi har noe dugbart her i landet og heh...  Skal se om jeg finner at linken!

Jeg fant igjen emnet, men det er ikke helt slikt jeg hadde tenkt meg, men det er kanskje ikke dumt siden jeg har ekstern mus og et keyboard jeg ikke bruker - i tillegg til at jeg har en 17-tommers LCD skjerm jeg bruker i tillegg.

 

Knut

Ok. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...